Hilissügisel toimunud Orkla meediaagentuuri konkursi võitis Initiative. Orkla on üks suurimaid reklaamijaid Eestis, mistõttu oli see üks selle aasta olulisematest meediaagentuuri konkurssidest.
- Annika Oja Foto: Marko Mumm
Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja rääkis, et varasemalt eraldi tegutsenud Orkla Eesti maiustuste ja snäkkide ning toidu ja jookide valdkondade turundusosakonnad ühendati 2019. aastal, mille tulemusena on nende turundustiimi portfellis üle 600 toote. "Lisaks strateegilistele brändidele nagu Kalev, Põltsamaa, Felix, Mesikäpp ja Taffel, kuulub sinna üle 30 toote- ja alambrändi, mille heasse käekäiku panustavad paljud Eesti reklaamiagentuurid," lausus Oja.
Oja sõnul turustavad nad suuremat osa oma toodangust jaekaubanduses, millele lisaks on neil endal Kalevi šokolaadipoodide ja Maiasmoka kohviku näol kümme füüsilist müügikohta ja kolm e-poodi. Lisaks haldavad nad 14 Facebooki ja 14 Instagrami kontot, 3 Youtube’i kanalit ja 12 kodulehte.
"Kuigi meediaagentuur oli Orkla Eesti erinevatel brändidel juba varem ühine, siis antud konkursiga väljendasime ootust, et teenus lähtuks meie ärispetsiifikast, tiimi suurusest, pidevast arenguvajadusest ja looks maksimaalset lisandväärtust," ütles Oja.
"Initiative'i puhul kajastus silmnähtavalt kirjeldatud teenuste pakett ja proaktiivne suhtumine pakutud meedialahendustes ja omakanalite nägemuses, mida konkursi raames küsisime," kiitis Oja koostööpartnerit.
"Loodame sündivast koostööst saada lisandväärtust valdkondades, kus näeme kõige kiiremat arengut ja tunneme enda arenguvajadust – näiteks e- ja tavakanalite nutikas omavaheline kombineerimine brändide ehitamisel ja müügi kasvatamisel, integreeritud uuringu- ja andmebaasid, analüütiline tugi ning projektijuhtimist soodustavad tööriistad, mida toetab ka teemakohane koolituspakett," lisas ta.
Samuti lepiti kokku teenuste avatud ja läbipaistev hinnastamine, mis võimaldab Oja hinnangul meediaagentuuri poolt loodavat teenust väärtustada nii Orkla Eesti turundustiimil kui ka agentuuril endal.
"Positiivse üldistusena saame nentida, et Eesti meediaagentuuride tase on väga kõrge," lausus Oja, lisades, et tegemist on professionaalse ja ajaga kaasas käiva teenusega Eesti turundusmaastikul, mistõttu valiku langetamine oli raske. Orkla Eesti meediaagentuuri konkursil osalesid Initiative, Inspired, Carat, CMS/PHD ja ka senine agentuur Media House. Koostöö Initiative’iga algas koheselt ja esimesed kampaaniad on live’is juba jaanuarist.
Konkursil osalesid: Initiative, Inspired, Carat, CMS/PHD, Media House
Senine agentuur: Media House
Initiative'i tegevjuht Indrek Soom tõdes, et nende jaoks oli see konkurss vägagi meeliergutav ja mitmekülgne väljakutse. "Kalevi, Felixi ja Orkla teised brändid tõestavad, et tegemist on absoluutse turunduse kõrgklassiga, see nõuab ka vastavat pingutust ja taset," lausus Soom.
Soom lisas, et Initiative on aastaid panustanud FMCG ja jaekaubanduse turunduse komptentsi arendamisse – seda massimeediast ostukohani. "Kuna ostukohad vajavad meie hinnangul turunduse ja turustuse vaatevinklist oluliselt kaasaegsemat analüütilist lähenemist, lõime aastaid tagasi Initiative’i kõrvale just selle ostuteekonna osaga tegeleva ettevõtmise iRetail. Nii juhime Initiative’i ja iRetail’i töövahenditega tarbija ostuteekonda algusest lõpuni, omnifunnel’ina kivipoest e-kaupluseni," selgitas ta.
- Indrek Soom Foto: Andras Kralla
Soom kiitis ka Orklat, sest konkursi ülesanded olid väga konkreetselt ja hästi püstitatud. Seda ei kohta Soomi sõnul just tihti, aga tugevate pakkumiste saamiseks on see tema hinnangul üks esimesi eeldusi.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.