Kõige mainekamad kinnisvaraarendajad on Merko, Liven ja YIT, selgub Kantar Emori septembri lõpus läbi viidud kinnisvarabrändide uuringust.
Positiivse suhtumise tekkel on olulisim ettevõtte usaldusväärsus, professionaalsus ning kvaliteet. Järgmisena peavad inimesed oluliseks tähtaegadest kinnipidamist, kliendisõbralikku teenindust ja peresõbralikke lahendusi. Uuring ei tundnud huvi üksnes maine, vaid ka ettevõtete tuntuse vastu – kui küsiti, millised arendajad inimestele spontaanselt meelde tulevad, märkis 59 protsenti vastanutest Merkot, teisena järgnes Endover (43%) ja kolmandana YIT (31%).
Kantar Emori eksperdi Tauno Mändla sõnul aitasid 600 küsitletut küll reastada arendajate tuntuse ja mainekuse, samas pole seni Eestis tehtud uuringuid, mis võimaldaks detailsemalt hinnata arendajabrändi mõju ostuotsuse tegemisel. „Hinnatundlikumate ostjate puhul ei pruugi arendaja nimi olla olulisim näitaja, küll aga hakkab usaldusväärsuse ja tuntuse roll kasvama siis, kui hind pole ainus kriteerium ja inimesed teevad valikuid pealtnäha samaväärsete pakkumiste vahel,“ lausus Mändla. „Siis annab arendaja nimi ja maine kindlasti teatud turvatunde.“
Arendajate maine pingerea tippu on Mändla sõnul võimalik jõuda vaid ettevõtetel, kes teadlikult ja süsteemselt tegelevad positiivsete kliendikogemuste loomisega. „Uusarenduste koduomanike ostujärgset kogemust kaardistades on näha, et selgelt enam ollakse rahul asjadega, mida oli enne ostu võimalik terviklikumalt läbi mõelda – näiteks elukeskkond ja korteri planeering. Rahulolu on aga väiksem neis küsimustes, mis avaldusid pärast sissekolimist ja on otseselt seotud arendaja vastutusega, olgu see siis vilets ehituskvaliteet või müra ja helide läbikostumine korterisse.“
Uuringus osales 600 inimest, nende seas oli 267 vastajat, kes kavatsevad osta korteri Tallinna või selle lähiümbruse uusarendusse, aga ka 214 hiljutist ostjat, kes on viimastel aastatel soetanud endale korteri pealinnas või Harjumaal. Lisaks kinnisvaraarendajate tuntusele ning mainele selgitas Kantar Emor välja uue kodu otsijate peamised vajadused ning varem endale kodu ostnud inimeste kogemused.
Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Ettevõte kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.
Merko Ehitus Eesti kinnisvara arendusjuhi Kaspar Vitsuri kommentaar uuringu tulemustele:
„Eesti tuntuima ja mainekaima kinnisvaraarendaja tiitlid on Merkole ja meie koostööpartneritele suur tunnustus. Merko loob terviklikke elukeskkondasid ja kvaliteetseid kodusid, mille üle võib uhkust tunda ka aastate pärast. Kõrged hinnangud äsjaste koduostjate seas kinnitavad, et parima kliendikogemuse sihiks seadmine on õige tee. Suurimaks tunnustuseks on kliendid, kes ostavad meilt juba mitmendat kodu ja soovitavad Merkot ka sõpradele. Panustame koduostja jaoks olulistele teguritele – hea planeering, atraktiivne asukoht, usaldusväärsus, professionaalsus ja kvaliteet.“
Liveni tegevjuhi Andero Lauri kommentaar uuringu tulemustele:
"Liveni eesmärk ei ole meeldida paljudele, vaid pigem meeldida vähestele, aga olla see-eest nende täielik lemmik. Siiani on meil see õnnestunud, koduostjad soovitavad Livenit meeleldi ka oma sõpradele ja tuttavatele. Saime Kantar Emori uuringust kinnituse, et meist arvatakse väga hästi.“
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.