Facebooki aktsia, nii nagu kogu turg, on kõvasti kukkunud ja ikka kuuleb, et super aeg osta, sest koroonaviirusega seoses on inimesed kindlasti rohkem online'is.
Jah, seda ma usun, et kui meie liikumine on piiratud ja peame rohkem kodus olema, siis vaadatakse rohkem Netflixis filme, jagatakse Facebookis tualettpaberi pilte jpm. Muidugi võiks minna rohkem ka metsa värske õhu kätte!
See, et Facebookis ja Instagramis kasutajate aktiivsus suure tõenäosusega (ametlikke numbreid veel ei ole) on kasvanud, tundub igati loogiline. Kriisipiirkondades on netiliiklus kõvasti kasvanud, millest suure osa võtavad Netflix jm striiming lahendused, sotsiaalmeedia ja uudissaidid.
Kas kasutajate suurem aktiivsus tähendab ka suuremat reklaamitulu Facebookile?
Olukord on tegelikult vastupidine, sest paljud väikesed ja suured reklaamijad on oma kampaaniad seisma pannud või edasi lükanud (uuest James Bondi filmist kuni šokolaadi ja õlletootjateni).
Mida see tähendab?
Täna liigub reklaamiraha Facebooki tunduvalt vähem, mis on loonud omamoodi soodsa olukorra reklaamijatele.
Kukkunud on inventuuri maht, mis tähendab, et Sinu kampaaniaga on täna vähem paralleelseid kampaaniaid jooksmas. Näiteks ajaliselt lühema kampaaniaga saad täna sobiva sihtgrupi kiiremini ja suuremas mahus kätte.
Olen seda tänaseks nädala jooksul kuulnud otse Facebooki töötajatelt, vaadanud ise eri riikide reklaamikontode numbreid ja kui vaadata kõige pehmemaid numbreid, siis näiteks cpm (1000 näitamise hind) on kukkunud kohati kuni 30% (1.-7. märts 2019 vs 2020). Lühidalt, kui see nii jätkub, on täna odavam läbi Facebooki reklaamihalduri soovitud sihtgrupini jõuda kui aasta tagasi. Ma ei ole Google Ads numbreid vaadanud, aga eeldan, et sama muster võib ka seal olla just display poole peal. Search'ile mõeldes võib teatud märksõnade puhul efekt olla ka vastupidine.
Potentsiaalne väiksem kulu kliendini jõudmisel ei ole kahjuks võimalus kõigile! Mõtle hoolega läbi, kas ja kuidas klient tänases olukorras Sinu toodet/teenust üldse tarbida saab.
Koolitaja: Andrus Kiisküla
Koolitab: Äripäeva Akadeemia
Aga Facebooki aktsia?
Internet on täis eksperte, kes räägivad väga erinevat juttu. Mina Sulle kindlasti nõu ei oska anda ja soovitan olla kriitiline selle osas, kelle nõu üldse kuulata. Oma pisikese Facebooki aktsiate korvi müüsin maha jaanuari lõpus ja ei välista, et ühel hetkel on Facebook jälle tagasi minu portfellis. Kas tänane hind on atraktiivne või mitte, saame me öelda alles tagantjärgi. Võimalik, et see ongi põhi, võimalik, et see on alles algus…
Kui aktsia hind kõrvale jätta, siis reklaamikanalina on Facebook kindlasti endiselt väga võimas platvorm, mis pakub järjest paremaid võimalusi kampaaniate loomiseks ja mõõtmiseks.
Head tervist!
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.