• ST
  • 20.03.25, 13:24

Reklaamkingitustest otsitakse rohkem tähendust ja personaalsust

Reklaamkingitused on turundusvallas jätkuvalt ühed kõige tõhusamad vahendid brändi nähtavuse suurendamiseks ja kliendisuhete tugevdamiseks. 2025. aasta trend näitab, et reklaamtoodete mõju on kasvamas ning tarbijad hindavad neid rohkem kui kunagi varem.
Keskkonnasäästlikud reklaamrõivad ei jää kindlasti kappi tolmu koguma, vaid leiavad praktilist kasutust.
  • Keskkonnasäästlikud reklaamrõivad ei jää kindlasti kappi tolmu koguma, vaid leiavad praktilist kasutust. Foto: Logotrade
Üha enam eelistatakse praktilisi ja jätkusuutlikult toodetud reklaamkingitusi, mis peegeldavad ettevõtte väärtusi ning vastavad tarbijate ootustele. Keskkonnasõbralikkus ja eetiline tootmine on muutunud võtmefaktoriteks – tarbijad hindavad brände, kes pakuvad taaskasutatavatest materjalidest valmistatud tooteid või toetavad ringmajandust. Näiteks bambuspuidust pastapliiatsid, biolagunevad märkmikud ja taaskasutatud tekstiilist valmistatud kottide populaarsus on 2025. aastal märkimisväärselt kasvanud.
Tehnoloogilised reklaamkingitused on samuti tõusuteel, kuna nutiseadmed ja digilahendused on muutunud igapäevaelu lahutamatuks osaks. Juhtmevabad laadijad, nutikad veepudelid ja personaliseeritud elektroonilised aksessuaarid on ettevõtetele tõhus viis bränditeadlikkuse tõstmiseks. Lisaks võimaldab digitaalne personaliseerimine luua unikaalseid ja individuaalselt kohandatud reklaamkingitusi, mis muudavad kingisaaja kogemuse veelgi erilisemaks.
Samuti on kasvanud kohandatud ja emotsionaalse väärtusega reklaamkingituste osakaal. Inimesed hindavad üha enam personaliseeritud kingitusi, mis tekitavad neis positiivseid emotsioone. Sellised kingitused võivad sisaldada isikupäraseid sõnumeid või olla disainitud konkreetset sihtrühma silmas pidades.
Reklaamkingituste mõju 2025. aastal tugevam kui kunagi varem, sest tarbijad ootavad rohkemat kui pelgalt tasuta toodet – nad tahavad kingitust, mis on väärtuslik, jätkusuutlik ja isiklikult tähendusrikas. Ettevõtted, kes suudavad nende ootustega sammu pidada, saavutavad suurema brändilojaalsuse ja konkurentsieelise.
Reklaamkingituste meeldejäävus ja tõhusus
Reklaamkingitused on üks efektiivsemaid turundusviise, mis aitab brändidel jääda tarbijate mällu pikaks ajaks. Uuringud näitavad, et tervelt 90% inimestest, kes saavad reklaamkingituse, mäletavad brändi nime, kellelt kingitus pärit on. See tähendab, et reklaamtooted loovad tugeva seose kingisaaja ja ettevõtte vahel.
Veelgi muljetavaldavam on see, et üheksa inimest kümnest mäletab brändi kohe pärast kingituse saamist ning 89% inimestest meenutab seda ka veel paari aasta pärast. Võrreldes paljude teiste reklaamivormidega, mille mõju kaob kiiresti pärast esmast kokkupuudet, suudavad reklaamkingitused pakkuda pikaajalist nähtavust ja seotust. Lisaks suudab 80% inimestest meenutada ka brändi edastatud sõnumit, mis tähendab, et hästi valitud reklaamkingitus ei ole mitte ainult nähtav, vaid ka sisuliselt mõjus (PPAI – Promotional Product Association International – andmetel).
Loodussõbralikud firmakingitused.
  • Loodussõbralikud firmakingitused. Foto: Logotrade

Kuidas mõjuvad erinevad reklaamkingituste liigid?

Kõige paremini jäävad meelde rõivaesemed, nagu T-särgid, pusad ja nokamütsid. Statistika kohaselt jääb 85%-l inimestest meelde saadud reklaamrõiva bränd. See on suurepärane näide, kuidas igapäevaselt kasutatav ja nähtav toode võib aidata ettevõtetel oma sõnumit levitada. Kui inimene kannab bränditud riideeset avalikult, muutub ta ka omamoodi liikuvaks reklaamikandjaks, mis suurendab brändi ulatust ja nähtavust.
Veelgi üllatavam on fakt, et reklaamkruusid on tõhusamad kui raadioreklaamid. PPAI uuringu kohaselt mäletab 57% inimestest kruusil olevat sõnumit või logo, samal ajal kui vaid 28% inimestest suudab meenutada reklaami, mida nad kuulsid raadiost. See näitab, kui oluline on käegakatsutav praktiline reklaamtoode, mida inimesed saavad kasutada igapäevaelus. Erinevalt raadioreklaamist, mis võib olla ühekordne kogemus, jääb reklaamkingitus inimese ellu pikaks ajaks ja loob korduva kokkupuute brändiga.

Miks on reklaamkingitused nii tõhusad?

Reklaamkingituste meeldejäävuse ja tõhususe taga on mitu tegurit:
pikaajaline kasutus – kui inimene saab reklaamtoote, mida ta kasutab regulaarselt (nt pastapliiats, märkmik, riideese või kruus), puutub ta brändiga kokku iga kord, kui ta seda toodet kasutab. See tagab pideva meeldetuletuse ja suurendab brändi tuttavlikkust;
emotsionaalne seotus – erinevalt digitaalsest või traditsioonilisest reklaamist loob füüsiline kingitus positiivse emotsiooni. Kingituse saamine tekitab tänutunnet ja seob kingisaaja brändiga sügavamal tasandil;
tegelik väärtus – inimesed kipuvad väärtustama esemeid, mida nad saavad tasuta, eriti kui need on kasulikud. Kui bränd suudab pakkuda praktilisi ja kvaliteetseid reklaamkingitusi, võib see tugevdada brändi mainet ning suurendada klientide lojaalsust;
sotsiaalne mõju – reklaamkingitused, mida kasutatakse avalikult (nt riided, kotid või joogipudelid), muutuvad omamoodi suust suhu turunduse vahendiks. Kui kingisaaja kannab või kasutab bränditud toodet teiste inimeste ees, levib bränditeadlikkus ka laiema publikuni;
kõrgem kaasatus võrreldes traditsioonilise reklaamiga – inimesed kipuvad ignoreerima reklaame televisioonis, veebis või raadios, kuid reklaamkingitusi aktsepteeritakse meelsamini; see annab brändidele suure eelise, sest nii ei haihtu reklaamsõnum kiiresti, vaid jääb tarbija igapäevaellu pikemaks ajaks.
Reklaamkingituste meeldejäävus ja tõhusus ületavad paljusid traditsioonilisi reklaamimeetodeid. Tänu pikaajalisele nähtavusele, praktilisusele ja emotsionaalsele sidemele brändiga suudavad reklaamkingitused jätta tarbijatele püsiva mulje. Eriti silmapaistvad on tekstiiltooted ja praktikas kasutatavad esemed, nagu kruusid, millel olev sõnum tagab korduva kokkupuute brändiga.
Ettevõtted, kes soovivad oma turundustegevuses maksimaalset mõju saavutada, peaksid panustama kvaliteetsetesse, praktilistesse ja sihtrühmale sobivatesse reklaamkingitustesse, sest need loovad pikaajalise väärtuse ja tugevdavad lojaalsust teie brändile. (PPAI)
Kingitused, mis on ühtviisi nii praktilised kui ka ilusad.
  • Kingitused, mis on ühtviisi nii praktilised kui ka ilusad. Foto: Logotrade

Tarbijate ootused ja lojaalsus

Tänapäeva tarbijad ootavad, et ettevõtted pakuksid reklaamkingitusi osana oma turundusstrateegiast. Uuringud näitavad, et 96% inimestest soovib teada saada, kas ettevõte pakub ka reklaamkingitusi, mis viitab sellele, et reklaamkingitused ei ole mitte ainult meeldiv üllatus, vaid ka oodatud osa tarbijakogemusest (PPAI).
Selline läbipaistvus ja info jagamine aitab tugevdada tarbija ning brändi vahelist suhet ning suurendada lojaalsust. Statistika kohaselt on 83% tarbijatest lojaalsed nendele brändidele, mis annavad neile reklaamkingitusi (PPAI). See tähendab, et kingituste jagamine ei ole pelgalt viis brändi nähtavuse suurendamiseks, vaid ka strateegiline samm kliendisuhte tugevdamiseks. Tarbija tunneb end väärtustatuna, kui ta saab kingitusi. See aga omakorda suurendab seotust ja tõenäosust brändiga pikemaajaliselt suhelda.
Lisaks on uuringud näidanud, et tarbijad tajuvad reklaamkingitusi kui tänuväärset ja emotsionaalset žesti, mis eristab ettevõtteid konkurentidest. Kui bränd pakub kvaliteetseid ja praktilisi kingitusi, tajutakse seda ettevõtet usaldusväärse ja hoolivana, sest klientide vajadused ja ootused on esikohal.

Reklaamtoodete pikaajaline väärtus

Reklaamkingituste pikaajaline mõju on märkimisväärne. 87% inimestest hoiab reklaamkingitusi üle aasta, mis näitab nende pikaajalist väärtust ja kasulikkust. Lisaks sellele on 40% tarbijatest hoidnud reklaamkingitusi rohkem kui kümme aastat (Everything Branded). See tähendab, et hästi valitud ja kvaliteetne reklaamkingitus võib brändi nähtavust tagada aastakümneid, pakkudes oluliselt suuremat turunduslikku tasuvust võrreldes teiste lühiajaliste reklaamimeetoditega.
Reklaamkingituste pikaajaline kasutamine tuleneb eelkõige kahest olulisest asjaolust:
praktilisus ja igapäevane kasutus – kui reklaamtoode on kasulik ja vastab sihtgrupi vajadustele (nt termosed, märkmikud, kotid, laadijad), kasutatakse seda regulaarselt ja järjepidev kokkupuude brändiga on tagatud;
kvaliteet ja vastupidavus – madala kvaliteediga reklaamkingitused visatakse sageli kiirelt ära, kuid kvaliteetsed tooted püsivad tarbija käes aastaid. Seetõttu on ettevõtetele kasulikum investeerida vastupidavatesse ja ajas kestvatesse reklaamkingitustesse.
Uuringud on näidanud, et reklaamkingitused mõjutavad ka tarbijate ostukäitumist. PPAI andmetel on 79% tarbijatest ostnud tooteid või teenuseid ettevõttelt, kelle reklaamkingituse nad on saanud. See näitab, et kingituste jagamine on mitte ainult lojaalsust suurendav, vaid ka müüki soodustav strateegia.
Tänapäeva tarbijad ootavad, et ettevõtted pakuksid reklaamkingitusi, ning need mängivad olulist rolli tarbijate lojaalsuse ja brändi usaldusväärsuse kujundamisel. Suur osa tarbijatest mäletab ja hoiab oma reklaamkingitusi pika aja jooksul, mis tähendab, et see on kauakestev investeering brändi tuntuse ja kliendisuhete tugevdamiseks. Investeerides kvaliteetsetesse ja praktilistesse reklaamtoodetesse, saavad ettevõtted kindlustada oma brändi püsiva kohaloleku tarbijate igapäevaelus ning suurendada nende ostulojaalsust.

Reklaamkingituste mõju ostuotsustele

Reklaamkingitused ei ole pelgalt bränditeadlikkuse tõstmise vahend – need mõjutavad otseselt ka tarbijate ostukäitumist. Statistika kohaselt on 73% inimestest tõenäolisemalt valmis ostma brändilt, mis pakub reklaamkingitusi (Promotional Products Work). See näitab, et kingituse pakkumine võib olla oluline konkurentsieelis, aidates ettevõttel eristuda ja luua usaldusväärsema kuvandi tarbijate silmis.
Veelgi enam, reklaamkingitused võivad aidata ettevõtetel säilitada kliente ka probleemsete olukordade korral. Uuringud on näidanud, et 81% tarbijatest kinnitab, et nende arvamus ettevõttest paraneb, kui mingi probleemi korral on lahenduse osaks reklaamkingitus (Promotional Products Work). See tähendab, et reklaamkingitustel on oluline roll ka kliendisuhete parandamisel ja lojaalsuse taastamisel pärast negatiivset kogemust.
Lisaks mõjutavad reklaamkingitused ka tarbijate brändieelistusi ja otsustusprotsesse. PPAI uuringute järgi mäletab 88% tarbijatest reklaamkingitust saanud brändi ka aastaid hiljem, mis tähendab, et hästi valitud reklaamtooted loovad pikaajalisi suhteid ja tugevdavad brändilojaalsust.

Keskkonnasõbralike reklaamkingituste eelistamine

Loodussäästlikkus on reklaamkingituste valikul muutunud üheks olulisemaks teguriks, kuna tarbijad eelistavad üha enam brände, mis jagavad nende väärtusi jätkusuutlikkuse ja keskkonnahoiu osas. Statistika kohaselt eelistab 46% inimestest keskkonnasõbralikke reklaamkingitusi, kuna need peegeldavad ettevõtte sotsiaalset vastutust.
Eriti oluline on see Z-generatsiooni jaoks, kellest 37% peab kliimamuutusega tegelemist isiklikuks prioriteediks (Pew Research). Nooremad tarbijad ootavad ettevõtetelt jätkusuutlikke ja eetilisi valikuid ning brändid, mis suudavad pakkuda keskkonnasõbralikke reklaamkingitusi, suurendavad oma atraktiivsust selles demograafilises rühmas.
Keskkonnasõbralike reklaamkingituste hulka kuuluvad näiteks:
  • taaskasutatud materjalidest tehtud tooted – märkmikud, kotid ja pastapliiatsid, mis on valmistatud ümbertöödeldud plastist või paberist;
  • biolagunevad ja komposteeritavad kingitused – näiteks bambusest valmistatud korduskasutatavad alternatiivid ühekordsetele toodetele – näiteks roostevabast terasest joogipudelid ja korduskasutatavad kohvitopsid, mis aitavad vähendada ühekordsete plasttoodete kasutamist;
  • jätkusuutlikud reklaamkingitused mitte ainult ei meelita teadlikumaid tarbijaid, vaid aitavad ka ettevõttel tugevdada oma mainet vastutustundliku brändina; lisaks võib nende kasutamine vähendada ökoloogilist jalajälge ja pakkuda ettevõtetele võimalust osaleda rohelises turunduses, mis muutub aina olulisemaks nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.
Tehnoloogilised reklaamtooted.
  • Tehnoloogilised reklaamtooted. Foto: Logotrade

Reklaamkingituste atraktiivsus ja mõju üritustel

Reklaamkingitustel on erakordselt suur mõju üritustel, messidel ja kampaaniate käigus. Uuringute kohaselt on 99% inimestest valmis tegema lisapingutusi reklaamkingituse saamiseks, mis näitab, kui suur on nende toodete atraktiivsus ja turunduslik potentsiaal.
Üritustel jagatavad reklaamkingitused on oluline vahend uute klientide kaasamiseks ja brändi tuntuse tõstmiseks.
Hästi valitud reklaamtooted võivad:
  • tõmmata külastajate tähelepanu, suurendada brändi nähtavust – kui inimesed näevad teisi kingitusi saamas, tekib neil huvi brändi ja selle pakkumiste vastu;
  • jätta püsiva mulje ja tekitada emotsionaalset sidet – tarbijad seostavad brändi kingituse saamise positiivse kogemusega, mis suurendab brändilojaalsust;
  • pakkuda praktilist väärtust, mis pikendab brändiga kokkupuutumise aega – näiteks kui osaleja saab kvaliteetse reklaamkingituse, mida ta kasutab igapäevaselt, jääb bränd talle meelde palju kauem kui näiteks reklaamleht või visiitkaart.

Kõige populaarsemad reklaamkingitused üritustel:

  • bränditud rõivad (nt T-särgid ja nokamütsid) – need on suure nähtavusega esemed, sest inimesed kannavad neid sageli ka pärast üritust;
  • tehnoloogilised vidinad (nt USB-mälupulgad ja juhtmevabad laadijad) – kõrgelt hinnatud, kuna need on praktilised ja tarvitatavad igapäevaelus;
  • joogitarvikud (nt korduskasutatavad veepudelid ja kohvitopsid) – mis aitavad kaasa ka jätkusuutlikkuse eesmärkidele;
  • interaktiivsed ja kohandatud kingitused (nt graveeringuga pastapliiatsid või personaliseeritud märkmikud) loovad individuaalsema seose brändi ja tarbija vahel.
Uuringute kohaselt on sündmustelt reklaamkingituse saanud inimesed 35% suurema tõenäosusega valmis ettevõttega hiljem uuesti suhtlema ja selle teenuseid kasutama (PPAI). See näitab, et reklaamkingitused ei ole mitte ainult vahend brändi tutvustamiseks, vaid ka tõhus viis pikaajaliste kliendisuhete loomiseks.
Reklaamkingitustel on mitmekülgne mõju – need suurendavad tarbijate ostuvalmidust, aitavad hoida ja taastada klientide usaldust, edendavad brändi jätkusuutlikku kuvandit ning muudavad sündmused ja kampaaniad atraktiivsemaks. Tarbijad eelistavad ettevõtteid, mis pakuvad reklaamkingitusi, ja on valmis tegema lisapingutusi, et neid omandada. Keskkonnasõbralike reklaamkingituste populaarsus üha kasvab, eriti nooremate tarbijate seas, ning üritustel ja messidel jagatavad reklaamtooted aitavad luua püsivaid brändikogemusi.
Ettevõtetele, kes soovivad oma turundust tõhustada ja kliendilojaalsust suurendada, on reklaamkingitused jätkuvalt üks parimaid investeeringuid.

Reklaamkingituste mõju soovitustele ja nähtavusele

Reklaamkingituste mõju brändi väljapaistvusele ja soovitusturundusele on märkimisväärne. Kingitused loovad tugeva aluse kliendilojaalsusele ja brändi usaldusväärsusele, aidates ettevõtetel jõuda uute võimalike klientideni orgaaniliselt ja kulutõhusalt.
Statistika näitab, et reklaamkingitused toovad kuni 500% rohkem soovitusi kui muud reklaamimeetodid, suurendades brändi usaldusväärsust ja sõnumi levikut (GoPromotional). See tähendab, et inimesed, kes saavad reklaamkingitusi, on oluliselt tõenäolisemalt valmis soovitama brändi oma sõpradele, pereliikmetele ja kolleegidele.

Miks reklaamkingitused suurendavad soovitusi?

Reklaamkingituste kõrge soovitusmäär tuleneb mitmest olulisest tegurist.
  • Positiivne psühholoogiline mõju ja tänulikkus
Kui inimene saab tasuta kasuliku kingituse, tunneb ta end tänulikuna. See emotsioon soodustab suusõnalisi soovitusi, kuna inimesed jagavad hea meelega positiivseid kogemusi.
Uuringud näitavad, et brände, mis pakuvad kingitusi, tajutakse lahkemate ja usaldusväärsematena, mis julgustab tarbijaid neid ka teistele soovitama (PPAI).
  • Pikaajaline nähtavus ja mõju
Erinevalt digitaalsest või traditsioonilisest reklaamist, mille mõju on lühiajaline, jäävad reklaamkingitused tarbijate ellu pikaks ajaks.
87% inimestest hoiab reklaamkingitusi üle aasta, mis tähendab, et kingisaaja ja tema ümber olevad inimesed puutuvad brändiga kokku korduvalt ja pikema perioodi jooksul (Everything Branded).
Kui kingitus on igapäevases kasutuses (nt pastapliiatsid, märkmikud, veepudelid, T-särgid), muutub see ka teistele nähtavaks, suurendades brändi laiemat levikut.
  • Sotsiaalne mõju ja nähtavus avalikes kohtades
Reklaamkingitused, mida kantakse või kasutatakse avalikult, toimivad kui liikuvad reklaamtahvlid.
Näiteks bränditud T-särgid, kotid või kruusid suurendavad brändi nähtavust ning aitavad levitada sõnumit laiemale auditooriumile ilma lisakuludeta.
Umbes 63% inimestest jagab positiivset kogemust reklaamkingituse saamise kohta sotsiaalmeedias (PPAI), mis omakorda suurendab brändi nähtavust ja köitvust.

