• 06.01.20, 12:58

Tarbimine on tugev

Tarbijate tugev kindlustunne toetab tarbimist, tõdes Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Tõnu Mertsina
  • Tõnu Mertsina Foto: Raul Mee
Mertsina sõnul on tarbimise kasv jätkuvalt mõõdukas. Tema sõnul hoidsid kiire palgakasv, madalad intressimäärad ja tarbijate tugev kindlustunne möödunud aasta viimases kvartalis Eesti jaekaubandusettevõtete inflatsiooniga kohandatud müügitulu kasvu. "Oktoobris ja novembris suurenes see näitaja aastases võrdluses ligi 4% ning ilmselt jätkus korralik kasv ka detsembris," tõi ta esile.
Mertsina nentis, et möödunudaastane netopalga reaalkasvu aeglustumine pidurdas eratarbimist (jaekaubandus on vaid üks osa sellest). Ta lisas, et sel aastal netopalga reaalkasvu aeglustumine jätkub ning tööhõive kasv peatub – see võib tarbimismahu kasvu veelgi tagasi hoida. "Samas, kuna Eesti majapidamised tarbivad keskmiselt vähem, kui on nende sissetulekud, siis on neil ka ruumi tarbimist säästude arvelt suurendada. Kahjuks on aga säästud ebaühtlaselt jaotunud."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele