Elame maailmas, kus teenused ja info kolivad järjest enam erinevatesse veebikeskkondadesse, kuid just sel info ülekülluse ajastul on postkasti jõudev, käega katsutav ning kõigi meeltega tajutav traditsiooniline paberreklaam elamas läbi oma taassündi.
Millised on 5 kõige olulisemat aspekti, kuidas luua hästi toimiv otsepost
1.Esikaane kujundus määrab, kas reklaamlehte vaadatakse või mitte
Tarbija silma haarab tavapäraselt reklaam, mille esilehel on kasutatud ilustavaid omadussõnu ja kus antakse tarbijale mõni lubadus. Tarbijat mõjutab ka see, kas reklaampost tuleb tuntud ettevõttelt.
2.Kasuta reklaami saaja nime või üldistus. Näiteks „Hea korteriomanik“
Nime kasutamine annab võimaluse reklaami paremini personaliseerida. Isikustatud reklaami tootmisel tuleb aga kindlasti läbi mõelda, et see reklaampost tarbijat ka kõnetaks.
3.Vali kõige olulisema info jaoks, kõige vaadatum ala
Lisaks esilehele vaadatakse kõige enam ülemist vasakut nurka. Just sinna tasub paigutada oluliseim info ja veidi vähem olulisem alla paremasse nurka. Enim tähelepanu saavad 3 esimest lehte ja seal edasi hakkab tähelepanu langema.
4.Paista silma
Erikujulisi reklaamlehti saates on võimalik eristuda teistest postkasti jõudvatest reklaamlehtedest. Eristumiseks saab kujundusse lisada näiteks ristsõnu, teha reklaam volditavaks või eristuda tõeliselt hea sooduspakkumisega. Ligi 85% tarbijatest ütlevad, et sooduspakkumised mõjutavad nende valikuid.* Samas saad ka lisada kingitusi või tootenäidiseid või teistest eristumiseks saata otseposti näiteks värvilistes või erilise kujuga ümbrikutes. Võimalusi on siin väga palju.
5.Testi oma reklaami mõjustust
Tartu Ülikool koostöös Initiativiga pakuvad võimalust teha reklaampostile kvalitatiivuuring, mille käigus mõõdetakse tarbijate näomiimikat mikrotasandil, ajal mil ta lehitseb teie reklaami. Nii saate kindlad olla, et postitus saab olema mõjus.
Lisaks tasub mõelda sellele, millal oma reklaam postitada. Suurem osa reklaamposti jõuab inimesteni kuu alguses kui inimestel on huvi pakkumiste vastu suurem. Samas, aga kui reklaam ei ole otseselt seotud pakkumistega siis tasuks reklaam ajastada muule ajale, mil nähtavus on potentsiaalselt suurem.
*Omniva poolt tellitud uuring kaupluste külastajate seas. Uuringu läbi viia Turu-uuringute AS, Juuni 2016.
Sobiva reklaamposti lahenduse aitab leida:
Taavi Vaigla
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.