Viimased uuringud näitavad, et B2B müügis tegelevad müügiinimesed reaalse müügi ja kliendisuhtlusega vaid 30-50% oma tööajast. Ülejäänud aeg kulub teistele, peamiselt administratiivsetele ja müüki toetavatele tegevustele.
- Foto: Koolitaja Andres Kostiv
See ei pea nii olema, sest tänapäeval on võimalik digitaliseerida oma müügiprotsesse nii, et robot teeb aeganõudva töö müügiinimese eest ära, jättes rohkem aega reaalsete klientide ja müükidega tegelemiseks.
LinkedIn Sales Navigator
Hetkel on kahte tüüpi tehnoloogiaid, mis võimaldavad müügiprotsesside efektiivsust ning kasutusmugavust kasvatada - digitaliseerimine ning tehisintellekt. Lihtsamalt öeldes on digitaliseerimine varasemalt aeganõudva töö automatiseerimine - näiteks personaliseeritud e-mailide saatmine või kliendinimekirjade koostamine.
Juba digitaliseeritud edukad müügiga tegelevad ettevõtted kasutavad erinevaid tehnoloogiaid ja võimalusi:
•müügikontaktide leidmine ja usaldusliku suhte loomine;
•oma müügilehtri digitaliseerimine ja müügiprotsesside lihtsustamine;
•tehisintellekti abil olemasoleva müügilehtri analüüsimine.
Müügiprotsessi digitaliseerimise analüüsis kaardistatakse olemasolevaid müügiprotsessi voogude osasid lihtsate 1-2-3 sammudena. Näiteks müügivihjete kogumise, analüütika ja konkurentsianalüüsi vaates. Mõõdikud on siinjuures sõltuvuses ettevõtte ärivaldkonnast. Tehisintellekt õpib kliendimustritest, reeglitest, soovitud müügikäitumisest ja tegelikest tulemustest. Müügiprotsessi digitaliseerimise üheks efektiivseimaks viisiks on hetkel tasulise LinkedIn Sales Navigatori kasutamine B2B sotsiaalmüügis, kus lisaks enda isikubrändi kuvandi loomisele ning usalduslike kliendisuhte loomisele saab mugavalt ühendust võtta ka ükskõik kellega üle maailma.
CRM peenhäälestamine ning B2B sotsiaalmüük
Innovaatilised müügiorganisatsioonid kasutavad kaasaegset pilvepõhist CRM (kliendihalduse) tarkvara, näiteks Pipedrive ning ka olemasolevate tarkvarade nagu Microsoft CRM peenhäälestatud protsesse, et seadistada oma töövoogu ja vahendeid nii, et kohaneda müügiinimeste tööga. Lihtsamalt öeldes sõltuvad lahendused sellest, kuidas nende müügiinimesed müügivihjed korjavad ning müügikontakte loovad oma loomulikus töövoos.
Tarkvarasüsteemide abil koordineeritakse nii maja sees kui väljas toimuvat müüki, tegeletakse veebi teel B2B sotsiaalmüügiga ja luuakse veebipoe iseteeninduse juurde automatiseeritud müügilahendusi. Lisaks luuakse üle maailma kontakte läbi partnerluse, arvamusliidrite ja persoonibrändi. Eesmärgiks on pakkuda klientidele rohkem väärtust läbi rohkemate kokkupuutepunktide. Müügiprotsesside digitaliseerimisel on oluline õpetada läbi kasuliku sisu jagamise ka oma kliente, et muuta kliendid teadlikuteks tellijateks, mis aitab märgatavalt suurendada müügi toimumise tõenäosust.
Müügiprotsesside digitaliseerimise käigus tuleb väga selgelt paika panna, millised on ettevõtte mõõdikud, juhtimise protsessid ning müügitiimi eesmärgid. Vaid nii on digitaliseerimise mõju efektiivne kõigi ettevõtte üksuste koostöös. Ei ole mõistlik keskenduda vaid uue tehnoloogia juurutamisele, sest muutmata seniseid harjumusi müügiprotsessides on tulemuseks vaid tavapärased müügitulemused.
Müügilehtri digitaliseerimine
Mitmeid müügilehtri digitaliseerimise CRM tööriistad, näiteks Hubspot, Microsoft CRM, LinkedIN Sales Navigator ja Pipedrive omavad masinõppe funktsionaalsust, mis annavad müügilehtris müügiinimestele soovitusi parima müügitaktika valikuks. Tehisintellekt aitab analüüsida müügiprotsesside ajalugu, et leida võimalikke ebaefektiivsuseid, näiteks liiga varajane või hiline kontakt kliendiga või valel ajal valede pakkumiste saatmine kliendile.
Tehisintellekt aitab müügimeeskonda täpsemate müügiprognooside koostamisel, ristmüügi korraldamisel, uute potentsiaalsete klientide leidmisel, meeskondlike tulemuste jälgimisel ning müügioskuste arendamisel. Tehisintellekti kasutuselevõtt võimaldab anda tegevuspõhiseid eelsoovitusi müügilehtris ja seda koos hoiatustega, kui müügiprotsessid on peatumas või kliendisuhe on hääbumas. Hoiatused võimaldavad käivitada õigel hetkel vajalikud protsessid, et mitte kliente kaotada vaid liikuda paremate tulemusteni.
Olenemata ettevõtte suurusest aitab digitaliseerimine parandada müügiprotsesside efektiivsust, kasutusmugavust ja kõige olulisemat - müügitulemusi. Käes on aeg anda osa oma tööst üle robotile, et müügiinimestel jääks rohkem aega vahetuks suhtluseks klientidega.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.