„Mida ei tunta, seda ei usaldata, ja mida ei usaldata, seda isegi ei proovita,“ kirjutas Igor Baturin hiljuti oma arvamusloos. E-kauplejana on selle mõttekäiguga kõige laiemas tähenduses raske mitte nõustuda. Kuna www kaudu on Eesti e-poodnik automaatselt globaalses konkurentsis, teeb ettevõtja omaenese tuntuse nimel tööd iga päev. Ehk oleks neid teadmisi võimalik rakendada ka riigi tuntuse küsimuses?
Kui täna Eestis äri teha, siis pelgalt turu väiksuse tõttu liigub sõna kiiresti. Inimesed jagavad uusi avastusi meeleldi, mistõttu on siinsel turul võimalik üsna ruttu oma toote teadlikkust tõsta ka ilma turundusvahendeid kasutamata., koostööpartnerite, edasimüüjate jt-ga. Võimaluste nimistu on pikk.. Olen Igori loos toodud mõttekäiguga päri, et tuntus aitaks ekspordile kaasa. Samas ettevõte, kes on sõnastanud oma sihi ning langetanud teadlikud valikud tuntuse-usalduse-kvaliteedi saavutamiseks, teeb oma tulemuse ära päritolust sõltumata. Võtkem näitena kasvõi Cleveron, mis on kindlasti üks selliseid lähiaja näited, kus suurte kettidega läbirääkimiste laua taga pole vahet, kust sa ettevõttena pärit oled, vaid kas tingimused koostööks on sobivad. Ning riigi ülesanne on soosida selliste äride tärkamist, mis talle omakorda kvaliteedimõõdet annavad ehk tema brändisaadikuteks asuvad?-äri arengutele ja pole ka ime, kuna e-kaubanduse vedamist pole keegi teadlikult enese peale võtnud. E-kaubandus on kõikidele uus äri, mis teeb lähtepositsiooni võrdseks ja annab võimaluse tuntust võita. Kui Eesti on täna küberturvalisuse teemat vedamas, kõneleb e-residentsusest ja muudest digiteemadest, oleks e-kaubandus loogiline jätkusamm. Selline esiletõusmine riigilt paneb ka selle riigi ettevõtted uude valgusesse. Täna on meil riigina see võimalus olemas.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.