• ST
  • 09.11.24, 15:21

Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad

2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.
Argo Lipp, Klewer Marketing digiturunduse strateeg, raamatu “Kasumlik Google Ads reklaam: tõestatud strateegiad eduka äri kasvatamiseks aastal 2024” autor.
  • Argo Lipp, Klewer Marketing digiturunduse strateeg, raamatu “Kasumlik Google Ads reklaam: tõestatud strateegiad eduka äri kasvatamiseks aastal 2024” autor.
Klewer on tänaseks koostanud Eestis üle 300 Google Ads auditi ja aidanud ettevõtetel Google reklaamidega edu saavutada juba viimased 8 aastat. Selle kogemuse ja sadade auditeeritud kontode põhjal on selgeks saanud üks peamine tõde, mis on see #1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad.
Küll, aga mitte kõik ettevõtted ei ole Google reklaame tehes edukad. Ebaõnnestumise põhjuseid võib olla mitmeid, aga läbivalt näeme just seda ühte põhjust, miks ebaõnnestutakse.
Sageli eeldatakse, et luues uued kampaaniad tulevad ka paremad tulemused, aga see on tõest üsna kaugel. Uusi kampaaniaid luues on oluline paika panna selle eesmärk ja tõstatada küsimus, miks see uus kampaania peaks nüüd paremini töötama. Mida selle jaoks teha?
Vastuse saamiseks tuleb koostada põhjalik audit, mille käigus selgub, mida uue kampaania puhul teisiti teha. Esmalt tuleb paika panna eesmärk, mida soovitakse saavutada.
Näiteks soovitakse saada 30 päringut kuus 1500 eurose reklaamikuluga. See tähendab, et uue kampaania väljatöötamisel tuleb analüüsida, kuidas tagada igakuiselt 30 päringu saamine, mille keskmine maksumus on 50€ ühe päringu kohta. Teades päringute mahtu ja hinda, saame lihtsamalt teha otsuseid ja leida just need õiged märksõnad ja reklaamid, mis selle tulemuse ettevõttele tooks.
Uue kampaania ehitamisel ja tööle panemisel oleme siiski väga kaugel eesmärgi täitmisest. Toon välja põhjused, miks lihtsalt uue kampaania tegemisest ei piisa ja selle tõttu kannatavad ka tulemused.

Turg on pidevas muutuses

Konkurendid ei maga ja kõik võitlevad ellujäämise ning kasumi nimel. Muudetakse eelarveid suuremaks, et turul olla agressiivsemad ja genereerida rohkem müüki. Optimeeritakse kvaliteediskoori, et konversioone soodsamalt saada. Muudetakse reklaamtekste, et oma reklaamidega rohkem tähelepanu võita. Ehitatakse uusi veebilehti, et välja tuua põhjused, miks just nende käest peaksid täna ostma.
Kuna konkurentide tegevust on võimatu ette näha, peame olema pidevalt teadlikud nende tegemistest ja pakkumistest. Iga kord, kui muudatusi tehakse, võib see muuta kogu turgu ning isegi väike muutus võib kampaania tulemusi kahjustada. Seetõttu on oluline pidev kohanemine ja kiire reageerimine, et säilitada konkurentsieelis ja vältida ajale jalgu jäämist.

Konkurents läheb iga aastaga tihedamaks ja kliki hinnad tõusevad

Pikalt Google reklaame kasutanud ettevõtted teavad, kuidas konkurente tuleb iga aastaga juurde nagu seeni peale vihma ja selle tõttu muutuvad ka kliki hinnad kõrgemaks.
Konkurendid on nõus päringute/müükide eest rohkem maksma. Ilmselt väga paljud e-poed on täna tunda saanud, kuidas nende tulemused Googles muutusid, kui Temu Eesti turule jõudis ja kõigile kanna peale astuma hakkas. Reklaamid on neil küll üsna kohutavad, aga kliki hindu mõjutavad nad kindlasti.

Inimeste googeldamise harjumused muutuvad

Kampaaniad vajavad järjepidevat hoolt, sest inimeste harjumused muutuvad. Need märksõnad, mis töötasid 10 aastat tagasi, ei pruugi täna absoluutselt mingisugust tulemust tuua.
Lisaks sellele kasutatakse üha rohkem häälotsingut (voice search), kus inimesed ei trüki enam sõnu Google otsinguribale vaid vajutavad nuppu ja ütlevad telefoni mikrofoni, mida nad soovivad otsida. Kõige sellega tuleb kursis olla ja oma kampaaniate tulemustel silm peal hoida. Muidu rongist maha jäämine on üsnagi kindel.

Google Adsi platvorm on järjepidevas muutumises

Google Ads teeb samuti igapäevaselt muudatusi oma platvormil. Just 2022 aasta lõpus tuli välja uus automatiseeritud kampaaniatüüp Performance Max, mis hõlmab endas otsingureklaame, display reklaame, videoreklaame ja ka Shopping reklaame.
2023. aastal tuli uus kampaaniatüüp nimega Demand Gen, mis asendab varasemat Discovery kampaaniatüüpi.
Lisaks eelnevale muudetakse järjepidevalt kasutajaliidese välimust ja muid võimalusi Google Adsi platvormil.
Muutustega kaasas käimine on tulemuste toomisel väga oluline. Kuid siin peitubki suurim lõks. Enamus ettevõtteid jäävad oma vanade kampaaniate juurde, pidades neid „piisavalt heaks“, isegi kui nad enam soovitud tulemusi ei too.
Ettevõtted, kes jäävad optimeerimisega hiljaks, leiavad end tihti olukorrast, kus nad maksavad liiga palju ja saavad liiga vähe. Iga muutus, mille jätad tähelepanuta, tähendab potentsiaalset konkurentsieelist, millest loobud. Nagu igal spordialal, kehtib ka digiturunduses lihtne tõde: ainult pidev ja järjepidev optimeerimine hoiab sind võitjate seas.

Kuidas Google reklaamidega edu saavutada?

  1. Alusta regulaarsest andmete analüüsist. Iga klikk, iga külastaja ja iga konversioon ütleb midagi – ära lase sellel infol raisku minna. Analüüsi regulaarselt, mis töötab ja mis mitte, ning tegutse kohe, mitte siis kui on juba hilja.
  2. Muuda reklaame pidevalt. Kord kuus kampaaniate läbivaatamine ei ole piisav. Eesmärgiks võiks olla iganädalane optimeerimine: värskenda reklaamtekste, katseta uusi märksõnu ja hoia silm peal, mis hetkel kõige rohkem konversioone toob.
  3. Kasuta negatiivseid märksõnu. Kui negatiivseid märksõnu ei kasuta, siis jätad raha lauale. Loo nimekirjad sõnadest, millele ei soovi raha kulutada, ja lisa negatiivseid pidevalt – see võib olla kõige lihtsam viis säästa tuhandeid eurosid eelarvest, mis muidu kulub ebaolulistele klikkidele.
  4. Ehita maandumislehed, mis tegelikult külastaja päringuks muudab. Maandumisleht pole koht, kus olla tagasihoidlik – see on koht, kus loeb iga detail. Testi, kuidas pisikesed muudatused – alates pealkirjadest kuni nuppude värvini mõjutavad konversioonimäära.
  5. Jälgi konkurente – pidevalt. Kui sa ei tea, mida nad teevad, oled juba maha jäänud. Analüüsi, mis tüüpi reklaame ja pakkumisi nad kasutavad, ning ole valmis kohandama oma kampaaniaid, et püsida samal tasemel või isegi samm eespool.
Lõppkokkuvõttes pole Google Adsi puhul edu saavutamine ühekordne pingutus. See on mäng, kus võidavad need, kes optimeerivad pidevalt ja ei karda muutustele reageerida. Iga klikk ja iga euro loeb – ära raiska neid selleks, et oodata ja vaadata, kas su kampaania ise mingil moel imekombel tööle hakkab. Optimeerides ei tee sa ainult Google’ile heameelt vaid sa kindlustad, et iga euro, mille investeerid, töötab täie võimsusega tagasi sinu ettevõtte kasumi heaks.
Jäta meelde: pidev optimeerimine ei ole valik – see on tee edukate tulemuste juurde.
Rohkem infot leiad minu tasuta e-raamatust “Kasumlik Google Ads reklaam”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 11:00
Firmakingitusega näitad ka seda, et oled trendilooja
Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele