Kent Raju rääkis saates "Eetris on turundusuudised" oma uuest raamatust – kellele see mõeldud on ja kellelt see tööd ära võtab, sest annab lugejale endale vajalikud oskused. Saadet juhtis ja kokkuvõtte kirjutas Uku Nurk.
- "Eetris on turundusuudised" oli eetris 19. novembril. Saatekülaline oli reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht ja raamatu "Reklaamitrikk 1.5" autor Kent Raju, saadet juhtis Uku Nurk.
Tegemist ei ole reklaamiga, kuigi raamatu pealkirja järgi võiks nii arvata. Sageli on raamatu autoril mingi kaugem agenda, mis raamatu lugedes välja paistab, kuid siinkohal midagi säärast ei ole. Saates arutatud teema on tegelikult väga lai ja kahtlemata on tegemist ka Eesti mõistes väga olulise reklaamitemaatikat selgitava teosega. Mis ikkagi on ühe reklaamiagentuuri ülesanne? Nagu saates selgub, siis see on muutumas. Maailm niigi muutub igapäevaselt ja nüüd veel muutuvad reklaamiagentuurid kah! Kas mõni asi võiks jääda vahelduseks ka selliseks, nagu ta oli?
Ei või. Ühiskonna tendentsid on muutumises ja nii muutuvad ka reklaamiagentuurid. Muutusi põhjustavad nii kliendid ise kui ka üldine foon. Näiteks ettevõtete järjest suurem reklaamide isetegemise soov on üheks ajendiks, mis kajastub ka raamatu ridade vahel. Üldiselt on teada tõsiasi, et isetegemine on raske. Reklaamide puhul teavad tegelikult ju kõik, mis neile meeldib ja sageli nii toimetataksegi. Midagi valet selles ei ole ja kõik vajadused saavad kaetud.
Küsimus ongi selles, kuidas? Tarkused antakse edasi tegijalt tegijale ja mõni väiksem ettevõte ei pruugi kunagi kokku puutuda reklaamivaldkonna inimestega. "Reklaamitrikk 1.5" ongi tegelikult kogumik reklaamivaldkonna teadmistest – vahetu aususega kirja pandud ja kenasti struktureeritud.
Muide, ka neile firmadele, kes igapäevaselt reklaamiagentuuridega suhtlevad, on raamat kasulik. Miks? Sest reklaamiteenuse tellimise puhul on oluline teada, mida ja kuidas tellida. Reklaam on kollektiivne ala, mis peab mõjutama sotsiaalseid protsesse. Jah – sotsiaalseid! Inimeste ostukäitumine ongi ju tegelikult sotsiaalne protsess ja kõik kaupmehed ning teenusepakkujad üritavad tegelikult tabada võimalikult täpselt uusi sotsiaalseid kalduvusi.
Saates tulid ettekandmisele ka mõned mahlakad lõigud raamatust. Seal on neid päris ohtrasti ja just sellised juhtumised annavad tooni meie kaubandus- ja teenusmaastikule. Kent Raju poolt väljatoodud lood on huvitav lugemine ning ilmestavad hästi asjalikke ning teemakohaseid punkte. Keegi ei soovi ju saada lihtsalt kuiva teooriat ühe või teise "kuidas teha" nipi kohta.
Reklaamialaseid koolitusi ja lugemist on tegelikult ju nii palju, seega jäi kripeldama küsimus, mida on sellel raamatul pakkuda sellist, millest veel ei ole kuulnudki. Nagu Kenti jutust selgus, põhineb raamatu sisu tegelikul reklaamitööl ja pakub seetõttu süsteemset käsitlust kogu valdkonnast. See on nagu meelelahutuslik ja kokkuvõtlik lugemine, kus selgub ühe loovjuhi kogutud tarkus paarikümne aasta pikkusest reklaamiagentuuri tööst. Just see trööstitult aus ülevaade kogu reklaamivaldkonnast on raamatu puhul suureks plussiks.
Reklaamikultuur on tegelikult ka osake kultuurist. Lääneriikidest on teada, et kui laps saab juba kasvades emapiimaga endale eluks kaasa teadmisi ja eelhäälestust, siis hilisemas elus on tema areng ikka saadud teadmiste baasil. Kuna meie aladel on reklaamindus endiselt üsna uus teema, siis raamatus toodud peatükid on justkui noore ja areneva riigi sotsiaalsete äriteadmiste kogumik. Reklaamiteadmiste infopilve üks osakene, mis aitab protsesse selgitada ja seeläbi kiiremini edasi areneda.
Kent Raju selgitas saates ka seda, et raamatu kirjutamine on pikk protsess. See ei ole lihtsalt läbielatud lugude kirjapanek, vaid süsteemne protsess ja tarkuste koondamine vastavalt enda loodud struktuurile. Tema sulest on eelnevalt ilmunud ka ulmenovell: "Tuntud universum: kadunud Maa".
Minu (saatejuht Uku Nurk) jaoks on raamatu kõige suurem väärtus just eestimaise autori poolt kirja pandud tarkused, mis kogutud Eesti keskkonnas reklaamialal töötades. Nagu Kent saates ka mainis, siis tegemist on eelkõige tema enda kogemustega.
Kellel veel raamat soetamata, siis saate seda teha
Äripäeva e-poes siin. Raadiosaadet saate järelkuulata Äripäeva Raadio mobiiliäpist või
Äripäeva Raadio keskkonnast siin.
"Eetris on turundusuudised" vahendab turundus- ja reklaamivaldkonna uudiseid, intervjuusid, arvamus- ja kogemuslugusid, kasulikke nõuandeid ning propageerib turundusharu laiemalt. Saates esinevad loojad, ettevõtjad, juhid ja eksperdid. Saade on Äripäeva raadios iga nelja nädala tagant, järgmine ja ühtlasi selle aasta viimane saade on eetris 17. detsembril 2019.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.