• 01.10.19, 13:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estravel on konkurendi peale kade

Eesti turismituru suurtegija Estravel otsustas kopeerida väikese reisikorraldaja woww.com veebilehe ja ärimudeli. Estraveli kinnitusel tegid nad meelega konkurendi veebilehte järele.
Nagu kaks tilka vett: Estraveli vauu.ee imiteerib konkurendi woww.com veebilehte.
  • Nagu kaks tilka vett: Estraveli vauu.ee imiteerib konkurendi woww.com veebilehte. Foto: Äripäev.ee
Woww.com OÜ on nelja-aastase tegutsemisaja vältel kasvatanud oma käibe üle 400 000 euro, ettevõtte nišš on n-ö grupiostud ehk siis pakutakse korraga üht reisi ja ainult siis, kui reisijate arv ka koos on. Küsimusi tekitab aga 98 miljoni eurose käibega Estravel, kelle vauu.ee kopeerib konkurendi veebilehe kõiki kujunduselemente.
"Tundub jah nii," vastas Woww.comi juht ja omanik Kristjan Kuutok küsimusele, kas Estravel on nende lehe järele teinud. Olukord on Kuutoki sõnul esiteks nõme ja teiseks on konkurendi tegevus ilmselgelt mõeldud eksitamiseks. "Meile on juba kliendid helistanud ja küsinud, kas me müüsime end Estravelile," ütles ta.
Eksitamise element on tema sõnul seda tugevam, et tema ettevõtte turundus toimib peamiselt suust suhu ja sõbralt sõbrale. Kui aga keegi nende pakutavatest reisidest kuuleb ja asub kuulmise järgi veebilehte otsima, siis on väga suur võimalus, et satutakse hoopis konkurendi saidile. "See on ikka nörritav."
"Tundub jah nii," vastas Woww.comi juht ja omanik Kristjan Kuutok küsimusele, kas Estravel on nende lehe järele teinud.
  • "Tundub jah nii," vastas Woww.comi juht ja omanik Kristjan Kuutok küsimusele, kas Estravel on nende lehe järele teinud. Foto: Liis Treimann
"Kui nad tahavad, siis organiseerigu ka grupioste. Konkurents on hea asi, aga see ei peaks käima läbi ärapanemise. Ja nõme on see, kui registreerid Nike'i nime kõrvale lihtsalt oma Neki," ütles ta.
Mingit abi patendiametist või mujalt Kuutok praegu otsima ei kipu. "Üks asi on küll kindel, et mina usaldan Estravelit juriidilise tagala katmises, küllap nad on läbi mõelnud selle, kuidas see korrektne oleks. Nii et ise ma ülearu ressursse sellesse ei panustaks, lihtsalt tõden, et see on lame," rääkis Kuutok. Tema sõnul annavad nad oma klientidele sellest probleemist teada ka sellepärast, "et poole aasta pärast ei tuleks Estravel ja ei hakkaks meid plagieerimises süüdistama".
"Kui nad tahavad, siis organiseerigu ka grupioste. Konkurents on hea asi, aga see ei peaks käima läbi ärapanemise. Ja nõme on see, kui registreerid Nike'i nime kõrvale lihtsalt oma Neki," ütles Kristjan Kuutok.
  • "Kui nad tahavad, siis organiseerigu ka grupioste. Konkurents on hea asi, aga see ei peaks käima läbi ärapanemise. Ja nõme on see, kui registreerid Nike'i nime kõrvale lihtsalt oma Neki," ütles Kristjan Kuutok. Foto: Liis Treimann
"Imiteerimine, mitte kopeerimine"
Estravel ütleb seevastu, et nemad seavad oma tegevusega konkurendi ärimudeli kahtluse alla. "Disaini ja nime imiteerimine, mitte kopeerimine, oli meie teadlik otsus, et saada teemale laiemat tähelepanu. Tundus, et see on õnnestunud," ütles Estraveli turundusdirektor Airi Ilisson.
Tema sõnul on probleem selles, et woww.com on tavaline reisikorraldaja, mis teeb grupibroneeringute ja hotellimajutuste abil pakette, aga nimetab seda kuidagi teistmoodi.
"Kliendile jäetakse mulje, et tegemist ei ole reisikorraldajaga, vaid mingi uue ja moodsa asjaga, mille nimi on "grupiost". Nooremad kliendid, kes umbusaldavad reisifirmasid, on soodne pinnas sellisele demagoogiale, kuna tahavad reisida ilma reisifirma vahenduseta," ütles ta.
Neile jäetakse Ilissoni sõnul mulje, et "grupiostu" kaudu just seda teha saab, kuid see mulje on petlik. "Meie hinnangul on reisikorraldaja woww.com OÜ tegelenud kergeuskliku kliendi ärakasutamisega ja me soovime samalaadse turundusega läheneda samale segmendile, kuna tegemist päris suure inimeste arvuga," tunnistas Ilisson, et soovitakse konkurendi kliente meelitada.
Woww.com-i kodulehel on selgelt kirjas, et tegemist on reisifirmaga, ja ka see, et nende reisidel on näiteks reisiettevõtja tagatis.
Kruutok ei osanud konkurendi väidet kuidagi kommenteerida, kuivõrd tegemist ongi ettevõtte turundusstrateegiaga. "Grupiost on meil ise välja mõeldud termin, üritamegi end positsioneerida teisiti kui lihtsalt reisifirmana. Tavalisel reisifirmal on palju pakkumisi, meil üks. Massostlemise loogika, koondada kokku hulk tellimusi, et saaks odavama reisi," ütles ta.
"Aga me saamegi 40 inimese pealt hotellist parema pakkumise, 20 inimesega seda ei saaks," tõrjus ta väidet n-ö tavalise paketi müümise kohta. "Inimesed ei ole lollid, neil on kama kaks, kas see on grupiost või massiost või mis nimega seda nimetada. Kui hind on see, siis nad tulevad, kui ei ole, siis ei tule. Suurema juurdehindlusega me neid ära ei lollita," lisas Kuutok.
Eesti patendiameti kaubamärkide või tööstusdisainilahenduste otsing Woww.com OÜ nimel ühtegi registreeritud kaubamärki ei näita.
Allikas: Äripäev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele