• ST
  • 07.10.15, 14:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pakenditehas ühendab klassikalise kartongpakendi 21. sajandi ime ehk nutitelefoniga

„IT „pealetungi“ eest ei pääse ka pakenditööstus, vaid sellest on saanud meie igapäevaelu väga oluline osa, tänu millele saame klientide elu lihtsamaks teha,“ ütleb Lõuna-Eesti pakendivabriku AS-i Cista juht Vahur Käärik.
Pakenditehas ühendab klassikalise kartongpakendi 21. sajandi ime ehk nutitelefoniga
Tema sõnul küsivad kaupmehed pidevalt pakendeid, millesse pakendatud oleks kaup nähtav – sest kliendid tahtvat näha, mis pakendis on. „Läbipaistvad aknakiled pakenditel on aga puhas nafta, mida ei tohi loodusesse visata. Olemas on küll ka ajapikku looduses tükelduvad kiled, kuid meie silmis ei ole suurt vahet,“ toonitab Käärik. Ta lisab, et Soomes suunatakse kõik sellised kilet sisaldavad pakendid põletusahjudesse, samas Inglismaal ja Saksamaal on olukord eriti tülikas: seal nõutakse erinevate pakendimaterjalide üksteisest eraldamist ning sorteerimist.
AS Cista on leidnud modernse lahenduse, ühendades kartongpakendi 21. sajandi viguri ehk nutitelefoniga. „Enamikel inimestel on tänapäeval nutitelefon, millesse saab lisada QR- ehk 2D-koodi lugemise rakenduse. Meie saame aga koodi alla peita väga palju infot alates toote pildist ja kirjeldusest kuni säilimisaja või kasutusjuhendini. Toiduaine puhul saab lisada pakendile ka retsepte.“
Lisaplussiks QR-koodi puhul on see, et kood on trükitud otse pakendile ning seda ei saa kleebitud triipkoodile sarnaselt vigastada või ära tõmmata. Kuna kauba nomenklatuur Eesti turul on väga lai, ei suuda kaupluste töötajad sageli vigastatud triipkoodiga kaupu enam tuvastada ning väga suur hulk toodetest läheb utiliseerimisele. QR-kood muudab lihtsamaks ka nende töö.
Teisest küljest on QR-koodi kasutamine oluline kokkuhoid. AS Cista pakub oma klientidele täislahendust alates pakenditest kuni kasutusjuhendite lisamiseni. Kui näiteks elektroonikaseadmetele on tarvis lisada kasutusjuhend 15 keeles, vajavad tooted ka tunduvalt suuremaid pakendeid, kuigi tänased juhendid on trükitud imepisikeses kirjas väga õhukesele paberile. Kui kogu kasutusjuhendi saab aga peita QR-koodi, on see lahendus tootjale soodsam ning kliendile mugavam. Ja muidugi oluliselt rohelisem.
Tulevikust rääkides toob Käärik välja idee ühildada pakendiga kiip, kuhu mahub piiramatult infot, kaasaarvatud salvestatud inimhääl, millega saaks edastada informatsiooni näiteks pimedatele. „See ei ole loomulikult laiatarbekaup ja nõuab meie poolt arendamiseks teatud tehnilisi tingimusi, aga usun, et keerukale elektroonikatööstusele võiks olla suurema infohulgaga varustatud kiip suureks abiks. Paberile nii mahukat infot trükkida on kallis, samas ei saa ka eeldada, et tarbijatel on pidevalt olemas internetiühendus informatsiooni leidmiseks veebist.“
Uutest toodetest võib veel välja tuua ASi Cista arendatud kartongist loodussõbralikud külmakastid, mis säilitavad toodetel mituteist tundi temperatuuri. Taoliselt külmakastid ei asenda muidugi päris külmkappi, kuid neist on kasu näiteks kalameestele, kes pärast papist külmakasti kasutamist saavad selle lihtsalt lõkkes ära põletada.
AS Cista aastakäive ulatub kahe miljoni euroni. Suurem osa toodangust realiseeritakse Eestis, ekspordi osa moodustab 40% kogukäibest, juurde on tulnud Skandinaavia. Ettevõtte müügiesindused on Soomes, Lätis ja Rootsis.
Ettevõtte kogutoodangust 55 % moodustab mitmesugune lainepapist pakend tööstus- ja toidukaupadele. 35 % kogukäibest annavad kartongpakendid. Vabrikus valmistatakse ka nn lamineerimistehnikas pakendeid elektroonikatööstustele. Ettevõte areneb pidevalt ning püüab oma tootmises olla võimalikult loodussõbralikud, vältides näiteks kilematerjale.
www.cista.ee 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.24, 15:55
Jätkusuutlikkus kui valik: miks on oluline valida keskkonnasõbralikud lahendused
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele