• 02.10.19, 19:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millised omadused võluvad kõiki sponsoreid maailmas?

Möödunud reedel toimunud sponsorluse ja üritusturunduse seminaril rääkis oma õppetundidest üritusturundajana Tarmo Hõbe, kes on Shell Helix Rally Estonia üks korraldaja ja Saku Suurhalli juht.
12.-14. juulini Lõuna-Eesti käänulistel teedel toimunud Shell Helix Rally Estonia 2019 oli maailma esimene ametlik WRC Promotional Event ehk WRC promotsiooniralli.
  • 12.-14. juulini Lõuna-Eesti käänulistel teedel toimunud Shell Helix Rally Estonia 2019 oli maailma esimene ametlik WRC Promotional Event ehk WRC promotsiooniralli.
Võib julgelt öelda, et Tarmo Hõbe on üks Eesti kogenuim ürituste korraldaja, olles sellega tegelenud alates 2000. aastast. Lisaks Shell Helix Rally Estoniale on ta seotud veel mitmete ürituste korraldamisega, millest tuntuimad on Jõulugala, Kvark Teadus-Show, Eesti Muusikaauhinnad, Eesti Laul, ja veel mitmed teised.
Sponsorluse teemast kõneldes sõnas Hõbe alustuseks, et eelistab kasutada sõna "koostöö", sest sponsorluse näol ei ole tegemist abi palumisega - näiteks sportlase meeskonnal on pakkuda väga kvaliteetset ja selget väljundit enda persooni või ürituse näol.
"Üritused ja sportlased on üks võimalik kanal massini jõudmiseks. Kui üritusel ja sportlasel on hea kuvand, siis soovitakse enda ettevõtte kuvandit sportlase kuvandiga seostada või selle kaudu parandada. Läbi sportlase persooni soovitakse oma ettevõtte külge siduda selle sportlase iseloomujooni," tõi Hõbe välja mõned põhjused, miks sponsoreeritakse.
Hõbe sõnul on sponsorlus kasulik just tarbijale suunatud brändide puhul, mis vajavad inimesteni jõudmiseks reklaami. "Ürituse toetamine on kui meediapinna ehk reklaamväljundi ostmine," selgitas Hõbe.
"Kui oled väike ja pole palju rahalisi vahendeid, siis vali välja just need üritused ja väljundid, mis sinu brändiga sobivad. Pigem tee koostööd vähematega, aga panusta omalt poolt nendesse üritustesse, millega koostööd teed. Ole aktiivne ja paku omalt poolt uudseid lahendusi, kuidas enda brändi üritusel nähtavaks tahaksid muuta," andis ta nõu, kuidas sponsorid koostööst maksimaalset kasu saaksid.
Kuidas aga sponsoreid leida?
Tarmo Hõbe tõi välja omadused, mis võluvad kõiki sponsoreid maailmas:
▪ Tagasihoidlik - teeb mis lubab
▪ Kiire
▪ Täpne
Teamwork
▪ Aus
▪ Glamuurne
▪ Esimene (kõiges, mida teeb)
▪ Haritud, intelligentne, nutikas
▪ Võitja
▪ Konkureerija
▪ Visa
▪ Järjepidev
▪ Energiline
▪ Töökindel
▪ Usaldusväärne
Lisaks eelmainitud omadustele on tema sõnul oluline olemasolevaid koostööpartnereid ja toetajaid hoida ning kindlasti seniseid tulemusi analüüsida, et seejärel välja tuua, millist kasu erinevad osapooled koostööst saavad.
Loe ka: Rally Estonia korraldamise õppetunnid ja kogemused

Seotud lood

Uudised
  • 05.09.19, 14:59
Rally Estonia korraldamise õppetunnid ja kogemused
Rally Estonia üks peakorraldaja ja Saku Suurhalli juht Tarmo Hõbe – kes esineb ka 27. septembril sponsorluse ja üritusturunduse seminaril – rääkis Äripäeva raadios autorallist ja selle mõjust majandusele. Saadet juhtis Hando Sinisalu.
Uudised
  • 10.07.19, 20:57
Nädala kampaania: Shell Helix Rally Estonia 2019
12.-14. juulini Lõuna-Eesti käänulistel teedel toimuv Shell Helix Rally Estonia 2019 on maailma esimene ametlik WRC Promotional Event ehk WRC promotsiooniralli. Kampaaniat kommenteerisid Shell Helix Rally Estonia korraldaja ja Estonian Autosport Events MTÜ juhatuse liige Tarmo Hõbe, Shelli brändi turundusjuht Camilla Themas ja Zavod BBDO loovdirektor Silvar Laasik.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele