Riik loob sotsiaalmeedia staaridele ehk mõjuisikutele juhendi, mis annab ülevaate, kuidas võib sotsiaalmeedias tooteid ja teenuseid reklaamida, vahendab tehnoloogiaportaal Geenius.ee.
Juhend loodetakse valmis saada järgmise aasta esimeses pooles ja selle väljatöötamisse on kaasatud turunduseksperdid.
Juhendi koostamine on tingitud osalt sellest, et mõjuisikud ei ole kursis, et nende tehtud postitused peavad olema kooskõlas reklaamiseadusega, mis seab reklaamidele kindlad reeglid ja piiranguid (näiteks ei tohi mõjuisikud reklaamida alkoholi).
Mõjuisikute tehtud postitustel hoiab silma peal tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA), mille haldusalasse kuulub reklaamiseadus.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.