Orklal on 2025. aastani koostatud jätkusuutlikkuse strateegia, milles keskendutakse muuhulgas toodete tervislikumaks muutmisele, parematele pakendilahendustele ja toiduraiskamise vähendamisele, sõnas ettevõtte turundusdirektor Annika Oja.
- Annika Oja kuulub Aasta Turundustegu žüriisse.
4. ja 5. märtsil 2020 toimub Saku Suurhallis kahepäevane turunduskonverents Password, mille läbiv teema on responsible marketing ehk vastutustundlik turundus. Konverentsil kuulutatakse välja ka Aasta Turundustegu. Küsisime Passwordi esinejalt ja Aasta Turundusteo žüriiliikmelt Annika Ojalt, mida responsible marketing tema jaoks tähendab ning miks see oluline on.
Mida tähendab sinu jaoks responsible marketing?
Vastutustundlik turundus on inimeste elu paremaks muutmine läbi turunduse. Reeglina on see valiku langetamine aeglasemalt tulu toovate, aga keskkonda ja ühiskonda vähem koormavate või koguni parandavate toodete ja teenuste kasuks – investeering jäävamatesse väärtustesse. Sama oluline on sellest arusaadavalt ja tähendusrikkalt rääkimine. Tarbija otsustab kiiresti ja emotsionaalselt: kui sa oma sõnumiga kohal ja täpne ei ole, võid oma heateo samahästi kui olematuks lugeda.
Magusatööstuse oluline vastutustundliku turundamise teema on lastele mitteturundamine, mistõttu oleme näiteks Mesikäpa kommunikatsioonikeelt oluliselt muutnud. Tegeleme küll aktiivselt laste ja noorte liikumisega, kuid jälgime samas hoolikalt, et meie tegevused, sealhulgas sponsorlustegevused, ei oleks suunatud noorematele kui 12aastased.
Kuidas sellele ise igapäevases turunduses tähelepanu pöörad?
Orklal on 2025. aastani koostatud jätkusuutlikkuse strateegia, milles turundus keskendub eelkõige järgmistele teemadele:
• tervislik toitumine, tervislikumate toodete väljaarendamine, taimsete valikute suurendamine, soola ja suhkru vähendamine, aga ka tarbijate terviseteadlikkuse tõstmine;
• pakendi vähendamine, taaskasutamine ja ümbertöödeldavus;
• toiduraiskamise vähendamine.
Pikaajalised jätkusuutlikkuse eesmärgid ja lühiajalised mõõdikud tagavad, et oleme oma igapäevastes tegevustes õigel teel. Kerge see pole, sest näiliselt lihtsad valikud võivad pikas perspektiivis kaheldavaks osutuda. Palju räägitakse plastikust, aga selle asendamine on reeglina läbi põllumajanduslike lahenduste, mis tähendab, et kui põllul toodetakse pakendiks vajaminevat, ei toodeta seal toitu. Põllumajandus ise on samuti keskkonnale suur koormus ning lõplikult lagunevaid pakkematerjalid, mis oleksid toidu pakendamiseks sobilikud, ei ole veel kättesaadavad. Oluline on mõista, et pakendi otstarve on kaitsta toitu ning toiduraiskamine terves tarneahelas on kokku suurema jalajäljega kui pakend.
Registreeri end konverentsile siin:
Password 2020Esita oma töö konkursile siin:
Aasta TurundusteguKellele ja miks Sinu arvates responsible marketing oluline on?
Häälekam ja tundlikum on noorem elanikkond, kes on kasvanud ümbritsetuna rahvusvahelistest ja kohalikest brändidest, kes heas mõttes ei oma aukartust millegi korporatiivse ees. 4. klassis räägitakse kosmoseprügist ja prügihundi kampaania jõuab koolidesse esimesest klassist alates. Seega oskavad nad küsida ja nõuda, et organisatsioonid käituksid nii nagu neile koolis räägitakse, et on õige.
Turundajatele endile on see ka tähtis – võimaldab rääkida turunduslugusid, mida tahad uhkusega nii sõprade kui perega jagada, ning annab konkurentsieelise. Teiste lugusid kuulates tunned, et turundus võimaldab maailma paremaks muuta, mitte vastupidi.
Millisele turunduse valdkonnale plaanid 2020. aastal rohkem rahalisi vahendeid panustada?
Meie tiimis on sellest aastast tööl digidisainer ning jätkusuutlikkuse ja pakendi arendusjuht. Eks see kõneleb ka sellest, kuhu fookus läheb.
Rõhk on turunduse digitaliseerimisel tervikuna – alates protsessidest ja tööriistadest, mitte ainult digimeediastrateegiast ja taktikalisest planeerimisest.
Turunduses on päris palju ressursi raiskamist. Soov on läbi automaatsete analüüsitööriistade ja digital asset management’i juurutamise olemasolevaid ressursse ja lahendusi maksimaalselt kasutada, et oleksime operatiivsemad, efektiivsemad ja edukamad turundusteenuste tellijad ning teeksime targemaid valikuid. Plaanis ei ole luua majasisest meediaagentuuri, aga paralleele tuues võin öelda, et kuna meie põhimeedium on pakend, siis on meil selleks tugev majasisene tiim, kes teeb osa toimingutest ise, aga eelkõige aitab targalt teenust tellida.
Nagu eelnevalt kirja sai, on fookus ka keskkonnasõbralikumate pakendilahenduste ja tervislikumate toodete väljatöötamisel.
Avalikkusele nähtavad projektid järgmisel aastal on seotud brändinguga – Põltsamaa 100. sünnipäeva tähistamine ilma liigse nostalgia ja kosmose tuubitoidu igatsuseta ning Kalevi brändi järk-järguline noorendamine, säilitades sealjuures ikoonilise brändi tähendusrikkuse ja eestimaisuse, aga pakkudes nooremale põlvkonnale sobivamaid tootevalikuid ja kommunikatsioonikeelt. Kohe algav sõbrapäeva kampaania on üks neist, mis loodetavasti ka noorema elanikkonna pilku püüab.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.