Sel nädalal Stockmanni turunduse ja kliendikogemuse juhina tööd alustanud Katre Uibomäe, kes enne töötas Omniva turunduse ja e-kanalite juhina, rääkis Stockmanni turundusest, in-house trendist ja turundajate rollist üldiselt.
- Katre Uibomäe Foto: Mari Rostfeldt
Millega Stockmannis tegeled?
Alustasin Stockmannis turunduse ja kliendikogemuse juhina. Peamised vastutusalad selles rollis on seotud brändi strateegilise juhtimise, turundus- ja kommunikatsioonitegevuse planeerimise ja elluviimisega ning kliendisuhete, kliendilojaalsuse ja seamless omnichannel kliendikogemuse arendamisega. Ma olen seda meelt, et klassikalise turundaja aeg on läbi, kus tehakse kampaania ilusate piltide ja toredate sõnumitega.
Terviklik kliendikogemus kujuneb kõikide brändi kokkupuutepunktide pinnalt ning reklaam on vaid üks osa sellest. Reklaam on kommunikatsiooni vahend ja tihti on vaja enne kommunikatsiooni juurde asumist sisukalt mõelda, mida me pakume, kellele ja miks. Mul on hea meel, et Stockmann Eesti direktor Marge Türner on juhina samal meelel ning tippjuhina eeskuju näitamas. Minu meeskonda kuuluvad turundajad, kommunikatsioonispetsialistid, visuaalse turunduse ekspedid ning püsiklienditeeninduse tiim, kokku on meid 20.
Kui palju pöörab Stockmann turunduses tähelepanu jätkusuutlikkusele? Milles see väljendub?
Stockmann pöörab oma tegevuses palju tähelepanu jätkusuutlikkusele, kommunikatsioonis on meil hea meel nendest tegemistest rääkida ning kindlasti on kommunikatsioonil oluline roll, et meie kliendid mõistaksid ja toetaksid Rohelise Stockmanni ettevõtmisi. Üksi ju keegi suuri muutusi ei saa teha, ikka koostöös. Küll aga saame meie tegevusi initsialiseerida ja kutsuda partnereid ja kliente kaasa tulema. Stockmann on olnud julge plasttoodete pakkumisest väljumisele, näiteks meie kaubamajast ei leia enam müügil ühekordseid plastkinõusid. Läksime julgelt üle tasulistele ostukottidele ning pakume laia valikut alternatiivseid ostukotte, mis on toonud kaasa olulise languse kilekottide müüginumbrites, klientide tunnustuse ja heakskiidu. Ning puuvilja- ja juurvilja osakonnas pakume tavalise kilekoti kõrval samas hinnas biolagunevaid kilekotte.
Teine suurim fookus on käesoleval aastal olnud veekraanide pakkumine, kus igaüks saab tulla oma veepudeliga, mida meie kaubamajas veega taastäita.
Ning kolmandaks tooksin välja koostöö erinevate moevaldkonna partneritega, ühe näite toon ehk esile siinkohal – koostöös Reet Ausi ja Uuskasutuskeskusega sündis Eesti esimene ringdisaini kollektsioon, millega võitsime ka Reuse Kuldmuna auhinna.
Millisele turunduse valdkonnale plaanite 2020. aastal enim või rohkem vahendeid panustada?
2020. aasta on meie jaoks ka turunduses märgilise tähtsusega, mil plaanime digivõimekust arendada. Kliendilojaalsuse teema on meie jaoks samuti fookuses. Kolmandaks tooksin esile kommunikatsioonikeele uuendamise, millega soovime liikuda inspireerivamaks ja elustiili toetavamaks. Esimene pääsuke selles on meie äsjaavatud Stockmann Delikatessi kontseptsioon – Toidame suhteid.
Millised teenused ostab Stockmann sisse agentuuridelt ja milliste asjadega tegelete majasiseselt?
See on mul vaja alles välja mõelda! Ma usun üldiselt mudelisse, kus agentuurid on strateegilised partnerid ning toovad brändile sisse sellist know-how'd, mida majja sisse ei ole mõistlik arendada. Strateegiline partnerlus tähendab minu jaoks seda, et partner mõistab äri, kus me oleme, meie brändi ja strateegilisi äri eesmärke ning toetab neid eesmärke nii nõu kui jõuga.
Mida arvad in-house turundusest?
See on must have, sest pelgalt välise kompetentsiga ei jõua sisusse, ei tea organisatsiooni hingeelu ja ei saa sisu arendusse panustada. Turundus on kui sild äri ja kliendi vahel, kus turundaja peab tundma oma klienti väga hästi ning tundma oma toodet väga hästi. Ning olles turunduse ekpert, omab tööriistu ja partnereid, mille toel siis need omavahel kokku viia. Ja nagu öeldud, siis tihti on vaja majas sees arendada teatud protsesse või teenuseid, selleks et vastata klientide muutuvatele ootustele. Kindlasti on järjest olulisem turundusfookuste kommunikatsiooniga alustamine majast seest, et kõik ettevõttes töötavad inimesed, eriti need, kes on vastu klienti, teaksid, mõistaksid ja ka usuksid sellesse, mida me teeme.
Oled pikalt turunduses töötanud – kuidas turundus nende aastate jooksul muutunud on?
Pikalt – no nii ja naa. Eks ma olen päris omajagu oma professionaalsest elust vastutanud selle eest, et toode saaks hea, kliendile arusaadavaks ja väärtustloovaks ning nõustamine oleks tulemuslik. Turundus ja kommunikatsioon on olnud suur osa sellest alati, kuid nüüd, viimastel aastatel olen sukeldunud saba ja karvadega turunduse maailma. Minu silme läbi on turundus muutunud omajagu. Ta on läinud ühelt poolt kiiremaks, aga kindlasti samas teadlikumaks – äri- ja ka kliendikesksemaks, teaduslikumaks ja numbrite põhisemaks. Loovus on endiselt oluline ja eristuv faktor, aga sisu on tulnud loovuse vundamendiks ja selle üle olen eriti uhke Eesti turundusmaastiku peale mõeldes.
Milline on Sinu arvates turundajate roll tulevikus?
Jätkates ka eelmist küsimust, siis kuhu ma loodan, et suudame turundajad, ärijuhid ja agentuurid üheskoos rohkem fookust panna, on müügifookuse kõrval võtta fookusesse pikaajalisi eesmärke. Minu arvates on meil liiga palju müügi aktiveerimise kampaaniaid. Selle kõrvale peame võtma fookusesse tegelikult ettevõtte väärtust, kliendikogemust ja -lojaalsust ehitavad, hoidvad ja arendavad faktorid.
Teiseks suunaks toon ärijuhtide ja turundusjuhtide koostöö ning turunduse rolli tervikuna. Miks kaasatakse turundus viimases etapis, kui on vaja hakata kommunikeerima? Turunduse kaasamine peaks olema algusetapist alates – luban kõigile, sellest tuleb parem asi!
Seotud lood
Turundajate inspiratsioonireis Soome toimub juba nädala pärast! 11. detsembril külastame grupi Eesti turundajatega mainekaid Soome ettevõtteid. Grupi suurus on piiratud ja kohti jagub veel vaid kiirematele.
4.-5. märtsil 2020 toimub Saku Suurhallis Eesti suurim ja olulisim turunduskonverents Password, mis tähistab tuleval kevadel oma 20. sünnipäeva ja keskendub nii sisu kui ka korraldusliku poole pealt vastutustundlikule turundusele.
MTÜ JCI GO koda ehk aktiivseid ettevõtlikke inimesi ühendav organisatsioon andis täna Stockmanni kaubamajas avapaugu keskkonnakampaaniale „Ära joo plasti“. Kampaania eesmärgiks on tõsta ühiskondlikku teadlikkust ühekordselt kasutatavate plastesemete tarbimisest tingitud probleemidest ning julgustada inimesi muutma oma tarbimisharjumusi.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.