Veebilehe optimeerimine on lihtsalt öeldes veebilehe tõhusamaks muutmine. Optimeerimise eesmärgiks on tõsta veebilehe külastatavust ning seejärel suunata külastajad veebilehel konkreetset tegevust sooritama. Millest see koosneb ja kui tihti tuleks optimeerimisega tegeleda?
Veebilehe terviklik optimeerimine koosneb kahest eraldiseisvast, kuid samas teineteist täiustavast protsessist: SEO (Search Engine Optimisation) ja CRO (Conversion Rate Optimisation). keskendub veebilehe nähtavuse parandamisele otsingumootori – tavapäraselt Google’i – otsingutulemustes. Veebilehe nähtavust võib pidada heaks, kui veebileht tuleb valdkonna oluliste märksõnadega otsingumootoris esile 1.-5. positsioonil, edestades peamisi konkurente.). eesmärk on parandada veebilehe külastajate kasutajakogemust ning aidata nad ettevõtte poolt soovitud tegevuste ehk konversioonideni. Konversioonideks võivad olla nt ostu sooritamine, teenuse broneerimine, hinnapäringu edastamine, kasutajakonto loomine, uudiskirjaga liitumine vms. CRO tegevuste keskmes on järjepidev andmete analüüs, et mõista, millised kasutajateekondi külastajad veebilehel kasutavad, mis veebilehel nende tähelepanu haarab või märkamata jääb ning missuguseid takistusi külastajad oma teekonnal kogevad.
SEO ehk veebilehe optimeerimine otsingumootoritele
Kõrgete positsioonide kõrval on täna oluline ka see, et veebileht paistaks otsingutulemustes atraktiivsena silma erinevate visuaalsete kuvatäiendustega (ettevõtte kontaktid ja asukohainfo, tooteinfo, hinnangud, arvustused, videod, üritused, illustreerivad pisipildid jm
CRO ehk veebilehe konversioonidele optimeerimise
Mille alusel otsustada, kas veebileht vajab optimeerimist?
Veebilehe optimeerimise vajadusele viitavad järgmised kitsaskohad: - Veebileht ei ole pakutavatest toodetest-teenustest huvitatud inimestele otsingumootoris lihtsasti leitav
- Orgaanilise kanali kaudu saabunud kvaliteetsete külastuste hulk on madal või on need külastused ebakvaliteetsed (inimesed lahkuvad kiiresti ilma ühtegi klikki tegemata)
- Veebilehe autoriteetsus jääb oluliselt alla konkurentide veebilehtedele
- Ettevõtte tegevusala keskmisest madalam konversioonimäär
- Suur katkestatud tehingute määr
- Klientide poolne negatiivne tagasiside (sattumine katkistele lehtedele, veebilehe aeglane laadimine, raskused info leidmisel), külastajate kõrvale kaldumine soovitud teekonnast jm. hõlmab endas nii veebilehe siseseid kui ka väliseid tegevusi, sh:
Kolmes esimeses punktis toodud probleemi korral on tarvilik rakendada SEO parimaid praktikaid, kolme viimase korral aga CRO meetodeid veebilehe kasutajamugavuse tõstmiseks.
Juhul kui ettevõte on loomas uut veebilehte, on mõistlik alustada kodulehe optimeerimisega juba selle planeerimise ja arendamise käigus. Sedasi saab kindlustada, et uus veebileht võimalikult kiiresti otsingumootoris kõrgetel positsioonidel esile tõuseb. Siiski tuleb meeles hoida, et veebilehe optimeerimine ei ole ühekordne tegevus, sellesse tuleb järjepidevalt panustada nii väärtusliku sisu loomise kui ka ajakohase kasutajamugavuse täiustamisega. Milliseid tegevusi hõlmab veebilehe optimeerimine otsingumootoritele (SEO)?
Veebilehe otsingumootoritele optimeerimine
- Veebilehe tehnilise seisukorra analüüs, audit ja parandused
- Vajalike digianalüütika tööriistade seadistamine
- Konkurentide veebilehtede analüüsimine
- SEO strateegia ja tegevuskava paika panemine
- Detailne märksõnaanalüüs ning märksõnapositsioonide iganädalane jälgimine
- SEO elementide (URLid, tiitlid, metakirjeldused, sisutekstid, pildid, failid) optimeerimine
- Olemasolevate väliste linkide parandamine ning täiendavate linkide hankimine
- Igakuine SEO tulemuslikkuse analüüs baseerub andmeanalüüsil ning erinevatel uuringumetoodikatel, et tuvastada parimad lahendused kasutajamugavuse parandamiseks ning seeläbi konversioonimäära suurendada. CRO protsess hõlmab peamiselt järgnevaid tegevusi:
SEO protsess võtab tavapäraselt aega 6-12 kuud, ajakulu sõltub eeskätt konkreetse veebilehe mahust, SEO hetkeseisust, optimeeritavate alamlehtede ning sihtkeelte hulgast. Milliseid tegevusi hõlmab veebilehe optimeerimine konversioonidele (CRO)?
Veebilehe konversioonidele optimeerimine
- Veebilehe kasutajasõbralikkuse audit ja analüüs
- Veebilehe tehnilise valmisoleku, veebikülastajate liikumisteekonna ja tegevuste ning mikro- ja makroeesmärkide täitmise esmane analüüsimine, strateegia paika panemine
- Kasutajateekondadel esinevate kitsaskohtade kaardistamine veebianalüütika, klikikaartide, klienditoe logide, kasutajatestide, intervjuude jm käigus kogutud andmete baasil.
- Kitsaskohtade kategoriseerimine ja prioritiseerimine, hüpoteeside püstitamine
- A/B testide üles seadamine, andmeanalüüsil põhinevalt uute lahenduste loomine ja kõige tulusamate välja selgitamine.
- Testimise tulemusena selgunud parimate lahenduste järjepidev elluviimine koostöös veebilehe arendajaga.
CRO protsessi ajakulu mõjutavad eeskätt veebilehe hetkeolukord, külastatavus, optimeeritavate alamlehtede ja sihtkeelte hulk. Kas SEO ja CRO võivad minna vastuollu?
SEO ja CRO ülesanded on veebilehe seisukohast erinevad - SEO fookuseks on on kvaliteetse veebiliikluse suurendamine, CRO keskmes külastajate suunamine ostu või broneeringuni. Kuigi nende protsesside sisu ja tegevusplaan on erinev, teenivad nii SEO kui CRO ettevõtte jaoks ühist lõppeesmärki: tuua veebilehe kaudu ettevõttele maksvaid kliente. Mõlemad protsessid on tihedalt omavahel seotud ning teineteist toetavad, minemata üksteisega vastuollu. Näiteks tehakse nii SEO kui ka CRO tegevuste käigus ühiseid jõupingutusi, et kasutajatele tehniliselt hästifunktsioneerivat veebilehte kuvada ning relevantset, arusaadavat ning loogilist sisu pakkuda. Kui sooviks on igakülgselt optimeeritud veebileht, tuleks tähelepanu pöörata mõlematele protsessidele: esmalt tuleks SEO abil külastajad veebilehele suunata ning seejärel CRO abil konversioonideni juhtida.Vastuolu nende kahe protsessi vahel võib aset leida vaid siis, kui CRO tegevuste käigus ei arvestata SEO strateegiliste märksõnadega (eemaldatakse SEO hüvanguks toimima pandud elemente ja sisutekste või luuakse uut, märksõnadele optimeerimata sisu).
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.