• 27.05.20, 16:38

Hea e-poe disain paneb kliendi ostma

Mis on see, mis paneb inimesed ühest e-poest ostma ja sinna tagasi tulema ning teistest jällegi kiirelt ja igaveseks lahkuma? Futurist UI/UX disainer Andres Kostiv toob mitmeid näiteid, kuidas hea disain aitab e-poe müüki kasvatada.
Andres Kostiv
  • Andres Kostiv
18. ja 19. novembril 2020 toimub digiturunduse konverents Best Internet, kus Andres Kostiv räägib sellest, kuidas B2B müügiga saab ennast LinkedInis valdkonna eksperdiks brändida ja lasta arvutil müüa samal ajal, kui ise magad. Tutvuge programmiga ja registreeruge siin!
Kuigi paljude jaoks seostub disain eelkõige esteetilise poolega, siis minu jaoks on disain info kandja. Hea disain suudab edastada olulist infot ning teha seda piisavalt hästi, et panna sind tegutsema - antud juhul siis oma ostu sooritama. Mida aga e-poe disaini puhul silmas pidada?
Usalduse loomine
Mida kallimaid tooteid sa müüd, seda rohkem usaldust on vaja. Usaldust aitavad luua näiteks kontaktinfo olemasolu, lihtne tagastuspoliitika, turvalised maksevõimalused ja avalikult klientide tagasiside jagamine.
Kvaliteetsed ja tõetruud fotod
Olenevalt, mida sa täpselt müüd, on fotodel oluline või siis väga oluline osa sinu e-poe edust. Kui toidu puhul piisab ühest pildist, et aru saada, mis tootega tegu, siis mööblipoe puhul on vaja erinevaid pilte, mis edastavad võimalikult tõetruu pildi laua suurusest, värvist ning disainielementidest. Uued trendid on toonud ka erinevaid uusi lahendusi nagu näiteks rõivaste mini-videote ja liikuvate inimeste näitamine, et luua veelgi tõetruumat pilti.
Ajatu stiil töötab
Sinu e-poe stiil on loob kliendile esmamulje. Lisaks tootefotodele on oluline ka e-poe üldine stiil - värvid, tüpograafia, fondi suurused. Ehk kogu esteetiline pool, mis mõjutab selgelt sinu kliendi üldist ostukogemust ja mis tundega ta sealt lahkub. Kui sul on juba olemas oma visuaalne identiteet või koduleht, mis äri toetab, siis on sellest lihtsam alustada. E-pood võiks siin olla sümbioosis muu äriga ning kui klient jõuab e-poodi, siis on see talle selgelt äratuntav.
Kui sa oled aga alles alustamas, siis soovitan lähtuda "rohkem on vähem" printsiibist. Ning seda nii värvide, fontide kui ka fondi suuruste puhul. Soovitan piirduda kahe põhivärviga. Värvid peaksid olema piisavalt kontrastsed, et klient saaks selgelt aru, mis on nupp, millele peab vajutama, ning mis on toetava infoga sisutekst. Ka fontide osas soovitan piirduda kahega. Üks, mis on mõeldud sisutekstidele ja teeb ära suurema osa tööst. Ning teine võib olla veidi rohkem silmapaistvam ja mõeldud pealkirjadele.
Navigatsiooni lihtsus
Liigume sellega küll rohkem minu teise rolli ehk UX disaineri valdkonda, kuid ilma selleta ei saa. Mulle meeldib tsiteerida Apple'i legendaarset disainijuhti Jony Ive, kes ütles, et ilusad asjad, mis ei tööta, ei ole ilusad. Minu igapäevatöö on seotud nii kasutajamugavuse (UX) kui ka kasutajaliidese (UI) disainiga ning nende kahe vahel väga selget piiri tõmmata on keeruline. Ilusate piltidega e-pood, kus sobiva toote leidmine ja ostuotsuse vormistamine võtab tund aega, ei ole kokkuvõttes ilus, sest paneb sind tundma end saamatuna. Seega sama oluline kui hea disain, on muuta oma leht võimalikult lihtsasti navigeeritavaks.
Kes on sinu klient ja kuidas ta ostab?
Jätsin selle viimaseks, kuigi sellest kogu asi tegelikult algab. Mida iganes sa müüd, siis sa ei müü seda päris kõigile. Seega mida rohkem sa suudad läbi mõelda, kes on ikkagi sinu e-poe erinevad ja peamised näidis-klienditüübid ehk persoonad, seda lihtsam on ka neile vastavalt disainida. Sama oluline on mõista, kas sinu kliendid teevad pigem läbimõeldud või emotsioonipõhiseid oste, kas neile on oluline kvaliteet või ostu kiirus.
Läbimõeldud ost on näiteks minu viimane söögilaua ostmise kogemus. Ma ei lähe seda ostma viie minutiga ning ma ei osta suure tõenäosusega sellele emotsiooni najal juurde diivanit. Minu eesmärgiks on saada toote kohta võimalikult palju infot nii piltide kui ka teksti näol ning segamatult süveneda. Kui ma ostan aga toitu või riideid, siis on kiirus ja hind minu jaoks olulisem ning õigel ajahetkel, õiges kohas mulle tänast sooduspakkumist näidates või särgiga kokkusobivat soodushinnaga lipsu esitledes, võib see mu ostukorvi jõuda küll.
Loe lisaks: Kuidas hea disain aitab e-kaubanduse müüki kasvatada?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele