Chris Kubbernus – Taanis elav Kanada ettevõtja ja turundaja, sotsiaalmeedia agentuuri Kubb&Co asutaja ning aktiivne turunduskonverentsidel esineja – rääkis intervjuus, kuidas valida koostööks sobivat mõjuisikut.
- Kanada ettevõtja ja turundaja Chris Kubbernus räägib Best Internetil mõjuisikuturundusest.
Chris Kubbernus on üks peaesinejatest 12.-13. novembril toimuval Best Interneti konverentsil, kus räägib aasta kuumimast digiturunduse trendist, milleks on influencer marketing. Tal on ka mitu uhket aunimetust: #1 Business Guru on Snapchat by Forbes; Top 50 Marketing Influencer on Snapchat on Mashable; #1 on The Huffington Post List of "17 Top Entrepreneurs to Follow on Snapchat". Chris Kubbernus analüüsib kriitiliselt, kui mõjus on mõjuisikute turundus tegelikult ja mida iga turundaja peab selle juures arvestama.
Paljud turundajad on mõjusikute turunduses pettunud, kurdavad, et see ei anna soovitud tulemusi. Kas influencer-turunduse mull hakkab lõhkema?
Turunduses tuleb alati eksperimenteerida – proovida, mis töötab ja mis mitte. Ja see mis töötab täna, ei pruugi töötada homme. Ja üks kord proovimisest ka ei piisa. Näiteks kui kliendiüritus andis eelmine kord häid tulemusi, ei pruugi see järgmisel korral nii olla. Sama lugu on ka mõjuisikute turundusega. See on veel väga uus valdkond ja seal on praegu liiga palju müstikat – ja võib-olla ka valeprohveteid. Uued valdkonnad tõmbavd alati avantüriste ligi.
Aga ma olen nõus, et paljud turundajad on proovinud ja siis pettunud. Minu soovitus on eksperimenteerida, testida, testida, testida. Nii kaua, kui oled leidnud töötava mudeli.
Millist strateegiat suunamudijate turunduses soovitad?
Tuleb leida mõjuisik, kes sobib sinu brändi ja sihtauditoorimumiga. Ja tuleb tihedat koostööd teha. Kindlasti ei tööta see, et anda suunamudijale oma toode ja öelda, et tee sellega pilt. Töötav mudel on koostöö, koos-loome brändi ja mõjuisiku vahel. Mõjuisikusse tuleb suhtuda kui sisuloojasse, mitte reklaamtahvlisse.
Teema: Digiturundusest turundusjuhile
Toimumise aeg: 12.-13. november 2019
Enamik mõjuisikutest on noored ilusad naised, kes reklaamivad moekaupu või reise. Aga kas on võimalik leida ka mõjusikuid, kelle abil müüa näiteks autokindlustust või muud sarnast?
Instagramis on võrreldes näiteks Facebookiga vähe targeting'i ehk sihtimise tööriistu. Ei saa suunata oma sõnumit näiteks 40aastastele hästi teenivatele meestele Californias.
Paljudel suurtel mõjuisikutel on jälgijaid üle kogu maailma ja turunduslikus mõttes on raske siduda nende jälgijate profiili enda toote omaga. Popstaaril või lihtsalt ilusal inimesel võib olla jälgijaid sadu tuhandeid, aga neid ei ühenda mitte miski peale selle, et neile meeldib see konkreetne suunamudija.
Aga see kindlustuse näide, mida küsisid. Sellisel juhul soovitaksin pigem kasutada mikro-influencer'eid. Tuleks leida inimesed, kellele on autode või kindlustuse alal autoriteeti ja teha koostööd nendega.
Paljudes valdkondades – nagu näiteks golf või käsitööõlled – on selliseid suhteliselt väikese, kuid väga täpselt määratletud auditooriumiga mõjuisikud olemas. Aga alla 1000 jälgijaga suunamudijaga koostööd ma siiski ei teeks, see on ebaefektiivne.
Kas selleks, et olla edukas suunamudija, peab olema hea välimusega?
Oh ei! Vaata mind – ma pole iludus, aga mul on palju jälgijaid. Ma postitan huvitavaid turundusideid ja minu välimus ei mängi selle juures erilist rolli. Mõjusiku puhul on tähtis tema isiksus, iskupära. Kas tegu on inspireeriva inimesega?
Võib tuua isegi näiteid, kus edukaks on osutunud koostöö visuaalselt mitte eriti atraktiivse inimesega. Näiteks erinevad toidulisandid ja ka jõusaalid on kasutanud ülekaalulisi inimesi, et näidata nende teekonda parema füüsilise vormi poole. USA bränd 1st Phorm näiteks leiab inimesi, kes on oma kaalulangetamise tee alguses ja aitab neil saada rohkem jälgijaid, kaasates neid oma üritustesse ja andes neile hoogu juurde oma teiste turunduskanalite kaudu. See on suurepärane koostöö – ka bränd saab aidata mõjuisikul oma mõju suurendada.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.