Erinevad piirangud, turvalisus ja kodudes püsimine on jätnud viimaste nädalatega paljud ettevõtjad keerulisse seisu. Samas on märgatavalt suurenenud internetikasutus. Olenemata piirangutest vajame jätkuvalt tooteid ja teenuseid.
- "Google’i algoritm ei ole ajutiselt peatatud ega kodukontoris," kirjutab Nobel Digitali digistrateeg Martin Paršin.
Juba kriisile eelnevalt oli 42% Eesti internetikasutajate esmaseks ja ainsaks kohalike ettevõtete teenuste või toodetega kokkupuutepunktiks online otsing (Allikas: Google Marketfinder, Consumer Barometer). Lähinädalate sündmusi silmas pidades võib eeldada, et see protsent on märgatavalt kasvanud.
Mida otsitakse?
Marketfinderi andmetel tehakse 39% offline ostuteekondade ettevalmistust online'is. Kui tarbijal on teadmatus toote või teenuse saadavusest, siis esimene kõige kiirem viis on pöörduda otsingumootorisse.
Otsitakse asukohaandmeid ja lahtiolekuaegu. Need on tihti ka nn “0 kliki otsingud,” mille puhul ei jõuta kodulehele, sest vastus saadakse juba otsingutulemuste lehelt, Google’i kaardikontolt, otsingureklaami laiendilt, kaardirakendusest, sotsiaalmeediast jne.
0 kliki otsingud moodustavad praeguseks üle 50% kõigist Google’i otsingutest (allikas: Search Engine Journal). Mobiilsetes seadmetes on osakaal veelgi kõrgem. Igale ettevõttele, olgu hetkel avatud või ajutiselt suletud, on positiivse kliendikogemuse tagamiseks oluline, et informatsioon kasutusel olevates turunduskanalites oleks korrektne.
Inspiratsiooni, valikuvõimalusi ja nõu. Olgu selleks remonditööd kodus, parim helisüsteem, restseptid, treeningud või mis iganes – kasutaja kavatsuse mõistmine ja sellest lähtuv sisuloome, sisu optimeerimine ja reklaamiinvesteeringud võimaldavad püüda liiklust erinevatel ostuteekonna etappidel, suurendada veebilehe külastatavust ja loomulikult ka tehingute arvu. Konkurents otsingumootoris ei ole kadunud ja kui oled olemas keerulisel ajal, siis hoitakse sind meeles ka heal ajal. Isegi, kui kliendid on vajadusest hoolimata ettevaatlikud hetkel kulutusi tegema, siis korrektse informatsiooniga leitav olemine tasub pikas perspektiivis ära. Konkurentide investeeringute vähenedes SEO ja PPC suunal on sinu investeeringud kindlasti paremate tulemuste ja kiirema efektiga. Google’i algoritm ei ole ajutiselt peatatud ega kodukontoris.
Võite öelda, et väga tore küll, aga inimesed ju ei osta? Otsing on vajaduspõhine ja peegeldab, isegi tehinguni jõudmata näiteks külastuste statistikas (kodulehel viibitud aeg, lehekülgede arv, eesmärkide täitmine), et kasutaja on ise valinud toote kohta rohkem infot tarbida. Seetõttu tasub siinkohal mõelda näiteks strateegia korrigeerimisele tehingutelt kontakti hoidmisele ja turuosa suurendamisele, et kasvatada piirangute lõppemise hetkeks oma kontaktibaasi, kellele näiteks läbi e-mailiturunduse läheneda. Kindlasti tuleb ka vaadata, kas soovitud tegevusele jõudmisel võib olla piiranguid:
⁃ Kas minu toote/teenuse tellimisprotsess on läbipaistev ja praeguse aja reeglitele vastav? Turvalisus ja tervis on ostuotsuseid suunamas. Need ei ole kohad, kus nurki lõigata.
⁃ Kas minu sõnum võib olla keerulisteks aegadeks liialt agressivne? On aeg olla olemas ja ühte hoida, sama käib ka reklaami kohta.
Kasutaja otsinguharjumuste ja kavatsuse mõistmine on keeruline olenemata kriisist, kuid pikas perspektiivis on investeeringute tasuvus ja mõju äritegevusele märgatav.
Kokkuvõtteks võib kriis otsingumootoriturunduse seisukohalt pakkuda mitmeid kasvuvõimalusi nii turuosalt, püsikliendibaasilt kui ka tehingutelt ning investeeringutega tasub jätkata. Küll aga võiks investeeringud terava pilguga üle vaadata ja vajadusel teha korrektuure. Reklaamiinvesteeringute üle vaatamisel tasub keskenduda otsingumahtude muutusele ja eelarve korrigeeriminele sellest lähtuvalt, reklaamtekstidele, külastuste kvaliteedile, kellaaegadele, koduelehele püstitatud eesmärkide täitmisele ja reklaamikulude tootlikkusele. Nii on võimalik luua selge pilt sellest, kuidas ärivaldkond otsingumootorites eriolukorrast mõjutatud on, viia sisse võimalusel muudatused ning minimaalselt tagada vähemalt korrektse informatsiooni olemasolu kõigis varasemalt kasutusel olnud online turunduskanalites.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.