Gruusiast pärit Eka Kipiani on rahvusvahelise loovuskonkursi BalticBest üks žüriiliikmetest, olles reklaamialal töötanud üle 15 aasta. JWT Metro on tema neljas agentuur, kus ta töötanud 10 aastat loovjuhina. Vestlesime Ekaga reklaamiteemadel läbi Gruusia prisma.
- BalticBesti üks žüriiliikmetest Eka Kipiani
Kirjeldage palun Gruusia reklaamimaastikku.
Reklaam on Gruusias väga populaarne ja tuntud tööstus, mille populaarsus on viie viimase aasta jooksul isegi kasvanud. Paljud noored soovivad selles valdkonnas töötada, olles nende seas väga ihaldatud valdkond, kuhu jalg ukse vahele saada.
Loovvaldkondade inimesed on enamasti siin kuulsused, keda kutsutakse sageli ka telesaadetesse. Isegi tavalised inimesed jälgivad agentuuride Facebooki lehti ja suhtlevad seal.
Agentuuride arv on viimase 5 aasta jooksul Gruusias hüppeliselt kasvanud. Tekkinud on paljud väikeseid sõltumatuid agentuure ja disainistuudioid.
Reklaamitööstus on Gruusias heal tasemel, ka selle valdkonna haridus on väga aktiivne, hiljuti avati Tbilisis Miami reklaamikool.
Mitmel pool maailmas soovivad noored töötada pigem idufirmades ja reklaamitööstus on oma hiilguse kaotanud.
Gruusias mitte! Siin pole IT sektor Baltimaadega võrreldes nii aktiivne. Gruusias on erinev see, et paljudel agentuuriinimestel on ärikooliharidus, mitte kunstikooli taust.
Paljud inimesed tulevad agentuuridesse tööle kliendi kaudu. Nad usuvad, et seal on parem keskkond, kenamad kontorid ja mitte nii bürokraatlikud struktuurid.
Tööjõud on Gruusias väga noor, reklaamiinimese keskmine vanus on 28 aastat.
Kui suur on Gruusia kaubamärkide ekspordipotentsiaal?
Praegu on väljaspool Gruusiat kõige tuntum kaubamärk Borjomi, kuid suurema osa nende turunduskommunikatsioonist viivad läbi Ukraina agentuurid.
Turunduslikult on kõige aktiivsemad ärisektorid, nagu pangad ja hasartmängud, kuid need on enamasti kohalikud.
Eksporditakse ka Gruusia veine, kuid nende fookus on peamiselt pakendil, mitte reklaamil.
Loodan, et Gruusia eksportbrändide arv kasvab tulevikus. Startupidel on globaalsed ambitsioonid ja nad võivad ühel päeval vajada ka globaalset reklaami.
Mis on Gruusia reklaamitööstuse suurim väljakutse?
Suurim väljakutse on meediamaastik, kus hetkel domineerib jõudsalt Facebook. See muudab Facebooki väga ülekuhjatuks ja seal silma paista on väga raske. Samuti on TV reklaamid väga kallid.
Nii et turundajate jaoks on suur küsimus, kuhu reklaamid suunata?
Kliendid on nõus võtma vähem riske ja turunduseelarved on piiratud. Loodan, et see muutub pärast seda, kui COVID lõpeb.
Eka Kipiani on Gruusias Thbilisis asuva JWT Metro loovjuht. Tal on 15-aastane kogemus erinevatest agentuuridest Gruusias. Samuti õpetab Eka reklaami planeerimist erinevates Gruusia koolides ning ta on olnud ADC * E, Kiafi ja AdBlackSea võistluste žüriiliige.
BalticBest on tööde esitamiseks avatud
Esita oma töö konkursile
SIIN.Olulised kuupäevad:
Tööde esitamise tähtaeg: 16.08.2021
Shortlistide avaldamine: 21.08.2021
Võitjad selguvad: 25.08.2021
Hoia end BalticBest konkursi uudistega kursis
eng.bestmarketing.ee.
Seotud lood
Meil on hea meel teada anda, et nüüdsest on BalticBest loovuskonkurss tööde esitamiseks avatud. Sel aastal kasutab BalticBest tööde esitamiseks ja hindamiseks AdForumi platvormi.
Loovuskonkurss BalticBest tuleb taas 25. augustil, mil otse eetris selguvad konkursi võitjad. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 16. august. Kuldmunal kulla võitnud osalejad saavad oma tööd BalticBestile esitada 50% soodsamalt.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.