• 25.06.19, 14:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

La Muu jäätis ei vaja traditsioonilist turundust

Intervjuu La Muu tegevjuhi Rasmus Raskiga
Rasmus Rask
  • Rasmus Rask Foto: Teadmata
Eestlaste külmad südamed sulatanud ökojäätisetootja La Muu kaasas hiljuti ühisrahastuskampaaniaga 1800 investorit. Jäätisevabriku telgitagustesse saab piiluda juba 30. augustil Balticbest 2019 raames toimuval ettevõtete külastuspäeval, kuid siin on teile väike isutekitaja.
Alustasite La Muu loomist nullist. Kui kaua kulus aega, enne kui mõistsite, et see saab edukaks?
Ma arvan, et see võttis pool aastat. Alustasime 2012. aasta kevadel ja juba enne esimest müügitehingut olime nõudluse tekitanud. Loomulikult ma ei teadnud, kas see on jätkusuutlik nõudlus, mis ärina lendu tõuseks, kuid turg juba ootas seda toodet. Ma ei ole kindel, kas see oli teadlik või lihtsalt tõeliselt arukas strateegia, kuid lähenesime asjale rohujuure tasandil. Kaasasime oma sõbrad ja tuttavad, et valida välja ettevõtte nimi ja esimesed maitsed, mida tootma hakata. Tegime paar proovitesti, kus lihtsalt jagasime maitsmiseks jäätist ja see pani meie lähikonna kihama. Mingil hetkel jõudis see meedia kõrvu ja enne kui me üldse midagi müüa jõudsime, avaldati põhjalik artikkel uuest brändist nimega La Muu. Seega esimesest päevast peale oli nõudlus meie toodete järele suurem kui meie tootmismaht.
Suurim risk oli seega pettumuse valmistamine kõikidele nendele inimestele, kes teie toodet ootasid?
Nojah, esimene asi, mida me testimiseks pakkusime, oli meie toode. Jagasime tasuta jäätist ja kogusime tagasisidet. Mäletan, et 2012. aasta sügisel oli meil suur testimisüritus Biomarketi poes, mis kuulus minu äripartnerile Priit Mikelsaarele. Sinna tuli 50 inimest, põhiliselt meie sõbrad ja pered, kellelt palusime ausat tagasisidet, millised maitsed peaksime alles jätma ja millistest maitsetest tuleks loobuda. Niisiis selles mõttes ma arvan, et see ei olnud väga suur risk, sest toote turule toomine põhines saadud tagasisidel.
Mainisite, et toode tekitas suuri ootusi, kuid kui palju olete kasutanud traditsioonilist turunduskommunikatsiooni?
Kui me räägime traditsioonilisest turundusest, nagu massimeedia ja tasulise reklaami kasutamine, siis mitte üldse. Ma arvan, et oleme saanud kasu meie ümber käivast suminast. Kui sinust räägitakse, siis suure tõenäosusega hakkab ka meedia sinu vastu huvi tundma. Ja sellest on meile aastate jooksul kasu olnud, meie juures oli midagi, mida meedia uudisväärtuslikuks pidas. Aga kui see kõrvale jätta, siis arvan, et uue majanduse mõistes oleme klassikaline pika sabaga ettevõte (long tail company). Meie toode on nišitoode, see on suunatud kindlale sihtrühmale, teisisõnu tervisliku ja jätkusuutliku elustiiliga inimesele, kes on sotsiaalmeedias aktiivne, mistõttu oleme kasutanud põhilise kommunikatsioonikanalina just sotsiaalmeediat. Mõnes mõttes on see muidugi loogiline, sest meil ei olnud äri alustamiseks ulatuslikke rahalisi vahendeid, me ei saanud isegi lansseerimiseks suurt meediaeelarvet planeerida.
Milline on graafilise disaini roll teie üldises kontseptsioonis?
Minu arvates füüsilise toote puhul – isegi kui võtame näiteks Apple'i, mis on väga innovaatiline toode – moodustab disain umbes 50% kogu kogemusest. Maitse, tunne ja kvaliteet peavad muidugi olemas olema, kuid füüsilise toote puhul, mida iga päev tarbitakse, loeb kogu kogemus kokku. Toode peab tunduma hea ja maitsema hästi. Arvan, et meie tarbijate jaoks on La Muu osa elustiilist. Nad valivad selle brändi võib-olla teadlikumalt kui keskmine tarbija ja see on võib-olla isegi osa nende identiteedist. Selles mõttes on disain võtmetähtsusega, sest selle abil saab adresseerida neid identiteediküsimusi.
Külasta La Muu jäätisevabrikut ettevõtete külastuspäeval, mis toimub 30. augustil Balticbest 2019 raames. Loe lisa ja registreeru SIIN.
Allikas: Best Marketing ENG

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele