Turismisektor on eriolukorra tõttu väga raskes seisus ja välisturistile sel suvel või aastal eriti loota ei saa. Siseturismi jaoks tuleb aga erakordselt hea aasta, sest välismaale ilmselt niipea minna ei ole võimalik. Konkurents kohaliku puhkaja saamiseks läheb seetõttu tihedaks ja selle jaoks peab end just praegu ette valmistama.
- Goal Marketingi asutaja ja loovjuht Marko Saue pani kirja 15 kiiresti rakendatavat, efektiivset ja soodsat turunduslahendust, mille abil kohaliku turisti tähelepanu köita. Foto: Marianne Liibert
Inimesed tahavad puhata – nad on tüdinud kodus istumisest, kodus töö tegemisest, kodus söömisest ja laste lõbustamisest. Piirangud leevenevad ja nad hakkavad otsima võimalust aeg maha võtta, nautida spaad, randa, restorani, aktiivset puhkust, adrenaliini, romantikat.
Kuidas inimesed puhkuseideid otsivad?
Olen ka ise potentsiaalne siseturist ja seega analüüsisin, kust ja kuidas ma infot otsiks ja kuidas minu tähelepanu köita nii online’is kui offline’is. Järgnevalt pakun välja kiirelt kasutusele võetavad, efektiivsed ja tasuta või väikese eelarvega turunduslahendused.
1. Google Adwords
Suure tõenäosusega nii mina kui ka teised Eesti inimesed alustavad oma otsingut Google’ist. SEO tööde jaoks sul enam aega ei ole, nii et pane kiiresti käima esimesed otsingu / märksõnareklaamid, et tuleksid välja esimeste seas, kui keegi otsib näiteks “suitsusaun Pärnumaal”.
2. AirBnB
Majutuse otsingut ilmselt alustaksin siit. Kui pakud majutust või elamusi, siis ilmselt juba oled selle keskkonna kasutaja. Otsijale silma jäärmiseks vaata üle, et su fotod oleksid viimase peal. Sama kehtib ka TripAdvisori kohta. Lisaks on meil veel www.puhkaeestis.ee, mida inimesed raudselt külastama hakkavad, ja ka maakondlikud www.visitparnu.com, www.visithaapsalu.com jne, kus sa võiksid olla esinduslikult esindatud.
3. Instagram – oma hashtag
Kui ma just aktiivselt ei otsi, siis saan kindlasti igapäevaselt puhkuseks inspiratsiooni oma sõprade Instgrami postitustest – mõni äge majutuskoht, restoran, vaatamisväärsus. Kui sinna on kenasti asukoht või ettevõtte hashtag lisatud, leian kiiresti selle kohta rohkem infot ja tean, kuhu minna. Ole Instagramis olemas ja pane kusagile (seinale, uksele, sildile) füüsiliselt oma hashtag nähtavale, et inimesed sinu juures pilte tehes seda kasutaksid. Nii leiavad sind ka sinu klientide sõbrad. Mina näiteks leidsin nii #oodhouses ja tahan seal väga ööbida.
4. Instagram – hashtag #visitestonia
Kui teed ise ägedaid pilte, siis kasuta hashtag'i #visitestonia. Võib-olla jääb see Visit Estonia Instagrami sisuhaldurile silma ja ta repost'ib sinu pildi oma 88 000 jälgijale!
5. Instagram – influencer'id
Väga paljud restoranid, aktiivse puhkuse pakkujad ja majutusasutused kasutavad oma turunduses suunamudijaid. See on kiire viis jõuda väga suure auditooriumini läbi vahetu ja elulise sisu ja kellegi soovituse. Influencer on jälgijate jaoks nagu “sõber steroididel”. Tema arvamust usutakse ja suures mastaabis. Pane kokku äge personaalne pakett ja kutsu sobiv influencer endale külla. Kui sul veab, siis ta tuleb ja teeb sulle reklaami ainult sinu teenuse või toote eest, kuid enamasti tuleb arvestada ka rahalise töötasuga (tavaliselt vahemikus 100 kuni 2000 eurot). Juhul kui sul veel ei ole oma ettevõttest väga ägedaid fotosid või videot, siis pane samasugune äge pakett kokku mõnele heale fotograafile või juutuuberile.
6. Facebook – asukohapõhised reklaamid
Sul on kohvik Saaremaal – kellele Facebookis reklaami näidata? Väga lihtne, asukohapõhiselt kõigile inimestele, kes on Saaremaal. Võid sihtimist nii sättida, et praamil Facebookis või Instagramis uudisvoos “kerivad" inimesed seda juba näevad. Tallinnas on veidi keerulisem – siin soovitaks ühe kilomeetri raadiuses ümber kohviku reklaami jooksutada.
7. Facebook – auhinnamäng
See on üks lihtsamaid ja levinumaid viise, kuidas väikesed ettevõtted enda tooteid või teenuseid reklaamivad. Nad annavad selle Facebooki giveaway's auhinnaks, heal juhul võimendavad seda postitust ka näiteks 100 euroga ning inimeste osalemine ja jagamine viib selle suure auditooriumini. Võida kanuumatk neljale, võida kaks tundi jetiga sõitu Pärnu lahel, võida fatbike’i matk – need on mõned näited, mida saab välja loosida.
