• 18.09.19, 11:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ranno Pajuri: rohkem füüsikuid ja vähem lüürikuid

Üha enam on turundus automatiseeritud, aga automaatika taga on alati inimene ja vajadus inimeste järele pigem hoopiski kasvab, ütles Telia Eesti brändi ja turundusosakonna juht Ranno Pajuri.
Ranno Pajuri
  • Ranno Pajuri Foto: Eiko Kink
Mis ajendas Teliat looma maja sees enda meedia planeerimise tiimi?
Telia meediaplaneerimise tiimi loomise idee kasvas välja majasisesest hackathon’ist 2017. aasta lõpus, millega paarkümmend tiimi pidi 48h jooksul töötama välja esmase lahenduse oma ideele, mis muudaks Telia sisemisi protsesse efektiivsemaks.
Üks idee seisnes Telia teenuste (TV ja mobiili positsioneerimine) anonümiseeritud kasutajaandmete kasutamises senisest täpsema meediaplaneerimise metoodika loomiseks. Hackathon’ile järgnes 10kuuline pilootprojekt ning otsus luua majasisene meediaplaneerimise võimekus. Tänaseks kõik toimib ning tulemused on väga head.
Otsust toetas ka Telia Grupi korraldatud põhjalik uurimus globaalsetest trendidest, mis mõjutavad turundusteenuste ostmist. Selle uurimuse kohaselt on digitaalse meedia planeerimise kompetentsi loomine majja sisse sisuliselt pöördumatu globaalne trend. Telia Eestis oli enne oma meediatiimi loomist digimeedia kompetents osaliselt majasisene ja osaliselt osteti teenusena agentuuridelt. Seetõttu oli täis mahus meediaplaneerimise võimekuse organisatsiooni sisse koondamine meie jaoks väga loogiline asjade käik.
Mis puhul kasutate endiselt reklaamiagentuure?
Reklaamiagentuurid pakuvad meile loovtöö abi peamiselt reklaamikampaaniate ettevalmistamisel.
Mis tegevusi te sisse ei osta?
Meil on tänaseks väljakujunenud hübriidlahendus, kus paljudes turundustegevuse valdkondades on meil teatud võimekus majas sees olemas ja osaliselt kasutatakse ka majavälist abi. Aga täielikult teeme ise meedia planeerimist, sotsiaalmeedia haldust, veebidisaini, otseturundust.
Kas majasisest turundust võivad endale lubada pigem suuremad ettevõtted?
Pigem on see ikka vastupidi.
Mida majasisese turunduse kasutamine ettevõttelt eeldab?
Ma arvan, et iga ettevõte peab leidma enda jaoks sobiva lahenduse selles osas, missugust kompetentsi on mõistlik luua oma organisatsiooni sisse ja missuguseid eksperte kaasata organisatsioonivälistena. Enamasti on määravaks teguriks töö maht, mis vajab tegemist ning pakutavate teenuste kvaliteet ning hind.
Mis roll jääb siis tulevikus kanda reklaamiagentuuridel?
Reklaamiagentuur on eelkõige loovtöö partner. Loovus on element, mida on keeruline eeldada nendelt, kes sellega pidevalt ei tegele. Ma arvan, et selles osas on reklaamiagentuuride leib üsna kindel.
Teiseks, töötamine muutub järjest paindlikumaks. Ilmselt tekib tulevikus järjest rohkem hübriidtiime, kus osad tiimi liikmed töötavad töölepingu alusel ja osas teenuslepingu alusel. Reklaamiagentuur peab liikuma kliendile lähemale, et olla oma töös efektiivsem.
Turundus on tänapäeval üha enam automatiseeritud. Kui automatiseeritud saab üks reklaam olla?
Jah, aga edukate automaatsete stsenaariumite väljamõtlemine ning seadistamine on väga töömahukas. Automaatika taga on alati inimesed ja ma arvan, et esialgu turunduse automatiseerimine mitte ei vähenda vajadust inimeste järele, vaid pigem vastupidi. Samas kompetents, mida turundus vajab, muutub. Rohkem füüsikuid ja vähem lüürikuid.
Kas sotsiaalmeedia populaarsus on teinud turundamise kergemaks või raskemaks?
Ma arvan, et sotsiaalmeedia levik on teinud esiteks direct response tüüpi turunduse laiadele massidele arusaadavamaks ning samuti kättesaadavaks paljudele väiksematele ettevõtetele ja organisatsioonidele. Samas ma ei usu, et see oleks kergem kui turundustegevus nii-öelda sotsiaalmeedia eelsel ajal. Iga uue nähtusega on nii, et alguses see töötab üle mõistuse hästi. Seejärel toimub küllastumine ning efektiivsus langeb. Saabub normaalsus ja määravaks saab ikkagi see, mis on turundust alati mõjutanud – läbimõeldus. Igasugune juhuslik lahmimine edu ei too.
Mis on tänapäeva turunduses kolm olulisimat märksõna?
Need on kogu aeg olulised olnud: relevantsus, loovus, mõõdetavus.
Intervjuu ilmus osaliselt Äripäeva eriväljaandes Turunduse TOP, mida näevad Best Marketingi premium-sisu tellijad ja Äripäeva tellijad. Turunduse TOPi saab osta ka eraldi andmefailina, kirjutades e-postile [email protected].

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele