Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit (EPRA) valis möödunud aasta parimad kommunikatsiooniteod.
- 4. märtsil tunnustati Vanalinna Rahva Raamatus möödunud aasta parimaid kommunikatsiooni-, turundus- ja meediategusid ning aasta turundstiimi. Foto: Photo:Marko Mumm
Kommunikatsioonitegu 2019 auhinnakonkursi võitis avaliku sektori kategoorias XXVI laulu- ja XX tantsupidu „Minu arm“ ning erasektori kategoorias Fotografiska avamine. Konkursi kodanikualgatuse auhinna pälvis meeste terviseteadlikkusele suunatud kampaania „Pikema sõpruse päev“ ja sisekommunikatsiooni auhinna Omniva töötajate tunnustusprojekt „Ühendades tähti“.
Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit viis auhinnakonkurssi läbi 20. korda.
Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi tudengid said lisaks žürii poolt välja kuulutatud võitjatele valida 13 finalisti hulgast veel ühe auhinnasaaja. „Tudengite favoriidiks osutus konkursi üks võidutöödest – Fotografiska avamine, mis jääb 2019. aastast meelde sündmusena, mis oli õigel ajal õiges kohas ja kõnetas Eesti avalikkust intrigeerivate sõnumitega,“ ütles konkursi žürii esimees Margus Mets.
Margus Metsa sõnul peegeldab tänavune konkurss seda, et kommunikatsioonivaldkonnas väga heade tulemuste saavutamine ei olnud juba 2019. aastal võimalik kitsa valdkonna spetsialistil üksinda tegutsedes. „Seekordne konkurss näitas, et eduka kommunikatsiooni tunnuseks on kommunikatsioonijuhi ekspertteadmised projekti sisust, turunduselt ja teistelt lähedastelt valdkondadelt tööriistade laenamine, lai koostöövõrgustik ning heade spetsialistide omavaheline koostööd võrgustiku sees. Meie tänased auhinnatavad on sektorile inspiratsiooniks ja ilmselt kujundavad trende ka järgmisel aastal.“
Kommunikatsioonitegu 2019 konkurssi hindas žürii koosseisus Aive Hiiepuu, Annela Laaneots, Aune Past, Indrek Raudjalg, Krista Must, Margus Mets, Gea Otsa, Kadi Kenk, Mattias Kaiv ning Hando Sinisalu. Žürii hindas konkursil osalevate tööde puhul nende eesmärgipärast tulemuslikkust, leidlikkust, lahenduse uudsust Eestis, mõju kommunikatsioonisektorile ning vastavus suhtekorralduse headele tavadele.
Konkurssi korraldab EPRA alates 2000. aastast eesmärgiga selgitada välja aasta parimad kommunikatsioonivaldkonna projektid ja kampaaniad ning tunnustada seeläbi nende tegijaid.
Võitjaid tunnustati 4. märtsil turunduskonverentsi Password auhinnapeol, mis toimus Vanalinna Rahva Raamatus. Lisaks parimatele kommunikatsioonitegudele kuulutati välja möödunud aasta parimad turundusteod ja meediateod ning aasta turundustiim.
Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit (EPRA - Estonian Public Relations Association) on 1996. aastal asutatud erialaliit, mis koondab ainsa organisatsioonina Eestis kommunikatsioonivaldkonnas töötavaid inimesi. Liitu kuulub üle saja erialaspetsialisti nii avalikust sektorist, äriettevõtetest, mittetulundusorganisatsioonidest kui ka büroodest. EPRA korraldab erialavaldkonna sisest infovahetust ja üritusi ning aitab kaasa eriala populariseerimisele ja professionaalsuse tõstmisele. Eriala parimate tunnustamiseks toimuvad EPRA eestvedamisel igal aastal erialased konkursid. EPRA on rahvusvahelise erialaorganisatsiooni Global Alliance for Public Relations and Communication Management ning Eesti Vabaühenduste Liidu liige.
Kommunikatsioonitegu 2019 võidutööde lühitutvustused:
Avaliku sektori parima kampaania auhinda:
XXVII laulu- ja XX tantsupiduErasektori parima kampaania auhind ja tudengite auhind:
Fotografiska avamineKodanikualgatuse auhind:
Pikema Sõpruse PäevSeotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.