Pärast Lääne ettevõtete lahkumist Venemaalt on kohalikud ettevõtted võtnud üle sarnased brändid, mis üritavad Lääne brände asendada. Originaaltooteid saab osta, aga märgatavalt kõrgema hinnaga, rääkis Peterburi ja Moskva reklaamiagentuurides pikki aastaid töötanud Vladimir Pavlov Äripäeva raadio hommikuprogrammi saates.
- Reklaamtahvel Moskvas. Foto: SIPA/Scanpix
Nüüd Tallinna agentuuri No Mittens juhatuse liikmena töötav Pavlov märkis, et Venemaa reklaamiturg saab samuti pihta, langust oodatakse kuni 70 protsenti. Lisaks rääkis ta, et kuna Lääne brändid on turult lahkunud, on nende originaaltoodetest saanud eriti nõutud kaup, mida internetiportaalidest saab osta üüratu hinnaga - näiteks McDonald'si burgerikastet müüakse seal 50 euroga. "Kohalikud brändid aga suurte brändide kadumisest ei võida, kuna neil ei ole veel piisavalt ressurssi, et Lääne brände, mis olid Venemaal turuliidrid, asendada," rääkis Pavlov ja lisas, et ka paljud reklaamiagentuurid on Venemaalt ära kolinud - näiteks Dubaisse, Jerevani või Gruusiasse.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.