Mamma-nimelise valmistoitude sarja tootja Saarioinen Eesti turundusjuht Taavi Rehepapp rääkis, mis nende jaoks sotsiaalmeedias toimib. Muuhulgas soovitakse olemasolevaid jälgijaid läbi digilahenduste aktiivsemalt tootearendusse kaasata.
12.-13. novembrini Tallinnas toimuv Best Internet keskendub sel aastal eeskätt turundajatele, kes oma igapäevatöös tegelevad digiturundusega, kuid ei ole digivaldkonnale spetsialiseerunud. Ürituse eel küsime turundajatelt, millised on nende arvates digiturunduse trendid ja väljakutsed.
Suurimad väljakutsed digiturunduses?
Tõenäoliselt võiks pidada suurimaks väljakutseks kanalite rohkust ja tulemuste mõõtmist. Oluline on kindlasti kampaaniad eesmärgistada ning vajadusel operatiivselt muudatusi ellu viia, kui mõni lahendus ei tundu toimivat. Kui turundustegevustes on kasutusel ka muud kanalid peale digi, siis tuleks kindlasti panna need omavahel hästi toimima, et offline ja online üksteist toetaksid ja sõnumi edasi annaksid.
Lisaks on nii mõnigi kanal, mis tundub justkui väga hea turundaja jaoks, kuid kui samastada end tarbijaga (me kõik väljaspool tööaega), siis võib tunduda see äärmiselt tüütu või isegi häiriv. Sellised lahendused ei tohi hakata segama edastatavat sõnumit ja kindlasti mitte jätta negatiivset kuvandit brändist – seega tasub alati hinnata valikuid ka kliendi/tarbija vaatevinklist.
Teema: Digiturundusest turundusjuhile
Toimumise aeg: 12.-13. november 2019
Millisele digiturunduse valdkonnale plaanite järgmisel aastal rohkem raha kulutada kui seni?
Üldiselt oleme viimastel aastatel vaikselt digi osakaalu tõstnud ning sinna ka rohkem ressursse suunanud. Kindlasti jätkame sotsiaalmeedia sisuloome ja haldusteenuse sisseostmisega, kuna see võimaldab majasisese vabanenud ressursi suunata näiteks hoopiski edukasse tootearendusse või teistesse tegevustesse. Sotsiaalmeedia puhul jätkame kindlasti ka liikuva pildi tootmisega (looper'id jne), sest need tunduvad meie jaoks hästi toimivat.
Soovime jätkata ka erinevate katsetustega, kus teeme digireklaami kindlal kellajal, piirkonnas ja kindla sõnumiga. Oleme seda katsetanud nii hinnakampaaniate toetamisel ostukohtade vahetus läheduses kui ka värbamiskampaanias, et suurendada kandideerijate arvu. Lisaks sooviks leida häid lahendusi, kuidas meie fänne läbi digilahenduste aktiivsemalt tootearendusse kaasata.
Suurim pettumus ehk mis on tundunud digiturunduses esmapilgul lootustandev, aga hiljem selgus, et tegelikult on lihtsalt hype?
Otseselt ei oska hetkel ühtegi pettumust välja tuua. Pole selliste hype lahendustega rutakalt kaasa läinud.
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.