Joel Volkov: reklaamiseadus – Eesti majanduse väärkoheldud kaitseingel
Reklaam on üks suurima kordajaga majandusvaldkond ning strateegiline tööstusharu, kuid seda reguleeriv seadus on igatpidi ära väntsutatud ning ajast ja arust, kirjutab agentuuri Tank loovjuht Joel Volkov.
Joel Volkov, agentuuri Tank loovjuht Foto: Erakogu
Reklaamiseadus kuulub eriseaduste hulka – valdkonnapõhine seadusekene, mis täpsustab üldseadustega kehtestatut reklaamivaldkonna mõistes. Ma ei ole jurist, aga mina mõistan seda nii, et kui suured ja põhimõttelised üldseadused kujutavad endast suuri maju, siis eriseadused on toad ja koridorid nende majade sees, mis teevad elu- ja äritegevuse hoones võimalikuks.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) on loonud koostöös Turundajate Liiduga (TULI) uue juhendi, mille eesmärk on anda lihtsustatud ülevaade nõuetest finantsteenuse reklaamile.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.
147 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi toimub klassiruumis ning 131 akadeemilist tundi toimub 2 kuu jooksul iseseisva- ja mentorõppena (sh iseseisev õpe 121 ak h ja 10 ak h) koolitajaga koos mentorõpe.