• 27.04.10, 17:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Heiki Urbala: ''Asjalik reklaamiarvustus – nalja teete või?''

Alates iseseisvusaja algusest on võimalik Eesti meediamaastikul nautida vaakumit kohas, kus muidu eeldaks tihedat tunglemist ja konkurentsi. Eestis puudub asjalik ja tõsiseltvõetav meediakriitika. Samuti puudub professionaalseid kommentaare ja teravat kõrvalpilku pakkuv reklaamikriitika, mis kuulub meediakriitika juurde.
Meil on küll persoonid, kes vahel võtavad ette ristiretke, et meie üsna kolletuma kippuvat meediamaastikku natuke värskendada, kuid see on ka pigem erand. Haruharva võib lugeda mõnd Ilmar Raagi või Marju Lauristini kriitilist artiklit. Ja seda võib mõista – neil on palju tegemist ja miks nad peaksidki selle raske töö ainuüksi enda õlgadele võtma. Ja asjalik reklaamikriitika? On mõned ajakirjanikud, kes vahest poetavad paar sõna. Enamjaolt on need arvustused siiski nii ebaprofessionaalsed ja kauged reaalsest reklaamimaailmast, et on käsitletavad pigem arvestatava reklaamikriitika paroodiana. Siis on olemas veel reklaamikriitika, mida tellitakse reklaamimeistrite käest kommentaari vormis, aga see on umbes sama, kui paluda mõnel näitlejal arvustada mõne teise teatri repertuaari. Tausta teatakse, aga konkurentide kohta ei taheta suurt midagi teravat ja konstruktiivset öelda. Ja viimaks on olemas „kõikvõimas“ vox populi, mida esindavad Eestis vanad ümarate kehadega reklaamitaadid Linnar Priimägi, Olav Osolin ning Marek Reinaas. Ja sama ümarad, nagu on nende kõhud, on ka nende jutt, sest iial ei või teada, kes su ukse taga kliendina koputab. Kahjuks pole ka ükski Tallinna Ülikooli reklaamieriala lõpetanu otsustanud ennast pühendada reklaamikriitikale, vaid pigem võrsub sealt ikka keskpäraseid projektijuhte ja tekstikirjutajaid. Kuigi koht on vaba. Ja vajadus karjuv.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele