• 16.10.19, 21:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Digiturunduse väljakutse on tulemuste mõõtmine

Dreamgrow asutaja ja juht ning Best Interneti esineja Priit Kallas pidas üheks peamiseks digiturunduse väljakutseks tulemuste mõõtmist. Kuidas veenduda, et iga kanal toob sinna panustatud raha tagasi?
Priit Kallas
  • Priit Kallas
12.-13. novembrini Tallinnas toimuv Best Internet keskendub sel aastal eeskätt turundajatele, kes oma igapäevatöös tegelevad digiturundusega, kuid ei ole digivaldkonnale spetsialiseerunud. Ürituse eel küsime esinejatelt, millised on nende arvates digiturunduse trendid ja väljakutsed.
Suurimad väljakutsed digiturunduses?
Suurimaks väljakutseks on siiani tulemuste mõõtmine. Kuidas veenduda, et iga kanal toob sinna panustatud raha tagasi? Kui mõningate kanalite puhul on mõõtmine enam-vähem paigas, siis on valdkondi ja turundustegevusi, mida on väga raske mõõta. Näiteks kui pagar reklaamib oma tooteid digikanalites, aga tegevus toimub offline jaekaupluses, jääb seos turunduse ja tulemuse vahel tihti ebaselgeks. Seetõttu räägitakse brändist ja sellest, et seda on raske mõõta. Kes suudab lahendada probleemi, kuidas mõõta digikanalites toimuva brändingu tulemuslikkust tehingute saamisel?
Järgmiseks sammuks võiks olla nimekiri kõikvõimalikest tegevustest, mida tahaks mõõta, seejärel kõigile neile tehnilise lahenduse leidmine.
Millisele digiturunduse valdkonnale plaanite järgmisel aastal rohkem raha kulutada kui seni?
Digiturundus keskendub üha enam direct-kanalitele: meiliturundus, messenger, chat ja muud personaliseerimist võimaldavad kanalid. Ühest küljest on vaja paremat personaliseerimist vanades kanalites nagu meiliturundus, aga samas on vaja käru peal püsida, kui uued vahendid nagu chat hoo sisse saavad. Kui personaalse suhtlemise vahendid on piisavalt automatiseeritud, siis on tähtis leida vahendid massikanalites, mis suunaksid inimesi personaliseeritud sõnumiteni. Lisaks tuleb investeerida aega ja raha attribution-tööriistadesse, et mõista, kuidas erinevad kanalid aitavad kliendi tegevuseni viia.
Järgmine samm on personaalsete kanalite ja personaliseerimise projekti käivitamine.
Best Internet 2019 – registreeru siin!
Teema: Digiturundusest turundusjuhile
Toimumise aeg: 12.-13. november 2019
Suurim pettumus ehk mis on tundunud digiturunduses esmapilgul lootustandev, aga hiljem selgus, et tegelikult on lihtsalt hype?
See on kindlasti minu oskamatusest tulenev probleem, aga ma ei ole näinud, et Instagramist tuleks erilisi tulemusi. Kindlasti on sel mingi mõju tulemustele, aga milline see mõju on ja kuidas seda mõõta, ei ole mul kuigi selge. Pean siin silmas just „sotsiaalset“ poolt, mitte reklaami ostmist. Parem attribution'i mõistmine võib sellele valgust heita.
Järgmine samm on rakendada mõnda attribution-vahendit nagu näiteks Facebook Attribution. Ja lisaks on muidugi see küsimus, kust leida inimesed, kes on võimelised kõike seda rakendama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele