Ärifestivali sTARTUp Day käivitaja, Tartu Ülikooli turunduse õppetooli juhataja ja Best Internet 2020 esineja Andres Kuusik arutles, kas turundust ja müüki peaks käsitlema koos või eraldi.
Kuusik ütles, et tema on turundust ja müüki koguaeg koos vaadanud. "Nii või teisiti peab see üks tervik olema ja mina vaatan küll müügile selles mõttes kui turunduskommunikatsioonile," sõnas Kuusik.
Turunduskommunikatsioon on tema hinnangul igasugune kommunikatsioon, mille eesmärk on midagi maha müüa. Selleks on Kuusiku sõnul erinevaid meetodeid. „Osad meetodid on agressiivsemad, näiteks näost näkku müük. Osad on vähem agressiivsemad ja võib-olla kaudsed – teinekord me ei saa arugi, et meile midagi müüakse, sinna alla käivad näiteks PR ja imidžireklaamid,“ selgitas ta.
Ka kampaaniaid ja kommunikatsioonitegevusi planeerides soovitas Kuusik kõiki tegevusi tervikuna vaadata – isegi kui ühes kanalis tehakse ühtesid tegevusi ja teises kanalis teistsuguseid tegevusi, peaksid need sarnast sõnumit kandma. „See on küll mu isiklik arvamus, aga kui me räägime näiteks brändikommunikatsioonist või ettevõttest ja brändist ja tema kuvandist, siis ei saa erinevad inimesed rääkida erinevat juttu või erinevatest kanalitest tulla erinevad sõnumid."
Ei saa keskenduda ainult lühiajalistele eesmärkidele
Kuusik tõdes, et lõpptulemusena vaadatakse loomulikult seda, kui palju õnnestus müüa, kuid lisas, et pikas perspektiivis on ettevõtte jaoks oluline, et ta oleks konkurentsivõimeline ja edukas, ning siinkohal tulebki mängu turundus, tänu millele müük üldse võimalik on.
"Oleme tulnud sellest ajastust, kus räägiti, et turundus on pähemäärimise kunst – tegelikult ju ei ole. Kui tahame saada pikaajalisi ja kasumlikke kliendisuhteid, siis ei piisa ainult sellest, et teeme müüki ja konverteerime, vaid seal on oluliselt suuremad asjad taga," selgitas ta.
„Kuna ma olen turundusõppejõud, mitte müügiõppejõud, siis ma loomulikult ütlen, et turundus on tähtsam. Müük on ikkagi turunduse osa minu jaoks,“ sõnas Kuusik.
Andres Kuusik esineb ka 18. ja 19. novembril toimuval digiturunduse konverentsil
Best Internet 2020, kus räägib sellest, kuidas turundus ja müük omavahel paremini tööle saada.
NB! Kuni 10. novembrini on müügil
soodushinnaga piletid.
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.