• 09.08.19, 16:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Töökuulutust saab kasutada reklaamina

Töökuulutus loob ettevõttest esmamulje. Alloleva kuue sammu abil saad koostada töökuulutuse, mis aitab konkurentidest eristuda ja inspireerib potentsiaalseid huvilisi kandideerima.
Töökuulutust saab kasutada reklaamina
  • Foto: Pixabay
Alustame halvast uudisest: enamik töökuulutusi on igavad. Aeg on edasi läinud, aga töökuulutusi koostatakse sageli samamoodi nagu siis, kui kandidaadid saatsid oma sooviavaldusi faksi teel. Igavad töökuulutused tavaliselt ei inspireeri sobivaid inimesi kandideerima ega ava ettevõtte potentsiaali ja võimalusi.
Hea uudis on aga see, et üsna lihtne on end selle igava massi seast nähtavaks teha.
Järgi neid kuut sammu, et muuta oma töökuulutused silmapaistvaks ja kandidaatidele atraktiivseks.
1. Tunne hea sõnumi loomise reegleid
Siin on abiks KISS-kontseptsioon (keep it short and simple ehk hoia see lühike ja lihtne). Töökuulutus (tööandja kirjeldus, ootused kandidaadile, töökoha kirjeldus, palk ja soodustused, kandideerimisinfo) ei tohiks ületada 300 sõna. Kui enamik tühjadest sõnadest töökuulutusest kustutada, jääb alles oluline.
Kuulutus tuleb koostada kandidaadist lähtudes. Selle asemel et kirjutada „Nõudmised”, kirjuta „Sinu hea töö eeldused”. See on kandidaadi jaoks palju meeldivam.
Vaheta abstraktsed terminid tegusõnade vastu. Aktiivne sõnakasutus kõnetab kandidaati paremini. Võrdle, kumb on parem, kas „12-liikmelise turundusmeeskonna juhtimine” või „Sa juhid 12 talendikat turundustöötajat”.
2. Tutvusta oma organisatsiooni kultuuri
Hea töötaja ei kandideeri lihtsalt hea töökuulutuse pärast, vaid ta kandideerib hea tööandja juurde. Üheksa kandidaati kümnest otsivad töökohast ka n-ö kultuurilist sobivust (tunnet, et seal töötavad tema inimesed). Tutvusta oma organisatsiooni väärtusi, tavasid ja meeskonda. Too esile, miks kandidaatidele peaks just sinu ettevõttes meeldima.
Näiteks: „Kas otsid mitmekülgset ja arendavat tööd ning otsustusvabadust? Meie juures ootavad sind keerukas tehniline keskkond, vaheldusrikkad projektid ja võimalus luua enda väike meeskond. Arendame oma töötajaid mentorluse kaudu, usaldame neid ning anname neile võimaluse ise otsustada ja vastutust võtta.”
3. Oska olulist eristada
Enamik tööotsijaid loeb töökuulutust mobiiltelefonis ega kuluta sellele üle 10 sekundi. Kõiki ootusi pole võimalik panna ühte väikesesse töökuulutusse. Alusta viie kõige tähtsamaga. Kui ootusi on rohkem, jaga need kindlasti vajalikeks. Sotsiaalsed oskused, näiteks meeskonnatöö ja suhtlemisoskus, on iseenesestmõistetavad, nii et võid need julgelt ära kustutada.
Näiteks:
See töö on sinu jaoks, kui sul on ...
• 2 või rohkem aastat kogemust Java arendamisel
• põhiline töövahend Spring
• võimekus Linuxi keskkonnas toime tulla
4. Selgita töö sisu lühidalt ja konkreetselt
Töö sisu kirjeldamiseks pole vaja kirjutada esseed. Kõige tähtsamad ülesanded esita loendina, ette kirjuta lühike ja ülevaatlik sissejuhatus.
Näiteks: „Nooremarendajana arendad koos välisekspertidega innovaatilisi tooteid. Kliendi rahulolu ja tarkvara kvaliteet on meie tähtsaimad prioriteedid. Sul on võimalus töötada ajakohase tehnoloogiaga ja edaspidi saada kõigi front-end'i projektide juhiks.”
5. Lisa info töötasu kohta
Töötasu esitamine töökuulutuses ei ole kohustuslik, kuid kandidaatide silmis on see lisaväärtus. Anna realistlik pilt töötasu pakkumisest, arvestades juurde ka boonused. Kui märgid kuulutuses ära palgatasu vahemiku, selgita, millest see sõltub. Mainida tasub ka palgatõusu võimalusi.
Näiteks: „Igakuine brutotöötasu jääb vahemikku 2500–4000 eurot sõltuvalt kvalifikatsioonist ja töökogemusest.”
6. Kõrvalda takistused
Pikk kandideerimisvorm on väsitav, eriti kui kandidaat kasutab nutiseadmeid. Anna kandidaatidele teada, et nad saavad küsida lisainfot telefoni või chat’i teel. Ära nõua kaaskirja ametikohtade puhul, mida on raske täita.
Artikkel on avaldatud personaliotsingu firma Talentor Internationali blogis. Talentor Estonia on personalijuhtimise teabevara peatoimetaja. Ole alati kursis värbamise parimate praktikate ja trendidega. Siin on sulle abiks personalijuhtimise teabevara.

Seotud lood

Uudised
  • 14.10.16, 12:57
Kuidas muuta töökuulutused ettevõtte visiitkaardiks?
„Uue töötaja värbamisega läks jälle jube kiireks ja otsustasime kasutada seda, juba viis aastat kasutuses olnud, töökuulutuse põhja“ – tuleb tuttav ette? Vähe sellest, et sellise „ajasäästliku“ lähenemisega ei leita sageli sobivaid töötajaid, mõjub see kokkuvõttes kahjulikult nii ettevõtte mainele kui ka rahakotile.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele