Olgu toode ümbrise sees nii hea kui tahes, ent kui pakend selle ümber pole köitev, võib kaup potentsiaalsetele ostjatele ikkagi märkamatuks jääda. Kindel on see, et huvitav ja pilkupüüdev pakend tekitab emotsioone ning jääb paremini meelde ehk pakend pole ammu enam ”lihtsalt pakend”, vaid midagi palju enamat.

- Pakendil on kanda suurem roll kui arvata oskame. Foto: COPIX
Copixi (endise Grano) tegevjuht Arvo Pihli meelest peab pakend rääkima konkreetse ettevõtte lugu ning tooma välja toote väärtusi. ”Toote ümber võiks ja peaks olema midagi sellist, mis ka sisu edasi kannab,” ütleb ta, sest toote kasutajakogemus ei alga hetkel, mil see pakendist välja tuleb, vaid juba siis, kui pakend kätevahele jõuab.
Uuele tootele pakendi loomisel tulevad appi Copixi spetsialistid. Selgeks tuleb teha pakendi kuju ning välimus, otstarve ja vastupidavusvajadus. Paljude väiketootjate puhul, kelle äri käib peamiselt e-kanalite kaudu ning kus saadetised liiguvad postiautomaatidesse, mängivad rolli ka pakendi täpsed mõõdud, et kaup kappidesse kindlasti ära mahuks. Erinevaid nüansse ja soove arvesse võttes valmistab Copix esmalt prototüübi, mida klient seejärel täiendada saab ning mis alles siis tootmisesse läheb.

- Pakendil on kanda suurem roll kui arvata oskame. Selle võimalusi oskuslikult ära kasutades saab sellest sinu toote või ettevõtte suurepärane turundaja. Foto: COPIX
Pakend kui turunduskanal
Pakend ei pea olema silmatorkamatu ümbris, millest kiirelt vabaneda, vaid saab olla suurepäraseks turunduselemendiks. Selle võimalusi oskuslikult ära kasutades saab ainuüksi disaini või visuaaliga rohkem edastada, kui kulukaid reklaamkampaaniaid korraldades. Üsna hõlpsalt saab pakendile sättida sõnumi ja info, millega lugeja pilku köita ning mis sealt juba ka uute mõtete ning ostudeni viib.

- Disene OÜ ja Copixi koostöös valminud pakendid.
Disene OÜ: Copixiga on töö sujuv, kiire ja alati arvestatakse erisoovide ning vajadustega
Disaini- ja fotograafiteenuseid pakkuv Disene OÜ kujundaja Ene Schultz ütleb, et talle pole oma töös tähtis mitte üksnes disain, vaid lõpptulemus valmis toote kujul. “Olgu tegemist kaunite taimekaartidega või ettevõtte meeneks mõeldud šokolaadikarbiga – pakendi disain on minu töö oluline osa. Copix on olnud mulle usaldusväärne partner pakendi väljatöötamises,” sõnab ta.
Koos Copixi meeskonnaga arutleb Schultz põhjalikult läbi erinevad võimalikud lahendused, sealhulgas materjalide valiku.“Kliendi soove arvestades küsin pakkumisi erinevate lahenduste ja koguste kohta.
Copix vastab alati kiiresti, tihti isegi samal päeval. Kogemused on näidanud, et mõningaid pakkumisi tuleb mujalt oodata mitu päeva,” on Ene Schultz seitse aastat kestnud koostööga igati rahul.
Kui pakendi mudel valitud, saadab Copix kujundajale pakendi maketi, mille põhjal valmib lõplik kujundus.“Parima tulemuse saavutamiseks on oluline, et minu kujundusfail vastaks trükikoja tehnilistele nõudmistele. Kui minu poolt on midagi täiendada või muuta, saadab Copix mulle oma ettepanekud ja soovitused, et töö oleks sujuv ja lõpptulemus täpselt see, mida kliendid ootavad,” selgitab Ene ja lisab, et on Copixist tellinud erinevaid väikepakendeid, šokolaadikarpe, kaarte koolidele, dokumendikaasi ning lisaks suuri erimõõdulisi ja erikujulisi trükiseid nagu stendid ja suured sildid.
“Minu jaoks on koostöös oluline hea ja sõbralik suhtlus, kiire vastamine ja erinevate võimaluste pakkumine. Soovitatakse sobivaid materjale ja lahendusi, mis vastavad nii toote disainile kui ka tarbija vajadustele. Hinna ja kvaliteedi tasakaal on samuti väga tähtis – koos Copixi meeskonnaga saavutame tulemuse, mis on parim nii kvaliteedi kui ka hinna poolest,” ütleb Ene, kes ise töötab ja tegutseb Saaremaal ja kellele vajalikud tooted alati ruttu kohale toimetatakse. “Ma võin kindel olla, et Copixi valmistatud pakendid on kvaliteetsed ja alati vastavad ootustele,” on kujundaja rahul.
Eestietno: Suureks eeliseks on võimalus tellida ka väikeseid koguseid kiire tootmisajaga
Eestietno on kodumaine disainiettevõte, mis toodab juba üle kümne aasta Eesti rahvusmustritest inspireeritud kodutekstiile. „Meie jaoks on oluline, et iga Eestietno toode oleks kombinatsioon ajatust sisust, kaasaegsest disainist, kompromissitust kvaliteedist ja igapäevasest funktsionaalsusest. Väga tähtsat rolli meie toodangu müügis täidavad tootepakendid, mis aitavad kaubal müügiväljapanekus esile tõusta,“ sõnab ettevõtte juht Magnus Ahuna, kes on Copixiga teinud pikaaegset koostööd. „Oleme koostöös välja töötanud erinäolised pakendid, mis on originaalsed, kuid samas omavahel hästi kokkusobituvad, et müügisaali väljapanekus tekiks ühtne tervik. Suur eelis
Copixi puhul on see, et saame tellida väikeseid koguseid vastavalt vajadusele ja väga kiire tootmisajaga, koormamata liigselt laoseisu.“
Eestietno pakendid on originaalsed ja omavahel kokkusobituvad ja nii moodustub müügisaali väljapanekus ühtne tervik.

2 fotot
- Eestietno pakendid on originaalsed ja omavahel kokkusobituvad ja nii moodustub müügisaali väljapanekus ühtne tervik. Foto: Eestietno
VAATA GALERIIST, MILLISED PAKENDID COPIXIS VEEL VALMINUD ON JA UURI LISA KODULEHELT WWW.COPIX.EE
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!