Turundus ei ole kulu, vaid pikaajaline investeering – eriti keerulisel ajal. Just sel põletaval teemal kutsus Äripäeva turunduslahenduste osakond oma koostööpartnereid ühel õhtul ühiselt arutlema.

- Coop Panga turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristjan Seema, Net Groupi turundusjuht ning juhatuse liige Piret Vahter ning Äripäeva turunduslahenduste osakonna juht Jana Tõkman. Foto: Raul Mee
25. märtsil toimunud Äripäeva turunduslahenduste osakonna koostööõhtul „Koos äris, koos edus“ arutleti turunduse võtmeküsimuste üle ja tunnustati eelmise aasta edukaimaid koostöid.
SEB Panga näide: kuidas juhtkond turundusinvesteeringuid näeb
Õhtu esimese aruteluna astusid lavale SEB Panga juhatuse esimees
Allan Parik ja turundus- ja kommunikatsioonijuht
Silver Vohu, kes tõid välja, kuidas nad on suutnud turunduse rolli ettevõtte sees juhtkonnaga ühiselt ümber defineerida.
Nende kogemus näitab, et efektiivne koostöö juhtide ja turundusmeeskonna vahel aitab näha turundust mitte pelgalt kvartali tulemuste kaudu, vaid vaates, kus ollakse 10–15 aasta pärast. „Kui juhtkond mõistab, et turundus toetab ettevõtte väärtust pikas plaanis, ei ole see enam kulurida, vaid osa strateegiast,“ rõhutas Vohu.
Kuidas mõõta turundust, kui ostuotsus võtab aega?
Järgnenud vestlusringis, mida juhtis Äripäeva turunduslahenduste osakonna juht
Jana Tõkman, arutlesid Coop Panga turundus- ja kommunikatsioonijuht
Kristjan Seema ja
Net Groupi turundusjuht ning juhatuse liige
Piret Vahter selle üle, milliseid mõõdikuid kasutada valdkondades, kus müügitsüklid on pikad ja kliendid ei ole alati kohe ostuvalmis.
Kui oled konsultatiivses äris, pead arvestama, et 95% sihtrühmast ei tee ostuotsust täna ega homme. Mõlemad turundusjuhid rõhutasid järjepidevate brändingule suunatud turundustegevuste vajalikkust, isegi kui surve lead’e kiiresti tuua on suur. Vestlusringis osalejad nõustusid, et kriisiajal on oluline mitte hakata rapsima, vaid hoida kurssi ja mõõta ka kvaliteetse nähtavuse mõju pikemas vaates.
Silvia Garcia: tööõnn ei ole „pehme teema“
Õhtu inspireeriva osa eest hoolitses Coca-Cola Happiness Institute’i globaalne direktor ja rahvusvaheline juhtimiskonsultant
Silvia Garcia, kes arutles koos
Hando Sinisaluga selle üle, kuidas hoida meeskonnas motivatsiooni ja tööõnne ka keerulistel aegadel. Peamine küsimus, mille Garcia juhtidele esitaks: „
Kas su inimesed tunnevad, et neil on lubatud eksida, kaasa rääkida ja kasvada?“.Aasta silmapaistvamaid koostööpartnereid
Õhtu jooksul jagas turunduslahenduste osakond tunnustust neljas kategoorias, kus tõsteti esile projektid, mis olid loovad, toimivad ja kõnetasid Äripäeva publikut:
Parim koostöö konverentsidel 2024
Nomineeritud: Coop Pank („TOPi auhinnagala“), ABB („Tark Tööstus 2024“), Euronics („TOPi auhinnagala“), Storent („Investeerimisfestival 2024“),
LHV Pank („Äriplaan 2025“), Coolbet („TOPi auhinnagala“)
Võitja: LHV Pank
Parim sisuturundus 2024
Nomineeritud: IIZI Kindlustusmaakler, Tavid,
Mobire Eesti Võitja: Mobire Eesti – tugeva temaatilise haakuvusega lood, kõrged loetavusnumbrid ja oskus kõnetada Äripäeva publikut.
Parim koostöö teemaveebides 2024
Nomineeritud: Selver (kaubandus.ee), Neste (kestlikkusuudised.ee), Corteva (põllumajandus.ee)
Võitja: Selver – edukas B2C-fookusega sisu, mis on saavutanud rekordilisi loetavusnumbreid ka Äripäeva kanalites.
Parim koostöö Äripäeva raadios 2024
Nomineeritud: Lightyear, Grant Thornton,
Advokaadibüroo Triniti Võitja: Advokaadibüroo Triniti – pikaajaline ja sisukas raadiosaade, millele on lisatud kõlapinna võimenduseks ka sotsiaalmeedia levitamine.
Vaata koostööõhtu galeriid siit:
Fotograaf: Raul Mee

73 fotot
- Äripäeva turunduslahenduste osakonna koostööõhtu 25.03.2025 / Fotograaf: Raul Mee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!