• 05.02.20, 11:16

Facebooki ja Google’i maksustamise lahendus juba paistab

Riigid teevad omvahel koostööd, et panna piir maksustamise vältimise strateegiatele, mis kasutavad maksude vältimiseks ära maksureeglite lünki ja ebakõlasid. Möödunud nädalal lepiti kokku digimajanduse maksustamise lähtekohad ja edasine ajakava.
Facebooki ja Google’i maksustamise lahendus juba paistab
137 riiki leppisid 30. jaanuaril OECD kaasava formaadi raames Pariisis kokku, et aasta lõpuks jõutakse digitaliseeruva majanduse maksustamisel üleilmse lahenduseni.
Selleks töötatakse välja reeglid, kuidas maksustada hargmaisete ettevõtete füüsilise kohaloluta teenitud kasumist õiglane osa tururiigis, ja tagada mitmes riigis tegutsevate ettevõtete minimaalne maksustamine.
„Detaile on veel vaja otsustada ja tööd on palju, kuid üldjoontes vastab lähteülesanne meie ootustele, kuigi lahenduseni on veel tükk maad minna,“ ütles kohtumisel Eestit esindanud asekantsler Dmitri Jegorov. „Kava kohaselt hakkavad ettevõtted maksma kasumimaksu osaliselt ka seal, kus nad füüsiliselt ei viibi, kuid kus asuvad nende kliendid.“
Jegorov lisas, et ülemaailmse miinimummaksuga soovitakse piirata sellist riikidevahelist maksukonkurentsi, mida kasutavad ära suured hargmaised ettevõtted, kellel on võimalus oma tulu liigutada väiksema maksukoormusega riikidesse. “Selle juures on Eestile oluline, et see ei puudutaks ettevõtteid, kes ei ole mingil moel seotud maksudest kõrvalehoidumisega ega agressiivse maksuplaneerimisega,“ ütles ta.
Minimaalse maksustamise osas lähtub Eesti seisukohast, et riikidel peab säilima võimalus teostada konkurentsivõimelist maksupoliitikat, mis arvestaks nende majanduse, konkurentsipositsiooni, geograafilise asukoha ja teiste eripäradega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele