• 30.07.19, 11:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

4 põhjust lõhnaturunduse kasutamiseks

Täpselt samamoodi nagu haarame igapäevaselt enne kodust lahkumist parfüümi järele, võiks mõelda ka kaupluste ning kontoriruumide lõhnastamisele. Aga millist kasu toob meeldivalt lõhnav ruum ettevõtjale?
4 põhjust lõhnaturunduse kasutamiseks
Erinevate meelte vahendusel saadud informatsioon ümbritsevast keskkonnast mõjutab otseselt meie ostu- ja käitumisharjumusi. Lõhnataju avaldab neist aga suurimat mõju meie mälestustele ja emotsioonidele. Võrreldes teiste meeltega on 100 korda tõenäolisem, et meie mällu talletub mõni konkreetne lõhn, mitte kompimise teel tajutud tekstuur.

1. Stimuleeri lõhnaga toote või teenuse müüki

Šokolaadilõhn ja 20% suurem käive – just selle aroomi kasuks otsustas Hollandi pesupood Hunkemöller, kelle turundusjuhi sõnul ei kujunda see lõhn pelgalt meeldivat kliendikogemust, vaid suurendab märgatavalt ka klientide ostukorve.
Lõhn on müüginumbrite tõstmiseks suurepärane stimulaator, sest:
- lõhnastatud ruum on kutsuv – see äratab tähelepanu ja meelitab ligi uusi kliente;
- lõhnastatud ruumis veedavad kliendid rohkem aega, mida uuringud on seostanud ka suurema käibega;
- lõhn võib parandada töötajate kognitiivset sooritust – eriti tõhus on töökeskkonnas kohvilõhna kasutamine.

2. Bränd, mida tuntakse lõhna järgi

Sarnaselt pilkupüüdvale visuaalile ja sobivale taustamuusikale mängib ka lõhn olulist rolli brändi sõnumi ning väärtuste kommunikeerimisel. Kuna lõhnataju mõjutab meie mälestusi palju enam kui mistahes muu aisting, on see suurepärane viis klientidele paremini meelde jääda. Kasutades üht konkreetset lõhna kõikides brändi kauplustes, loovad kliendid suurema tõenäosusega seose selle brändi ning aroomi vahel.
Lõhna valikul tuleks arvesse võtta nii brändi olemust kui ka soovitud mõju. Nooruslikku kiirmoodi müüv kauplus ja aegumatuid klassikalisi rõivaid õmblev moemaja lõhnavad suure tõenäosusega väga erinevalt. Olenevalt teenusepakkujast on võimalik luua ka personaliseeritud lõhn, mis garanteerib omanäolisuse ning täpse sobivuse brändiga.

3. Vabane halbadest lõhnadest

Kujutle olukorda, kus klient saabub kauplusesse ja kõik on justkui paigas - maitsekas interjöör, mõnus muusika, suurepärane klienditeenindus. Ja siis palub ta külastada teie tualettruumi…
Ebameeldivast lõhnast tulenevate negatiivsete seoste vältimine on sama oluline kui hea aroomi abil positiivsete emotsioonide loomine. Halb lõhn võib alateadlikult kliendile edasi anda negatiivse sõnumi ning luua ka brändist samaväärse kuvandi, millesti on hiljem juba keeruline vabaneda. Kui ebameeldivat lõhna pole võimalik muude vahenditega eemaldada, tasub proovida ruumide lõhnastamist. Küll aga on oluline meeles pidada, et kõik lõhnad ei ole oma olemuselt neutraliseerivad. Oluline on leida aroom, mis ei seguneks olemasoleva lõhnaga, vaid elimineeriks selle ning asendaks meeldivaga.

4. Võimalus eristuda konkurentidest

Ühendriikide ja suuremate Euroopa linnadega võrreldes on lõhnaturundus Eestis veel küllaltki lapsekingades. See loob uuendusmeelsetele ettevõtetele võimaluse oma tegevusvaldkonnas veelgi enam silma paista.
Allikas: Sound & Vision

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele