Turunduskampaaniatel on oluline roll ettevõtete kasvu toetamisel ning väga hästi teostatud kampaaniad annavad väga häid tulemusi. Kuid mida teha siis, kui tulemused ei vasta ootustele?
- Harlis Velk Foto: Andrew Slipchenko
Kuidas muuta kampaaniaid paremaks ning milliseid andmed seda toetavad? Digikampaaniate puhul on turundusinimeste elu lihtsam tänu sellele, et kampaaniate kohta on väga palju andmeid. Samas näitavad Eestis tehtud auditid, et arenguruumi on veel palju.
Harlis Velk on Eesti suurima digimeedia agentuuri Mediabrands Digital digistrateeg ning alates oktoobrist on võimalus minna kõigil turundajatel tema koolitusele
„Digikampaaniate optimeerimine“, kus ta jagab oma 8+ aasta kogemusi. Uue projekti raames uurisime Harliselt, kes ta on ja mida tema turunduses oluliseks peab.
Oled kaheksa aastat töötanud digitaalsete müügikampaaniatega ning aidanud väga paljude kampaaniate tulemuslikkust tõsta. Kuidas sa just selle valdkonna enda jaoks avastasid – mis sind selles maailmas paelub?
Turundusega on kokkupuuteid olnud mitmeid, kuid digiturunduse ja analüütika juurde jõudsin juhuslikult. Kõik sai alguse uudishimust sooritatud Google Ads'i sertifikaatidest, mis ühel hetkel andsid mulle võimaluse hakata tegelema digikampaaniatega ning kasvatama digiturunduse spetsialistide tiimi.
Mind paelub see, et alati on teha rohkem kui jõuad ning uut infot on rohkem kui jõuad läbi töötada, need muudavad turunduse väljakutseks. Uudishimu, mõõdukas kriitilisus, enda aja väärtustamine, soov pakkuda häid ja toimivaid lahendusi on väga olulised. Algselt oli kõik väga uus, põnev ja huvitav. Kaheksa aastat ja sadu koolitusi hiljem on jätkuvalt põnev ja huvitav. Ägedad ja nõudlikud kliendid ning kolleegid, kes esitavad pidevalt uusi väljakutseid, aitavad hoida värskust ja huvi.
Millega sa igapäevaselt täpselt tegeled?
Valdav osa tööajast on klientide ja kolleegide nõustamine ja koolitamine ning tehnilisemate lahenduste loomine ning elluviimine. Järgmiseks tuleb uute võimaluste ja lahendustega tutvumine ning nende testimine. Puutun regulaarselt kokku ka kampaaniate, veebianalüütika ning -lehtede auditeerimisega. Digiturunduse tööriistadest kasutan igapäevaselt Google Analytics, Ads, Ads 360, Tag Manager ja Data Studio lahendusi, samuti Facebook Ads Manager’i.
Millised on suuremad valukohad kampaaniates?
Kampaaniate suurimad kitsaskohad on veebianalüütika kvaliteet ja digiturunduskampaaniate tulemuslikkuse kasvatamiseks vajalike erinevate infokildude tõlgendamise ja kasutamise praktiline kogemus.
Analüütika kvaliteet eeldab inimesi, kes on puutunud kokku paljude ettevõtete analüütika lahenduste ning nende võimaluste ja kitsaskohtadega, kuna sealt tekib ka oskus neid kriitiliselt hinnata. Selle tõttu soovitaksin antud valdkonnas pigem kuulata neid, kes on töötanud tehnilise nõustajana paljudele ettevõtetele – nagu näiteks agentuuride tehnilised spetsialistid. Kahjuks on selliseid inimesi Eestis üsna vähe. Kuna analüütika ja selle nüansid ei pruugi olla nii „seksikad“ kui uudsed reklaamformaadid, kipub see info ka suhtlustasandil pigem jääma tahaplaanile.
Praktiline kogemus seostub samuti võrdlusmomendiga ja ajaga, mis inimene on võtnud eri lahenduste katsetamiseks. Töötades ühe ettevõtte turundusega, on keerulisem saada häid võrdlusmomente. Kas see töö, mida täna teen, annab hea tulemuse? Või peaksid tulemused olema paremad kui täna? Kuidas mõjutavad tulemusi erinevad turunduskampaaniate struktuurid?
Need teemad on ka midagi millele olen oma koolitusel rõhuasetuse pannud. Näen enda kogemusest, et teadlikkus headest veebianalüütika lahendustest ning mõistlikest eeldustest on midagi, mis aitab turundajatel saada enda tegevuste tulemuslikkust parema ülevaate ning seda tulemuslikkust kasvatada.
Mis sind inspireerib? Kuidas uusi mõtteid kogud?
Kõige rohkem inspireerivad asjalikud ja uudishimulikud inimesed, kes tahavad teha ägedaid asju. Ning head tulemused. Eriti, kui olen nende nimel kuid vaeva näinud.
Palju häid ideid tuleb kolleegidelt, kes on leidnud mõne hea lahenduse või soovivad luua olemasolevast paremat. Kuna puutun oma töö iseloomu tõttu üsna palju kokku erinevate probleemide ja anomaaliatega, siis mitmed ideed tulevad jooksvalt neile paremaid lahendusi otsides.
Oled varem teinud sisekoolitusi ja nõustamisi. Kuidas tunned end koolitaja rollis?
Tunnen ennast koolitades väga hästi. Enamasti selle tõttu, et tean läbi isikliku kogemuse, et see mida mul on jagada, on osalejatele väärtuslik ning aitab neil enda tööd paremini teha. Lisaks naudin seda, kui näen uudishimulikke ja motiveeritud inimesi, kes küsivad häid küsimusi ning soovivad paremini aru saada ning asju hästi ära teha. Koolituste käigus osalejatel tekkinud „ahhaa“ momendid annavad ka endale tugeva positiivse laengu.
Kui sul on 1–2aastane kogemus ettevõtte digiturundustegevuste haldamisel ning soovid saada täiendavaid ideid ja meetodeid, kuidas tulemuslikkust kasvatada, siis
tule koolitusele!
Ühepäevane kasulik koolitus on vajalik kõigile, kel soov enda kampaaniate edukust tõsta.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.