Täna ilmunud Äripäeva Turunduse TOPis selgusid Eesti edukaimad agentuurid.
Eelmise aasta majandusnäitajate põhjal on kõige edukamad agentuuritulu teenijad ADM Interactive, FCR Media ja Inspired Universal McCann.
Agentuuritulu TOP: loovus ja matemaatika peavad töötama koos ja
Kuhu kadus Turunduse TOPist ADM?Edukaim reklaamiagentuur on La Ecwador, millele järgnevad Utopia ja Age Reklaam.
Reklaamiagentuuride TOP: meie äri on kasvatada meie klientide äriEdukate reklaamikäibe teenijate edetabeli esikolmik on sama nagu möödunud aastal. Esikohal on Postimees Grupp (endise nimega Eesti Meedia), millele järgnevad TV3 ja Delfi.
Reklaamimüügi TOP: tipus üllatajaid poleMeediaagentuuride edetabelis jagavad esikohta Inspired Universal McCann ja Initiative, neile järgneb Media House.
Meediaagentuuride TOP: eesmärk on olla nr 1Edukaim kommunikatsioonibüroo on Hamburg ja Partnerid, teisel kohal on Meta Advisory Group ning kolmandal Corpore.
Suhtekorraldusfirmade TOP: kommunikatsioon on teinud vägeva hüppeDigiturundajate edetabelis on esikohal ADM Interactive, teisel kohal Convertal ja kolmandal kohal Mediabrands Digital.
E-turunduse TOP: Eesti agentuurid ei jää maailma tippudele alla ja
Kuhu kadus Turunduse TOPist ADM?Edukate üritusturundajate esikolmikusse kuuluvad Jolos, NJ Production ja Publicon.
Üritusturunduse TOP: üritusi tuleks teha vastavalt vajaduseleTOPi ettevõtte sertifikaat
Kui ka Sinu ettevõte on TOPi pääsenute seas, saad vastava sertifikaadi soetada
SIIT.
TOPi andmeid saab osta
Äripäeva TOPid on koostatud Äripäeva Infopanga andmete põhjal. Turunduse TOPi näevad
Best Marketingi premium-sisu tellijad ja Äripäeva tellijad, aga seda saab osta ka eraldi andmefailina, kirjutades e-postile
[email protected].
Ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal: 2018. aasta müügitulu, 2018. aasta müügitulu kasv võrreldes 2017. aastaga, 2018. aasta ärikasum, 2018. aasta ärikasumi kasv võrreldes 2017. aastaga, 2018. aasta rentaablus ja varade tootlikkus. Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Võitis vähim punkte kogunu ehk mida rohkem esikohti, seda kõrgemale kohale jõudis ettevõte koondtabelis.
Valdkonna TOPi pääsemiseks pidi ettevõtte vastava valdkonna tegevuse osakaal käibest olema vähemalt 51%. Samuti pidi ettevõtte olema tegutsenud kahel järjestikusel täismajandusaastal. Äripäev võttis äriregistrist eelmise aasta majandustulemuste põhjal valdkonna käibelt suurimate ettevõtete andmed. Edetabelis osalesid ettevõtted, kelle majandustulemused olid olemas äriregistris andmete kogumise hetkel.
Kui ettevõtet TOPis pole, siis ei olnud ettevõttel aktiivset majandustegevust kahel täielikul majandusaastal (2017–2018), ettevõtte viimase aasta või kahe viimase aasta keskmine omakapital oli negatiivne, ettevõte oli TOPi koostamise hetkel kustutatud, likvideerimisel või pankrotis, ettevõttel on suured maksuvõlad või polnud tema majandusaasta aruannet edetabeli koostamise ajal äriregistris. Emaettevõtte andmete konsolideerides tütarfirmad samas edetabelis osaleda ei saa.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.