Täna õhtul, 20. septembril, kuulutati Noblessneri Valukojas välja ADC*Eesti Disainiauhinnad 2019 laureaadid.
- Näituse "Pallas 100. Kunstikool ja kultus" kataloog
Sel aastal esitati ADC*Eesti Disainiauhindade konkursile kokku 355 tööd, mis on läbi aastate rekord. Nendest 152 valiti 7 professionaalse žürii poolt edasi finaali. Kokku sai auhinnatud 88 tööd: 23 kulda; 24 hõbedat; 27 pronksi; 10 eriauhinda; Grand Prix; Noor Püss; Aasta Disainer ja Väärt Paber. Võistlusel oli kokku 23 kategooriat.
Aasta Disaineriks krooniti Velveti disainijuht Kristian Kirsfeldt. Kirstian on juba aastaid oma ala üks säravamaid tähti ja auhinnatumaid tegijaid olnud. Tema poolt loodud keskkondades on hea kogemuse saanud sadu tuhandeid inimesi pea iga päev.
22 fotot
- Rahvusvaheline puitarhitektuuri konverents 2017
Noore Püssi tiitli pälvis Hans-Erik Põldoja, kes on disainer ja partner disainistuudios BYNEW. Žürii hindas Hans-Eriku tööde puhul ühtlast kõrge kvaliteediga taset, sõltumata meediumist. Hans-Erik on oma noore ea kohta väga küps disainer, kes olnud juba aastaid nö pildil või vähemalt selle lähedal. Noore Püssi auhind toob endaga kaasa ka mitu head võimalust osaleda ADC*Europe noortele suunatud programmides.
Väärt Paberi auhinna vääriliseks hinnati Valter Jakovski (Ruum 414) poolt kujundatud Tartu Kunstimuuseumi näituse „Pallas 100. Kunstikool ja kultus" kataloog.
- "More Active Than You" foto Foto: Ken Oja
Peaauhind Grand Prix läks sel korral Ken Ojale ‘‘More Active Than You‘‘ foto eest, mida kasutati Eesti Haigekassa poolt korraldatud liikumiskampaanias.
Lisaks otsustati pärjata Eesti disaini suurkuju Tõnu Sood auväärse eriauhinnaga Prillitoos 2019. Tõnut võib pidada revolutsionääriks Eesti graafikas, tüpograafias ja ajalehtede- ning raamatukujunduses.
Tutvu kõikide võidutöödega
SIIN.ADC*Eesti (Art Directors Club Estonia) Disainiauhinnad annab välja auhindu graafilise disaini ja veebidisaini valdkondades ning võidutööd konkureerivad tuleval aastal Barcelonas ADC*Europe auhindadele. ADC*E Eesti Disainiauhindu korraldab ADC*E Eesti, koostöös Eesti Disainikeskusega. Sündmust toetab Eesti Kultuurkapital.
ADC* Estonia juhatuse liikme Piia Põldmaa sõnul on Eesti disainimaastik läinud kirjumaks ja rikkalikumaks ning tase on kõvasti tõusnud. Kui varasemalt on olnud aastaid, kus auhinnatute hulgas domineerivad paar tugevat disainibürood, siis nüüd on nende kõrvale tekkinud terve hulk väikeseid büroosid, stuudioid ja freelancer'eid, kes pakuvad samal tasemel tööd. Ainuüksi see on positiivne märk, et 23 kulda läksid sel korral kõik 17-le erinevale büroole. Meil on tekkinud juurde paindlikumad töövormid, mis võiks olla omakorda märk disaini tellivatele ettevõtetele, et teenused on muutunud ka nende jaoks paindlikumaks.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.