Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Miks on digimaks vajalik?
Meediaettevõtete liit soovib, et digimaks kehtestatakse juba 2021. aastal. Eskpress Grupi tegevjuht ja juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu peab seda täiesti mõeldavaks, Äripäeva peadirektor Igor Rõtov arvab, et aasta 2021 on ülioptimistlik.
Ekspress Grupi tegevjuht Mari-Liis Rüütsalu on üks digimaksu kehtestamise eestkõnelejaid. Foto: Andras Kralla
Digimaksu kehtestamise vajalikkuses ei kahtle aga kumbki. Eelkõige on see vajalik ebavõrdse olukorra lahendamiseks, sest praegu maksavad meie kohalikud meediaettevõtted suurte internetihiidudega (nagu näiteks Google, Facebook, Amazon vms) võrreldes 4,5 korda rohkem makse.
Nii meediaettevõtete kui ka Eesti riigi jaoks oleks vajalik digimaksu kehtestamine esimesel võimalusel ehk 2021. aastaks, mitte aga kolme aasta jooksul või veelgi kaugemas tulevikus, teatas Eesti Meediaettevõtete Liit.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.
147 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi toimub klassiruumis ning 131 akadeemilist tundi toimub 2 kuu jooksul iseseisva- ja mentorõppena (sh iseseisev õpe 121 ak h ja 10 ak h) koolitajaga koos mentorõpe.