• 14.12.21, 15:29

Turundus 2030. aastal 3. osa: terviklik kliendikogemus ja kogukonnapõhine kommunikatsioon

Best Marketingi ürituste programmijuht ja moderaator Hando Sinisalu uuris reklaami- ja kommunikatsiooniagentuuride juhtide käest, millisena näevad nemad oma valdkonna arengut aastaks 2030.
Meta Advisory äriarendusjuht Ann Hiiemaa
  • Meta Advisory äriarendusjuht Ann Hiiemaa
Artiklisarja kolmandas osas, kus fookuses on kommunikatsiooni- ja reklaamivaldkond, jagavad oma nägemusi Meta Advisory äriarendusjuht Ann Hiiemaa, KPMSi vanempartner Henri Käsper, Akkadiani sõnumiagentuuri asutaja Kadri Lainas, Taevas Ogilvy juht Rein Iida ja agentuuri Sweep loovjuht Siim Nikopensius.

Kommunikatsioon muutub mängulisemaks

Meta Advisory äriarendusjuht Ann Hiiemaa rääkis, et kommunikatsioon muutub mängulisemaks, kaasavamaks ja rohkem sihtgrupipõhiseks. Tema sõnul hakkab teatud kommunikatsioonitöö lõikudes rohkem abi olema ka tehisintellektist. “Traditsioonilise meedia abil enam paljude sihtrühmadeni - näiteks noorteni - ei jõua. Viimase 3-4 aasta jooksul on toimunud suur muutus: täna on vaja suhelda sihtrühmadega nende community põhiselt,” selgitas Hiiemaa.
Ann Hiiemaa arvates on väljakutse see, kuidas edastada tugevat, ühtset ja arusaadavat sõnumit erinevatele sihtrühmadele, sest võitlus tähelepanu nimel aina suureneb.
KPMSi vanempartner Henri Käsper
  • KPMSi vanempartner Henri Käsper

Mikrokanalite tähtsus kasvab

KPMSi vanempartner Henri Käsper rääkis, et trendid, mis mõjutavad kommunikatsiooni aastal 2030, on kanalite paljusus ja täpsem sõnumite sihitus. „Kuna tarbijate huvid muutuvad järjest spetsiifilisemaks, siis tuleb ka sõnumi edastamiseks ja eriti kinnistamiseks kasutada üha suuremat kogust erinevaid, tihtipeale väikeseid, kuid samas sihtrühma hästi tabavaid mikrokanaleid ja keskkondi,“ selgitas ta.
Käsperi arvates süveneb trend, kus sõnumeid kujundatakse inimeste isikliku kasu vaatenurgast. „Samas muutub koos üldise heaolu kasvuga aja jooksul avaramaks isikliku kasu definitsioon ning üha enam inimesi mõistab isikliku kasuna ka seda, mida ta läbi oma isiklike otsuste saab anda ühiskonnale või ümbritsevale keskkonnale,“ rääkis ta ja lisas, et ka aastal 2030 on jätkuvalt väljakutseks, kuidas rääkida keerulistest asjadest lihtsalt. „Probleem on täna selgemini tuntav suurtes organisatsioonides, mis endiselt kipuvad sagedasti edastama auditooriumi jaoks liiga keerulisi sõnumeid,” nentis Käsper.
Sõnumiagentuuri Akkadian asutaja Kadri Lainas
  • Sõnumiagentuuri Akkadian asutaja Kadri Lainas Foto: Raul Mee

Sõnumite võimendamiseks on vaja koalitsioone

Sõnumiagentuuri Akkadian asutaja Kadri Lainase arvates muutub tulevikus kommunikatsioon veel strateegilisemaks. “Tugevad on need, kes koordineerivad oma sõnumeid teiste sarnaste huvidega osapooltega ja moodustavad koalitsioone. Infomüras jõuavad tugevamalt kohale need sõnumid, mida esitavad korraga mitmed erinevad organisatsioonid,“ sõnas Lainas.
Lainas tõi välja ka kommunikatsiooniagentuuri töökorralduse muutused. “Juba täna töötame nii, et meie tiim on üle maailma laiali. Aastaks 2030 süveneb see trend veelgi, töö tegemiseks ei ole vaja ühte kontorisse kokku tulla”, ennustab Kadri Lainas.
Sweepi loovjuht Siim Nikopensius
  • Sweepi loovjuht Siim Nikopensius

In-house agentuure tekib juurde

Siim Nikopensius, agentuuri Sweep loovjuht ja partner arvab, et in-house agentuure tuleb juurde. “On igati loogiline, et suuremates korporatsioonides tehakse turundust maja sees. Päris väikeseid agentuure jääb vähemaks.“
Lisaks arvab ta, et kuna Eestis puudub reklaamivaldkonna talentide koolitamise süsteem, siis on inimesi vaja juurde värvata välismaalt ja reklaamivaldkonna töö muutub järjest rohkem inglisekeelseks.
Nikopensius lisas: “Ettvõtted hakkavad rohkem tähelepanu pöörama brändingule, saadakse aru brändi väärtusest ja olulisusest. Huvitav on jälgida metaverse'i arengut - kindlasti tekib selles valdkonnas juba lähiajal huvitavaid uusi võimalusi loo jutustamiseks ja kommunikatsiooniks.“
Taevas Ogilvy juht Rein Iida
  • Taevas Ogilvy juht Rein Iida Foto: Andres Haabu

Terviklik kliendikogemus on järjest olulisem

Taevas Ogilvy juhi Rein Iida arvates on ka aastal 2030 inimestel vaja infot erinevate toodete ja teenuste kohta. "Millisel hetkel, milles kohas ja millise tehnoloogia abil seda infot 10 aasta pärast edastatakse või vastu võetakse, on tänamatu ennustada. Uusi tehnoloogilisi lahendusi lisandub kogu aeg," rääkis ta.
Iida arvates on tähelepanu saavutamiseks, hoiakute ja käitumise muutmiseks ka 2030. aastal vaja luua loovaid ja eristuvaid lahendusi - mistahes tunnetevälja, väljundi või lisandunud tehnoloogia jaoks. "Kindlasti suureneb tarbijatepoolne info eelselekteerimine, info filtreerimisel täpsustatakse oluliselt oma soove või vajadusi ning blokeeritakse ebavajalikku infovoogu," sõnas Iida ja lisas, et infot ja väljundeid lisandub, kuid inimeste vastuvõtuvõimel ja ajakasutusel on piirid.
2030. aastal püsib Iida sõnul endiselt vajadus nende spetsialistide järele, kes suudavad tarbijat profileerida ning loovalt ja emotsionaalselt neile pakutavat eksponeerida ja lugusid jutustada - mistahes kanalil või mistahes tehnoloogia abil. "Tehnoloogilised abivahendid on oluliselt edasi arenenud ja kiirendavad protsesse, kuid loovust ja eristuvust inimeste käest üle ei võeta," usub ta.
Iida jätkas: "2030. aastal vajame inimestena endiselt ka seda, millele oleme oma agentuuris aastakümneid juba rõhku pannud- kogu kliendikogemuse teekonnale - brändist kuni tehingu toimumiseni ja sealt edasi ka järgneva tarbimiskogemuse kogemuse ning vajadusel järelteeninduseni välja."
Iida sõnul pakuvad nad kõikide kasutajateekonna etappide osas oma klientidele lahendusi ja leiavad, et aastal 2030 on endiselt terviklik kasutajakogemus oluline ärilise edu saavutamisel ja hoidmisel, samuti nagu tänapäeval.
Tulevikuteemad tulevad fookusesse ka aasta suurimal ja oodatuimal turundussündmusel Password, mis toimub 23. ja 24. märtsil 2022 Kultuurikatlas.
Registreeru konverentsile soodushinnaga juba täna SIIN ja vaata programmi SIIT. Info täieneb jooksvalt. Püsi lainel!

Seotud lood

Uudised
  • 03.11.21, 11:46
Turundust mõjutavad trendid vol 2: sujuv kliendikogemus e-kanalites muutub järjest olulisemaks
Best Marketing alustas artiklisarjaga, mis võtab vaatluse alla turundust lähiajal mõjutavad trendid. Uurisime erinevate Eesti ettevõtete turundusjuhtidelt, milline globaalne ja kohalik trend mõjutab äri ja turundust järgmise viie aasta lõikes kõige rohkem.
Uudised
  • 27.10.21, 11:00
Turundust mõjutavad trendid toidutööstuses ja panganduses
Best Marketing alustab artiklisarja turundust lähiajal mõjutavatest trendidest. Uurisime erinevate Eesti ettevõtete turundusjuhtidelt, et milline globaalne ja milline kohalik trend mõjutab äri ja turundust järgmise 5 aasta lõikes kõige rohkem.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele