Kui küsida inimestelt, mida nad teavad mängustatud turundusest, siis tihtipeale koheselt vastust ei tulegi. Seda ilmselt seetõttu, et rahvusvahelisel tasandil on mängustatud turunduse mõiste populaarsust kogunud alles alates 2015. aastast. Eesti mastaabis muutus mängustamine aktuaalseks veelgi hiljem.
Mängupõhine turundus ehk gamification marketing on tegemas globaalset võidukäiku. Kui 2012 aastal hinnati üleilmse mängupõhise valdkonna väärtuseks 242 miljonit USA dollarit, siis 2020. aastaks oli see saavutanud 11,11 miljardi taseme ning Markets and Markets prognoosib 2025. aastaks valdkonna väärtuseks 30,7 miljardit dollarit. Millega on tegu ja milline on seis Eestis, kommenteerib Adact tegevjuht ja asutaja Kalev Kärpuk.
Augusti lõpus toimunud sTARTUp Day ärifestivalil noppis ühe peaauhindadest ehk 75 000 eurot Eestis loodud idufirma Adact. Võidetud investeeringu abil plaanitakse luua Indias partnerlussuhteid Adacti edasimüümiseks ja meeskonnaga keskenduda Lõuna-Euroopa turgudele. Adacti turundusjuht Andreas Unt rääkis lähemalt, kuidas ettevõtte sündis ja millega nad teistest eristuvad.
Pole palju reklaamiliike, millega kaasata tarbijaid olenemata nende asukohast. Üks viis kodus istuvaid tarbijaid kaasata, nende kontaktandmeid koguda ja neile meelde jääda on mängustatud turundusega.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.