See aasta tõotab tulla digiturunduse vallas viimase aja üks põnevamaid. Eelmisel aastal tõstsid agressiivselt pead mitmed uued tehnoloogiad, näiteks hääleotsing ja juturobotid ning järjest enam on võimalik algoritmipõhine reklaamihaldus ja -loome. Siinkohal annan turundajatele selleks aastaks mõned soovitused.
- Taavi Raidma on digiagentuuri Convertal partner ja Äripäeva Akadeemia koolitaja. Foto: Jake Farra
1. Kliendibaasi segmentimine ja pakkumiste personaliseerimine
See aitab kuluefektiivselt tulemusi parandada. Olemasolev kliendibaas on endiselt (ja ilmselt alatiseks) kõige kuluefektiivsem koht müügi arendamiseks ning tarkvara aitab seda üha tõhusamalt teha. Üks võtmefraas on kindlasti kliendibaasi segmentimine – loo klientide segmendid nende varasema ostukäitumise ja -tiheduse põhjal, tootekategooriate huvide baasil, demograafiliste või geograafiliste näitajate baasil ning sihi neile ühenäolise uudiskirja või reklaamikampaania asemel personaliseeritud pakkumisi. Personaliseeritud meilid ja reklaamid müüvad 2,5–5 korda paremini.
2. Robotnäpud optimeerivad ja loovad järjest rohkem reklaame
Enamik reklaamiplatvorme, Google Adsi ja Facebook Adsiga esirinnas, on jõudsalt arendanud automatiseeritud kampaaniahalduse lahendusi ning võtavad järjest rohkem manuaalset kampaaniahalduse tööd inimestelt ära. Tasub uurida Google Adsi Smart Bidding lahendusi ja Facebooki optimeerimisstrateegiaid, mis lubavad näiteks ROAS-i (Return On Ad Spend), CPA (Cost Per Acquisition) ja konversioonide mahu maksimeerimise põhiseid kampaaniaid.
Robotite abi on ka reklaami loomisel aina olulisem. Kui varem pidi erinevate sõnumite ja taustapiltide mõju testimiseks laskma disaineril tundide kaupa reklaamivariatsioone luua, siis nüüd on see suurematel platvormidel sisse ehitatud. Sööda vaid valik pealkirjadest, üleskutsetest ja piltidest sisse ning automaatselt nende kombinatsioone läbi testides selguvad kõige efektiivsemad reklaamid. Eelmisel aastal esitletud Google Smart Display kampaaniatüüp on üks selliseid.
Nutikust vajab samuti taasturundus. Ei tasu jääda pidama seal, et kõigile lehekülastajatele uuesti oma bännerit vilgutada, vaid mõelda, mis hetkel ja mis sõnumiga on tegelikult võimalik külastajat tehinguni meelitada – olgu see siis sooduskoodi näitamine ostukorvis toppama jäänutele, dünaamilised tootereklaamid sirvijatele või eripakkumised värsketele uudiskirjaga liitujatele.
Toimumise aeg: 28. veebruar 2020
Koolitaja: Taavi Raidma
3. SEOs ei piisa enam esimesest positsioonist
Otsingumootoritele optimeerimine läheb iga aastaga järjest mitmetahulisemaks. Enam ei võidelda üksnes esimese orgaanilise positsiooni eest, vaid nähtavuse eest üldisemalt – otsingutulemuste ülemine ots ei pruugi vahel isegi kohe ekraanil näha olla. Seetõttu on oluline mõelda enda nähtavusele ja atraktiivsusele otsingutes laiemalt – Google My Business profiili haldamine ning sellele arvustuste kogumine, struktureeritud andmete markeerimine ja Schema.org rakendamine ning müügifookuse viimine sinu lehe otsingutulemuste tekstidesse.
4. Sotsiaalmeedia muutub kõige olulisemaks müügikanaliks
Facebook turuliidrina on oma evolutsiooni käigus jõudnud ettevõtetele keskseks brändingu- ja kasutajatoe kanaliks ning on järjest rohkem muutumas aktiivseks müügikanaliks. Toodete ja hindade integreerimine postitustesse ja reklaamidesse on aina lihtsam ning selle tulu on näha neid lahendusi kasutavates kampaaniates. Seda trendi toetab tarbijate suhtluse järjest suurenev liikumine sotsiaalmeediakanalite kommunikatsiooniäppidesse (Messenger, Whatsapp jt), mis on veebimüügis muutumas seeläbi keskseteks suhtluskanaliteks. Ei tasu jääda üksnes telefoniga kasutajatuge pakkuma, kui inimesed soovivad sinuga Messengeris rääkida.
5. Analüütikast peab rohkem välja pigistama
Asjakohaste otsuste tegemiseks ei aita numbrijadadest, vaid vaja on aru saada kontekstist ja arvude sisust – mis on tegelikult sinu äris oluline ja millises vormis on seda kõige õigem esitleda. Selleks on järjest enam turundajaid ja agentuure liikunud andmete analüüsis ja esitlemises ettevõttespetsiifiliseks. Lihtne võimalus selleks on kasutada Google Data Studio tarkvara (tasuta), millega saab visualiseerida Google Analyticsi, Facebooki, Google Adsi jpt andmeid. Veebianalüütika ei ole lõpptulemus, mida jälgida ja imetleda, vaid sisendinfo, mille baasil peab oskama edasisi otsuseid teha.
5 soovitust turundajatele selleks aastaks
• Segmendi oma olemasolevat kliendibaasi, personaliseeri pakkumisi ja kasvata kliendibaasi keskmist tulusust.
• Usalda ja kasuta reklaamiplatvormide optimeerimise ja reklaamiloome algoritme.
• Paranda oma ettevõtte ja veebilehe väljapaistvust, väljanägemist ja atraktiivsust juba otsingutulemuste lehel.
• Muuda sotsiaalmeedia brändingukanalist müügikanaliks.
• Mõtle läbi, millised mõõdikud annavad päriselt kasulikku infot turundusotsuste tegemiseks ja võta kasutusse ettevõtte spetsiifikale kohandatud turundus-dashboard’id.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.