Reklaamkingitused ja suust suhu turundus

Soovitusturundus on üks tõhusamaid viise uute klientide kaasamiseks, kuna inimesed usaldavad rohkem oma sõprade ja tuttavate soovitusi kui traditsioonilist reklaami. Reklaamkingitused aitavad seda nähtust võimendada, kuna:
  • 79% tarbijatest ütleb, et nad on saanud reklaamkingitusi ja rääkinud neist teistele (Gopromotional);
  • 83% tarbijatest on reklaamkingitust saades tõenäolisemalt valmis brändi soovitama (PPAI);
  • reklaamkingituse saanud tarbijad räägivad brändist keskmiselt 2,5 korda rohkem kui need, kes pole kingitust saanud (ASI).
Lisaks suurendab reklaamkingituste pakkumine tarbijate kaasatust. Kui ettevõte jagab tasuta kingitusi oma lojaalsetele klientidele, tugevdab see olemasolevaid suhteid ja loob neile täiendava motivatsiooni brändi propageerida.

Reklaamkingitused ja nähtavuse suurendamine

Reklaamkingitused aitavad brändidel jõuda suurema hulga inimesteni ning pakkuda pikaajalist reklaamiefekti, kuna 75% inimestest peab reklaamkingitusi väärtuslikuks ja hoiab neid alles, mitte ei viska ära (PPAI).
Mida pikem on toote eluiga, seda enam suureneb brändi pildil püsimine ja mõju. Näiteks kvaliteetne reklaamriietus võib kesta aastaid ning seda kantakse korduvalt, pakkudes pidevat kokkupuudet brändiga.
Messidel ja üritustel jagatud reklaamkingitused suurendavad brändi nähtavust ja kaasatust kuni 45% võrra.

Parimad reklaamkingitused, mis suurendavad soovitusi ja nähtavust

Mitte kõik reklaamkingitused ei mõjuta suust suhu soovitusi ja nähtavust samal määral. Edukaimad kingitused on need, mis on praktilised, kvaliteetsed ja sihtrühmale olulised.
Populaarseimad reklaamtooted soovituste ja nähtavuse suurendamiseks:
  • rõivad ja aksessuaarid (T-särgid, nokamütsid, pusad) – kuna inimesed kannavad neid avalikult, levitavad nad brändi sõnumit orgaaniliselt;
  • joogitarvikud (veepudelid, termosed, kohvitopsid) – kõrge kasutussagedusega tooted, mis loovad brändile pikaajalist positiivset kuvandit;
  • tehnoloogilised vidinad (juhtmevabad laadijad, USB-mälupulgad, kõrvaklapid) – praktilised ja kõrgelt hinnatud kingitused, mis jäävad kasutusse pikaks ajaks;
  • kontoritarbed (pastapliiatsid, märkmikud, kalender) – ettevõtetes ja koolides igapäevaselt kasutatavad esemed, mis tagavad pikaajalise nähtavuse.
Reklaamkingitused on erakordselt tõhusad soovituste ja brändi nähtavuse suurendamisel. Need loovad positiivse emotsionaalse sideme tarbijatega, suurendavad usaldust ja annavad inimestele motivatsiooni brändist rääkida. Statistika näitab, et reklaamkingitusi saanud inimesed jagavad oma positiivset kogemust suurema tõenäosusega edasi, mis omakorda toob rohkem soovitusi ja suurendab brändi tuntust.
Tänu pikaajalisele nähtavusele ja sotsiaalsele mõjule on reklaamkingitused jätkuvalt üks kulutõhusamaid ja strateegiliselt mõjusaid turundusvahendeid, mida ettevõtted saavad kasutada oma brändi kasvatamiseks ja uute klientide kaasamiseks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele