Meiliturundus on üks tõhusamaid, kuid ühtlasi üks keerulisemaid viise oma klientide kaasamiseks ja müügi suurendamiseks.
Sageli tehakse meiliturunduses vigu, mis võivad pikas perspektiivis saatuslikuks osutuda. Toome mõned olulisemad välja.
1. Vananenud andmebaas
Aja jooksul koguneb andmebaasi aegunud kontakte, kes oma postkasti enam ei kasuta. Meiliplatvormid võivad mittetoimivad postkastid võtta enda kasutusse ja teha neist spämmilõksud, mis hakkavad uudiskirjade tulemusi ja domeeni reputatsiooni negatiivselt mõjutama. Kindlasti tasub iga kvartal oma kontaktibaas üle kontrollida ja kui lähima aasta jooksul ei ole kontakt ühtegi liigutust teinud, siis tasub ta ära kustuda. Seda tehes saavutad tulemused, mille tagajärjel tugevneb ka domeen.
2. Liiga „rasked“ kirjad
Kui meilid sisaldavad liiga palju või suuremahulisi pilte, siis võivad postkastid kirja spämmikausta liigutada. Samuti võivad pildid kaua laadida, mistõttu lugeja ei pruugi piisavalt oodata ja klikib end segasest kirjast kiiresti välja. Parem on hoida oma uudiskirjad võimalikud kerged ja lihtsad.
3. Liiga palju linke ja puudulikud ALT tekstid
Mida rohkem linke uudiskirjas on, seda segasemaks see muutub ja on ka suurem tõenäosus, et postkast liigitab kirja rämpspostiks. Veendu, et igal pildil oleks ALT tekst (alternatiivne tekst) olemas. Nagu nimigi ütleb, kajastub ALT tekst pildi asemel, kui kontakt ei lae pilte alla. Samuti aitab see tagada, et kiri rämpsposti ei lähe.
4. Liigne sagedus või harv kontakt
Liiga tihti saadetud meilid võivad muutuda tüütuks, samas kui liiga harvad meilid võivad viia unustamiseni. E-kirjade kohandamiseks on oluline leida tasakaal ja jälgida, kuidas saajad reageerivad. Kõige parem on valida kliendid näiteks juhuslikult ja teha nendega lühiintervjuu. Nii võib ka palju muud kasulikku teada saada.
5. Selge CTA puudumine
Pea igas e-kirjas võiks olla konkreetne tegevuskutse (CTA), mis suunab lugejat soovitud tegevust tegema. Ilma selleta võib uudiskirja sõnum jääda ebaselgeks ja soovitud tulemus jääb saavutamata. Parim praktika on CTA jätta maksimaalselt kolme sõna pikkuseks – mida lühem ja tabavam, seda parem.
Hetkel kuum
Omniva otsustas postituse maha võtta
Leia endale sobivad
turundusnimekirjad SIIT.
6. Mobiilisõbralikkuse puudumine
Suurem osa inimestest loeb tänapäeval e-kirju nutivahenditest. Kui meilid ei ole mobiilis loetavad, tekitab see halva kasutajakogemuse ja vähendab kaasatust. Seega on oluline tagada, et kujundus ja sisu oleksid optimeeritud ka nutiseadmetele vastavalt.
7. Testimise ja analüüsimise puudulikkus
A/B testimine on turundaja parim sõber, sest ilma selleta on keeruline mõista, mis töötab ja mis mitte. Regulaarne analüüsimine aitab kampaaniaid optimeerida ja leida tekkinud mustreid. Testida on võimalik näiteks erinevaid pealkirju, sisu, visuaale, uudiskirja pikkust, saatja nime, saatmise päevi ja intervalle ning kellaaegasid.
8. Puudulik segmenteerimine
Uudiskiri peab olema võimalikult personaalne, et see kliendis huvi ärataks. Oluline on jälgida klientide käitumist, et nad sarnastesse gruppidesse koguda. Gruppide põhjal saab koostada erinevaid strateegiaid, mis vähendavad loobumisi ning tõstavad avamisi ja klikkimisi.
9. Ebaolulise sisu saatmine
Kliendid ootavad asjakohast ja väärtuslikku teavet, mistõttu see on uudiskirja peamine eesmärk. Üldised või ebaolulised uudiskirjad võivad viia uudiskirjadest loobumiseni või halvimal juhul spämmiks märkimiseni. On erinevaid väärtuse pakkumise viise. Näiteks informatiivne kiri, sooduspakkumised, klientide edulood, uudised ja uuendused ning personaalsed pakkumised.
10. Isikupärastamise puudumine
Isikupärastamata kirjad tunduvad sageli külmad ja ebasiirad ning ei tekita lugejas kuigi suurt huvi. Lihtne samm, nagu saaja nime kasutamine, võib suurendada kaasatust ja luua personaalsema kogemuse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!