8. Review’d ehk tagasiside
Küsi alati oma rahulolevatelt klientidelt tagasisidet ja seda nendele sobivasse või sinu jaoks olulisimasse keskkonda. Restorane valime üsna tihti Tripadvisori, Google’i või Facebooki tagasiside ehk review põhjal. Teisisõnu keskmine hinne, mida kliendid on sulle andnud, mida sinu kohta kirjutanud ja mis positsioonil oled näiteks Tripadvisoris, mõjutab oluliselt sinu juurde jõudvate külastajate arvu.
9. Teeäärsed “reklaamid”
Kui su turismitalu või meelelahutusteenus asub maantee ääres, on sul võimalus väga lihtsalt ja nutikalt inimestele silma jääda. Tallinnast Haapsallu sõites on ilmselt enamik märganud kiikingu reklaamiga piimatsisterni või Laitse Rallyparki suurt reklaami, milles ripub auto. Mõtle nutikalt, kuidas tee peal silma jääda. Äkki tulevad sel suvel tagasi ka reklaamiga heinapallid?
10. Sisseviskaja
Välisreisidel oleme sageli kohanud eestlaste jaoks tüütuid restoranide sisseviskajaid, kes tahavad kangesti suhtlema hakata ja katsuda, kui tühi su kõht on. Meile eestlastele aga meeldivad rohkem vaiksed ja staatilised sisseviskajad. Ehk siis vahvad kriittahvlid, mis on kohviku või restorani ukse juures tänaval ning kus tavaliselt on kirjas päevapakkumine või osa menüüst. Kirjuta sinna midagi naljakat ja ägedat, et inimesed seda nähes naerma hakkaks ja isegi kui nad kohe sööma ei tule, siis vähemalt pilti teeks ja sõpradega jagaks. Vaata inspiratsiooni Google’i pildiotsingust “funny cafe chalkboard”.
11. Soovitusturundus
Me usaldame oma sõprade soovitusi. Kuid kas ettevõtjatena usaldame ka oma kliente, et nad ise tuleksid selle peale, et meid oma sõpradele soovitada? Istume ja agressiivselt ootame, et klient sisse astuks? Soovitusturundus on väga võimas vahend järjepidevalt uute klientide saamiseks. Oletame, et sinu turismitalus on romantikapaketi hind 150 eurot. Sinu juures käis kena paar, kes jäi kõigega väga rahule. Enne lahkumist annad neile kolm 20 eurost sooduskupongi või kinkekaarti ning palud need edasi anda kolmele heale sõprade paarile. Sõbrad saavad 20 eurose soodustuse ja kiidulaulu, kui äge koht see oli ning on väga suure tõenäosusega sinu teenuse ostjad. Lähemalt saab sellest tehnikast lugeda varsti Äripäeva poolt eesti keeles välja antavast raamatust "Üheleheküljeline turundusplaan".
12. Meene
Käisin enduromatkal. Korraldaja kinkis kõikidele osalejatele oma logo ja veebiaadressiga puhvi ehk kaelasalli. Käin sellega igapäevaselt ringi justkui adventures.ee reklaampostament, ise veel õnnelik ka, et tuul ei puhu kaela peale – praktiline asi ja mul pole midagi selle vastu, et selle kandmisega neile natuke reklaami teen. Mõtle välja, mida sina saad oma klientidele kinkida. Olgu see siis võtmehoidja, müts, pudeliavaja, pastakas, käsitööküpsised – oluline, et inimene saaks midagi kaasa, mis talle pidevalt sind meelde tuletaks ja mida ideaalis ka tema sõbrad näeks ja uuriks.
13. Remarketing veebis
Kui inimesed otsivad mingit konkreetset asja, siis enamasti vaatavad nad läbi päris mitu sama valdkonna ettevõtte veebi. Tihti lahkutakse ilma ostuotsust tegemata. Kui sul on aga veebis Facebooki Pixel ja sa kasutad remarketing reklaame ehk teed taasturundust sinu veebi külastanud inimestele, saad nad lisaargumentidega oma veebi tagasi tuua, usaldust kasvatada, sooduskoodi pakkuda vmt, ja muidu igaveseks kadunud olnud veebikülastajad kliendiks muuta.
14. E-mailide kogumine veebis
Oled kindlasti märganud, et paljudel ettevõtetel on veebis “liitu meie uudiskirjaga” vorm. Pole nagu uudiste puudust ja ilmselt väga vähesed teevad seda – eriti esimesel külastusel. Kui sa aga mängustad (gamification) selle ja loosid iga kuu kõigi e-maili listiga liitunute vahel välja oma teenuse, siis on märksa suurem tõenäosus, et inimesed selle listiga liituvad. Seejärel on sul võimalus neile oma turundusõnumit edaspidi regulaarselt edastada, näiteks “Loosime oma e-maili listiga liitunute vahel iga kuu välja romantilise suitsusaunakülastuse koos õhtu- ja hommikusöögiga”.
15. Ristturundus
Leia lähikonnas üles paar teise valdkonna ettevõtet ja tehke omavaheline soovitussüsteem. Majutusasutus soovitab oma klientidele ühte restorani ja ühte atraktsiooni ning vastupidi. Eriti mugav on seda teha koos sooduskupongiga. Näiteks “Meie külaliskorteri külastajatele on all restoranis kõik hinnad -15%” või “Näen, et olete perega puhkusel, kui ratsutama soovite minna, siis meie restorani külastajad saavad kaks ühe hinnaga!”.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.