Kommunikatsioonieksperdid Eneli Mikko, Kadri Lainas ja Kristo Mäe töötasid välja ettevõtetele suunatud eriolukorrast väljumise käsiraamatu, mis aitab ettevõtetel kriisist edukalt väljuda. Sama meeskonna loodud eriolukorda sisenemise kriisikommunikatsiooni paketti kasutati ligi 10 000 korral.
“Eesti on võidelnud koroonaviirusega üle kuue nädala. Eriolukorraga on pandud pausile nii majandus kui igaühe isiklik elu,“ ütles sõnumiagentuuri Akkadian partner Kadri Lainas. „Paus majanduses pikalt ei kanna, peame edasi elama. Teadlaste parima hetketeadmise järgi pole võimalik viirust täielikult murda, pigem peame õppima sellega võimalikult ohutult kõrvuti toimetama,“ lisas Lainas, kes on käsiraamatu üks autoreist.
Teise autori, Kristo Mäe sõnul võidavad koroonaviiruse piirangute lõdvenedes või lõppedes majanduses esimesed startijad ja pühendunud meeskonnad. „Stardipauguks tuleb ettevõtetes valmistuda juba praegu, sest jätkame täiesti uuelt lehelt - märtsis katkenud elukorraldus ei pruugi paraku naasta niipea,” märkis Mäe.
Täna avaldatud eriolukorrast väljumise käsiraamat koosneb seitsmest sammust ja juhenditest organisatsiooni käivitamiseks pärast piirangute lõppu. “Käsiraamat sisaldab küsimusi, harjutusi ja näiteid, mille abil kiiresti kohaneda, hoides alles meeskonnavaim ning kliendid,” selgitas Lainas.
Eriolukorrast väljumise käsiraamat koosneb seitsmest sammust, aidates muudatustest lahti mõtestada ärimudelit, turvalisuse tagamist, juhtimisväljakutseid, meeskonna ühtsust, muutuste ellu viimist, ettevõtte huve ja tulemuste mõõdistamist. Samuti on käsiraamatus näidismaterjalid ja kirjapõhjad (sh vene keeles) nõuannete elluviimiseks.
Käsiraamat on jätkuks eriolukorra esimeseks päevaks Eesti ettevõtetele saadetud kriisikommunikatsiooni materjalidele, mida laeti alla enam kui 10 000 korda.
Käsiraamatu põhiautorid on kommunikatsioonieksperdid Kadri Lainas, Kristo Mäe ja Eneli Mikko. Materjalide koostamisel olid abiks Karl Harold Dembovski, Julia Tomberg, Maria Murakas ja Paul Pihlak.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.