Autor: Tanel Rand • 9. oktoober 2023

Tervituskirja ABC: tõhusast sisust sujuva müügitunnelini

Tervitusi meiliturunduse maailmast, kus esmamuljed annavad sageli edaspidise tooni sinu suhtlusele uute tellijatega! Selles põhjalikus artiklis selgitame, kuidas koostada mõjuvat tervituskirja – köitvast sisust kuni kestva mõjuga kaasamisstrateegiani välja.
Foto: Freepik

Kuidas siis muuta see e-kirja põhine tervitus teekonnaks, mis suunab uued tellijad ja potentsiaalsed kliendid sinu kaubamärgi embusse? Olenemata sellest, kas oled meiliturunduses uustulnuk või soovid oma vanale lähenemisviisile uuenduskuuri teha, juhendame sind lihtsast tervitusest kuni püsiva digitaalse ühenduse loomiseni.

Tervituskirja mõistmine: mis see on?

Tervituskiri on esimene sõnum, mille tellijad saavad pärast meililistiga liitumist. Selle peamine eesmärk on kinnitada tellimuse jõustumist, tänada uut liitujat, tutvustada talle kaubamärki ja seada ootused tulevaseks suhtluseks. Tervituskiri toimib digitaalse käepigistusena, mis alustab vastastikku kasulikku suhet. Meiliturundus pakub brändidele ideaalset platvormi, mille kaudu esmasest suhtlusest peale oma ainulaadset brändihäält ja isikupära edastada.

Tervituskirjade tähtsus meiliturunduses

Tervituskirjad mängivad meiliturunduses üsna keskset rolli. Need määravad tooni tellija ja brändi vahelisele edasisele suhtele ja näitavad peaaegu alati kõrgemaid avamis- ja klikkimismäärasid kui ülejäänud turundusliku sisuga e-kirjad. Lisaks on need võtmetähtsusega autentse sõnumi edastamisel ja usalduse loomisel. Hästi koostatud tervituskiri on esimene samm lojaalse tellijate baasi kasvatamise suunas, tänu millele on see mis tahes meiliturunduse strateegias asendamatu komponent.

Mis on tervituskirjade kasutegur ettevõtetele?

Tervituskirja saatmisel on mitmeid eeliseid. See kinnitab tellimuse õnnestumist, paneb tellijad tundma end väärtustatuna, pakub kohest seotust ja juhib sageli soovitud tegevuste või esmaste ostudeni. Lisaks annab see brändidele ainulaadse võtme, misläbi oma väärtuspakkumist tutvustada. See esmane suhtlus võib rajada kiirtee brändilojaalsuse hoogsa kasvuni, eriti kui kaubamärgi maailma sisenev tellija on brändipoolsest toetusest ja heast sõnast positiivselt liigutatud.

Tervituskirjade puhul räägib statistika enda eest. Kõigi tööstusharude ettevõtete keskmine meilide avamismäär on 19,7%, samal ajal kui tervituskirja avamismäär on 68,6%. See tõstab esile tervitusmeilide olulisuse ja selle, kui tähtis on koostada need viisil, mis pakub sooja vastuvõttu ja julgustab sinu värskeid tellijaid tegutsema.

Foto: Freepik

Eduka tervituskirja põhikomponendid

Edukas tervituskiri sisaldab sõbralikku tervitust, selget brändisõnumit, asjakohast väärtuslikku sisu ning pakkumisi ja üleskutset tegevusele. Samuti määrab see kindlaks, mida tellijad võivad tulevikus oodata sisu sageduse ja tüübi osas. Loomulikult on oluline silmas pidada ka e-kirja visuaalset atraktiivsust. Disaini vastavusse viimine kaubamärgi esteetikaga, tagades samas kasutajasõbraliku navigeerimise, võib tervituskirja mõju võimendada. Personaliseeritud kiri võib muljet veelgi meeldejäävamaks muuta. Personaliseerimise puhul saab näiteks tellija poole nimeliselt pöörduda ja võimalulsel sisu kohandada vastavalt tema tegevusele e-poes.

Tõhusa sisu loomine tervituskirjadele

Täiusliku tervituskirja koostamine algab kohest tähelepanu tõmbava tugeva teemarea loomisega. Turunduskirju täis e-postkast on tänapäevane variant elavast turust, kus iga müüja võistleb oma tähehetke eest. Pea meeles, et sinu teemarida on esimene mulje sinu ettevõtte sõnumist keset rohkete e-kirjade merd.

Kui tellija sinu meili avab, peaks ta saama personaliseeritud tervituse ja sooja sissejuhatuse sinu brändisõnumite maailma. See ei tohiks olla üldine “tere-aitäh-osta” e-kiri, vaid pigem sõnum, mis kõnetab tellijat otse ja tunnustab tema ainulaadset identiteeti ja eelistusi. See kohandatud puudutus muudab suhtluse ehedamaks, näidates sinu tellijatele, et neid ei võeta pelga meiliaadressina ettevõtte kontaktilistis.

Ootuste seadmine

Kirjelda oma uudiskirja väärtust, tuues välja, mida tellija võib selles leiduva sisu ja pakkumiste ning nende e-kirjade sageduse osas oodata. Olles läbipaistev, ei sea sa mitte ainult selgeid ootusi, vaid tugevdad ka põhjuseid, miks tellijad otsustasid sinu kaubamärgiga tutvust teha. Näiteks: "Igal nädalal jagame teiega näpunäiteid ja nippe, mille oleme kogunud just teiesuguste kirglike aednike jaoks." või “Meie uudiskirja tellijana saad esimesena teada meie e-poe eripakkumistest ja soodustustest!”

Oma brändi tutvustamine

Asi ei seisne ainult tere ütlemises ja tellija tänamises. Nagu öeldud, sinu tervituskiri on sissejuhatus sinu brändi universumisse. Tõhusates tervituskirjades kasutatakse sageli veenvaid jutuvestmistehnikaid. Ainult toodete või teenuste eeliste ja funktsioonide loetlemisest ei piisa. Edukas tervituskiri tugineb kaasahaarava brändisõnumi loomisele, mis sisaldab jutustust ettevõtte ja brändi kujunemisloost, väljakutsetest, kordaminekutest ja väärtustest. Veendu, et määrad tugeva kaubamärgi narratiivi, mis kõnetab lugejat. Jagades pilguheitu oma brändi teekonnale või selle põhieetosele, lood meeldejääva kogemuse. See narratiivne puudutus jääb koheselt meelde ning pakub ainulaadset konteksti, luues sügavama ja elulisema ühenduse sinu brändi ja kliendi vahel. Võid põimida on tervitusmeili lühikese päritoluloo, näiteks: "Kas teadsite, et meie kontsept sündis Ülejõe väikesest ühiselamu toast?" või “Sõpradevahelise vestlusena tärganud ja hommikuni kestnud ajurünnakust arenenud ideest sai liikumine, mida tänaseks armastavad paljud.”

Foto: Freepik

Rohkem ideid: kaasa, premeeri, lahuta meelt

Tervituskiri peaks lõppema köitva üleskutsega tegevusele. Võid tellijat kutsuda äsja turule tulnud toodet uurima, julgustada teda erisoodustusega kaupu või teenuseid ostma või juhatada teda ettevõtte pakkumiste kohta täpsemat lisateavet lugema.

Samuti on võimalik kohest tähelepanu saavutada tellijate eelistuste kohta uurides, näiteks: „Räägi meile oma lemmikkategooriatest, et saaksime koostada soovitused just sinule vastavaks.” Kõik armastavad kingitusi ja pakkumisi, nii et tervituspakkumise või -kingituse lisamine teeb suure tõenäosusega sinu uue tellija veelgi rõõmsamaks. Näiteks: "Tähistame sinu liitumist meie perega! Kasuta järgmist kupongi, et saada oma järgmiselt ostult 20% allahindlust."

Suusõnaline turundus (WOM – word of mouth marketing) on samuti hea vahend ettevõtte toodete ja teenuste reklaamimiseks. Võid tervitusmeili kirja panna mõne kliendi kirjutatud tootesoovituse või -iseloomustuse. Rahulolevate klientide jagatud kogemus mõjub usaldust tekitavana ning teeb teene ka sinu uudiskirjale. Sel juhul teab uudiskirja tellija, et kuuleb esimesena pakkumistest ja toodetest, mis on juba klientide poolt heakskiidetud ja hinnatud.

Meili lõpus võid kliendile kinnitada, et sinu uks on tema jaoks alati avatud. Näiteks lisa e-kirja lõppu koos kontaktmeili lingiga lause „Kas teil on küsimusi, tagasisidet või soovite lihtsalt vestelda? Oleme teie jaoks alati olemas – võtke meiega ühendust kirjutades meile siia." Nii näitad, et hoolid ja oled alati valmis kuulama oma tellijate küsimusi, muresid ja rõõme.

Kujundus ja visuaalsed elemendid

Tervitusmeili loomisel on esmatähtis hästi struktureeritud meilimall ja paeluv kujundus. Meili väljanägemine ei puuduta ainult esteetikat, vaid ka funktsionaalsust. Mobiilivaate tagamine on tänapäevaste turundusmeilide puhul hädavajalik. Seadmetundlikku disaini kuvatakse sujuvalt kõikidel ekraanidel – olgu see siis lauaarvuti või nutitelefoni ekraan. Seega pea silmas, et ka sinu tervitusmeilid jõuaksid kõikide lugejate silme ette, olenemata sellest, mis seadet nad kasutavad.

Lisaks on turundusmeilides alahinnatud kuid keskne roll tüpograafial. Selge ja ülevaatlik kirjastiil koos läbimõeldud vorminguga võib aidata tellijal suunata pilku õigesse kohta ja muuta sinu sisu kergemini seeditavaks, eriti kui seda vaadatakse mobiilseadmetes. Lõpuks on oluline leida tasakaal teksti ja visuaalide vahel, et parandada loetavust ja tellijat mitte liigselt kurnata.

Loomulikult peaks lisaks tehniliste asjaolude silmas pidamisele hoolitsema selle eest, et meilikujunduses paistaks välja sinu kaubamärgi hing. Lisa kujundusse erinevaid brändielemente ja -visuaale, et pakkuda oma tellijatele ühtset ja äratuntavat puutepunkti. Tervitusmeili lisatavad fotod räägivad tõepoolest rohkem kui tuhat sõna ja avavad tellijale koheselt sinu brändi siseilma, seega vali neid hoolikalt.

Viimaks tuleb loomulikult toonitada ka värvipaleti olulisust. Värvid on midagi enamat kui lihtsalt silmailu – neil on võime klienti alateadlikult kõnetada ja mõjutada tema emotsioone ning otsuste tegemist. Näiteks tekitavad külmemad toonid usaldust ja esindavad professionaalsemat ja ametlikumat lähenemist, samas kui soojemad toonid võivad sütitada kirge ja põnevust. Värvivalikul juhindu loomulikult ka oma ettevõtte toonidest ja kasuta brändiidentiteedist tulenevat või sellega sobivat värvipaletti.

Toimiva müügitunneli ehitamine

Tugeva müügitunneli ehitamine on ülioluline. See algab kliendi teekonna kaardistamisega, alustades tervitusmeilist kuni konversioonini. Et see teekond oleks edukas, tuleb müügitunneli iga etapi jaoks seada selged eesmärgid. See ei puuduta ainult esmast tervitust, vaid võib hõlmata ka mitmete järelmeilide koostamist, mille eesmärk on tellijate toetamine kaasamine. Selle protsessi edasiseks täiustamiseks tuleb rakendada tõhusaid segmenteerimise ja personaliseerimise strateegiaid, et tulla vastu iga adressaadi erinevatele vajadustele ja eelistustele. Ja loomulikult ei saa müügitunneli loomise järel seda tehtuks lugeda, iseseisvalt jooksma jätta ja unustada. Põhimõõdikute regulaarne jälgimine ja analüüsimine ning sellele vastav optimeerimine on sinu müügitunneli toimivuse mõistmiseks ülioluline.

Foto: Freepik

Meiliturunduse dünaamilisusest ei saa mööda vaadata. Digimaastiku arenedes muutuvad ka tellijate eelistused ja käitumine. Nendele muutuste arvestamine ei ole mitte ainult kasulik, vaid see on hädavajalik. Lisaks meiliturunduse tehnilistele aspektidele eristab edukaid turundajaid teistest sageli võime oma lähenemist humaniseerida. Pea meeles, et selle tunneli teises otsas on päris inimene, kellel on omad emotsioonid, vajadused ja püüdlused. Pidevat väärtust pakkudes ja lugejaskonnaga ehedal tasemel suheldes tugevdad klientide soovi brändiga ühenduses püsida, soodustades konversioone ja püsivaid kliendisuhteid. Seega, ära unusta oma strateegiat maitsestada autentsuse ja soojusega – see segu tõstab pikema perspektiivis sinu meiliturunduse kvaliteeti ja edukust märgatavalt.

"Ajastamise soovitus: 74% inimestest ootavad tervitusmeili kohe peale meililistiga liitumist."

Lühidalt ja lihtsalt: müügitunneli ehitamise soovituslik tegevuskava

1. Tee kindlaks oma eesmärk: määra oma tervitusmeilide peamine rõhk, millele sisu loomisel tugineda (nt brändi sisukam tutvustamine, teadlikkus toodetest, kasutajate tegutsema motiveerimine).

2. Segmenteeri: mõista, milline on tervitusmeili sihtrühm. Uued uudiskirja tellijad? Esmakordsed ostjad e-poest? Kohanda need sõnumid vastavaks.

3. Loo meilide sisu (allolevate meilide arv ja järjestus on näide – õige valik sõltub sinu kaubamärgi iseloomust ja pakutavatest toodetest või teenustest):

E-kiri 1: täna klienti tellimise või registreerumise eest ja tee talle võimalusel pakkumine või allahindlus.

E-kiri 2: tutvusta oma kaubamärki ning selle lugu ja missiooni.

E-kiri 3: tõsta esile peamised tooted, teenused või funktsioonid.

E-kiri 4: jaga väärtuslikke ressursse, ajaveebipostitusi või kasutusjuhendeid.

4. Disaini oma e-kirju: taga brändikeele järjepidevus, kasuta sobivaid visuaalseid elemente ja muuda e-kirjad mobiilisõbralikuks.

5. Personaliseeri: pöördu tellija poole nimepidi ja kohanda sisu vastavalt tema huvidele või tegevusele.

6. Pane paika ajastus ja saatmise sagedus: ajasta oma meilid asjakohaselt. Kaalu esimese meili saatmist kohe pärast registreerumist ja seejärel jäta teiste vahele 1–3-päevane paus. Pea meeles, et liiga sage saatmine võib põhjustada uudiskirjast loobumist.

7. Lisa selged CTA-d: igal meilil peaks olema selge ja mõjuv üleskutse tegevusele, mis juhatab tellijat järgmise sammuni.

8. Testi and optimeeri: enne täielikku automatiseerimist testi erinevaid teemaridasid, sisu ja saatmisaegu, et teha kindlaks, mis sinu tellijaskonnaga kõige paremini resoneerib.

9. Jälgi meilide toimivust ja tee korrektuure: vaata regulaarselt üle toimivusmõõdikud, nagu avamis- ja klikkimismäärad, et aja jooksul oma meilijada paremaks teha.

10. Julgusta edasiarenguid: kui tellijad on esimese tervitava meilijada läbinud, vii nad suhte jätkamiseks sujuvalt üle muudesse asjakohastesse meilikampaaniatesse.

Pea meeles, et edukate tervitusmeilide võti on luua oma tellijaga tõeline suhe, pakkudes igal etapil tõelist väärtust.

Näited teiste ettevõtete kampaaniatest

Edulugude uurimine tuleb alati kasuks. Mõistes rahvusvaheliste ettevõtete edukate strateegiate aluseid, saad koguda nippe ja praktilisi teadmisi ka enda tervitusmeili loomiseks. Vaatame lähemalt Patagonia, Asose ja Dropboxi tervitusmeile ning uurime, mis on nende õnnestunud tervitusmeilikampaaniate taga olevad saladused.

Patagonia

Patagonia tervitusmeil on suurepärane näide sellest, kuidas uusi tellijaid südamlikult kõnetada. Üks selle e-kirja silmapaistvamaid elemente on selle tervitatav toon, mis kaasab lugejat ja loob koheselt sooja kogukonna tunde. Hoolikalt valitud e-kirja visuaalsed elemendid täiustavad veelgi brändi eetost, demonstreerides Patagonia brändi looduslähedust ja seiklevat vaimu. Sisuliselt on Patagonia tervitusmeil meistriklass sooja ja tervitatava teksti kombineerimisest brändile vastavate visuaalidega, et luua vahetu side uute tellijatega.

K: Mis teeb selle meili toimivaks?

V: Brändikarakter ja -sõnum: lisaks tervitavale toonile, mis loob kogukonnatunde ja omanäolise visuaalse stiili, on meili lisatud pilt Patagonia rõivaid loovatest inimestest. See toob kliendi brändile inimlikus mõõtmes lähemale. Olulise lisaaspektina tõstavad nad esile keskkonnateemad, mis on brändi (ja nende tellijate) jaoks tähtis osa nende missioonist.

Foto: Really Good Emails

Asos

E-kaubanduse hiiglane Asos aga rõhutab uusimaid trende, eksklusiivseid pakkumisi ja laia tootevalikut. Kasutades elavaloomulisi pilte (kaasa arvatud GIF-e) koos kokkuvõtliku tekstiga, püüavad nad koheselt lugeja tähelepanu.

K: Kuidas nad oma publikut nii hästi kõnetavad?

V: Värske lähenemine ja oskuslik sihtimine: Asos tõstab esile eksklusiivseid pakkumisi ja uusi tulijaid, samuti reklaamivad nad laias valikus erinevaid suurusi, stiile ja kaubamärke. Nii tagavad nad, et igaüks leiab nende valikust enda jaoks midagi sobivat. Samuti promob Asos meilis oma sotsiaalmeedia kontosid, sest neid jälgides saavad ettevõtte moeteadlikumad ja sotsiaalmeediale orienteeritud jälgijad end tänavamoe uute trendidega kursis hoida. Peab märkima, et Asose meililistiga liitumiseks peavad inimesed endale esmalt looma Asose veebilehel konto. See samm hoiab ka Asose meililisti puhtamana, kuna tagab sellega tõeliselt huvitatud tellijad Asose müüdava kauba ja ettevõtte pakutava sisu vastu.

Dropbox

Pilvesüsteemil põhinev keskkond Dropbox läheneb oma tervitusmeilidele lihtsuse ja konkreetsusega. Keskendudes teenuse eeliste lühidale rõhutamisele, tagavad nad, et tellijad mõistavad keskkonna väärtuspakkumist ja nad on teadlikud, kuidas platvormi optimaalselt kasutada.

K: Kas nad kasutasid emotsionaalset lähenemist, huumorit või praktilist lähenemist?

V: Kasulikkus ennekõike: Dropboxi e-kirjade peamine võlu on lihtne lubadus juurdepääsetava ja turvalise pilvesalvestuse keskkonna kasutamisest. Suhtluses tuginevad nad suurel määral kasulikkuse aspektile, rõhutades, kuidas nende teenus võib kasutaja digielu märgatavalt lihtsustada ja täiustada. Nende tervitusmeil illustreerib suurepäraselt ütlust, et lihtsuses peitub võlu, nii et kui selline lähenemine sobib ka sinu ettevõtte poolt pakutava teenuse või kaubaga, võid täita oma meililõuendi samasuguse tellija vajadustele vastava ja kasutegureid väljatoova konkreetse tervitusega.

Foto: Beefree Email Design blogi

Kokkuvõtvad mõtted tervituskirjadest

Tervituskiri on rohkem kui lihtsalt tere ütlemine – see on võimas samm klientidega sügavama sideme loomiseks ja nende juhatamiseks sinu brändi maailma. Õigesti vormitud tervitusmeili tekst ning hoolikalt valitud visuaalid võivad esmamulje loomisel olla määrava tähtsusega. Ära alahinda selle esimese sammu jõudu. Meili edukust saad tõsta personaliseerimise, mobiilivaate kindlustamise, motiveeriva CTA ning rõõmustava väärtuspakkumisega. Hea tervitusmeili loomine ja saatmine on investeering, mis tasub end mitmekordselt ära. Seega, astu julge esimene samm ja muuda oma esmakontakt tellijatega meeldejäävaks tervituseks, mis sillutab tee pikaaajalise suhteni sinu ettevõtte ja kliendi vahel!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700