Baltimaade juhtiva meediakontserni Ekspress Grupp müügitulu kasvas tänavu kolmandas kvartalis digitaalsete tulude toel ligi 10 protsenti ja ettevõte teenis enam kui kahekordse EBITDA suurenemise juures väikese kasumi.
- Mari-Liis Rüütsalu Foto: Andras Kralla
ASi Ekspress Grupp kvartali vahearuande kohaselt oli kontserni 2019. aasta kolmanda kvartali müügitulu 16,8 miljonit eurot ja 9 kuu müügitulu 53,6 miljonit eurot. Müügitulu suurenes kvartalis 8 protsenti võrreldes eelmise aastaga ja 9 kuu arvestuses 8 protsenti.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul põhineb müügitulu kasv peamiselt digitaalsete tuludel, mis suurenesid eelmise aastaga võrreldes 17 protsenti ning moodustasid septembri lõpus juba 58 protsenti meediasegmendi käibest. „Müügitulu kasvu tõid tugev reklaamimüük ja Eestis digitaalsete tellimuste mahu suurenemine,“ lausus Rüütsalu. Kontserni kuuluvate meediaettevõtete tulubaas kasvas 9 kuu arvestuses üle 12 protsendi.
Ekspress Grupi kasum enne intresse, makse ja kulumit (EBITDA) oli kolmandas kvartalis 1,41 miljonit eurot ning 9 kuuga kokku 3,88 miljonit eurot. Kolmanda kvartali EBITDA kasvas 117 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning 9 kuu vaates 30 protsenti. Kolmandas kvartalis teenis ettevõte 0,02 miljonit eurot kasumit, kuid jäi tulenevalt kahest eelmisest kvartalist siiski 9 kuu vaates 0,24 miljoni euroga kahjumisse.
“Olulise uuendusena alustas ka Leedu Delfi kolmandas kvartalis tasulise sisu müügiga, samuti avasime Leedu turul lineaarse televisioonikanali koostöös Teliaga. Teises kvartalis alustatud tasulise sisu müük Läti Delfis on saanud turult positiivse vastukaja ning täidab oodatud eesmärke. Tuleb silmas pidada, et tasulise sisu müük on pikaajaline protsess, mis vajab aega tarbijate harjumuste muutumiseks - seda eriti Lätis ja Leedus, kus tarbijad ei ole varem kohaliku meedia tasulise sisuga kokku puutunud,“ rääkis Rüütsalu.
AS Ekspress Grupp on meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. 1989. aastal tegevust alustanud Ekspress Grupp annab tööd 1700 inimesele, omab juhtivaid veebimeedia portaale Baltimaades ning kirjastab Eesti loetumaid päeva- ja nädalalehti, lisaks enamikku Eesti populaarsematest ajakirjadest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Digiposter OÜ on oma nelja tegevusaasta jooksul toonud digiekraanid ja mitmekesised reklaamiteenused pea igasse Eestimaa nurka. Viimastel kuudel on ettevõtte ekraaniparki lisandunud kaheksa uut väli LED-ekraani,
koduleht on saanud uue väljanägemise ja funktsionaalsuse ning edukalt on alustatud koostööd esimese ehituspoodide ketiga.