Kantar Emor vahetas 2018. aasta alguses välja senise, päeviku meetodil tehtava raadio- ja muusikakuulamise harjumuste uuringu läbiviimise uue, Day-After-Recall meetodi vastu. Nüüd on aeg teha lühike kokkuvõte Eesti elanike raadio- ja muusikakuulamisharjumustest.
Day-After-Recall ehk eelmise päeva meenutuse küsimine on tänapäeval üks levinumaid uuringumeetodeid raadioauditooriumi uuringutes. Kasutusel suuremalt jaolt Euroopa riikides, nagu näiteks Saksamaa, Prantsusmaa, Hispaania, Venemaa jne, võttis Balti riikidest uue meetodi esimesena kasutusele Leedu 2017. aastal ning eelmisel aastal ka Eesti ja Läti. Selline küsitlusmeetod oli Kantar Emorile küsitluse läbiviimise seisukohast põnev ja uus väljakutse. Tavapärasest telefoniküsitlusest teeb antud meetodi eriliseks see, et tegemist on pidevuuringuga, kus intervjueeritakse igapäevaselt 20 vastajat, küsides nende eelmise päeva raadio- ja muusikakuulamise harjumuste kohta. Erandiks on siin vaid riiklikud pühad, mil intervjuusid ei tehta. Eestis on küsitlus kombineeritud telefoni- ning veebiintervjuudena, mil vähemalt 15% intervjuudest toimub veebis ning ülejäänud telefoni teel.
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.