2021. aastal oli Eesti reklaamituru kogumaht koos otsepostiga 104 miljonit eurot, kasvades varasema aastaga võrreldes lausa 18 protsenti ja näidates võrreldes üle-eelmise aastaga veel väikest 2-protsendilist langust.
Kantar Emori kokku pandud 2021. aasta reklaamipanuste netosummad näitavad koguturu reklaamimahuks koos otsepostiga 104,41 miljonit eurot. Peaaegu viiendikuni ulatuva aastakasvu puhul tuleb arvesse võtta, et 2020. aastal alanud Covid-19 viirusepuhang tabas maailma väga ootamatult, suunates reklaamituru käibed järsult allapoole kõikides riikides. Eesti olukord ei olnud erand ning kohalik reklaamiturg langes enim 2020. aasta II kvartalis. 2020. aasta viimane kvartal näitas reklaamiturul stabiliseerumise märke ning 2021. aasta tervikuna saavutas pea ülemöödunud aasta taseme, jäädes 2,3% veel miinuspoolele, kusjuures 2021. aasta II poolaastal meediareklaamiturg kasvas 2019. aasta sama perioodiga võrreldes 9,5 protsenti.
Seotud lood
Sõnumiedastusplatvormi Snap aktsia langes pärast tulemuste teatamist lausa 27 protsenti, kuna reklaamitulu jäi ootustele alla. Uudis viis alla ka ülejäänud tehnoloogiasektori, peaasjalikult just reklaamile keskendunud ettevõtted.
Kantar Emori kokku pandud 2020. aasta reklaamipanuste netosummad näitavad koguturu reklaamimahuks koos otsepostiga 88,69 miljonit eurot, vähenedes varasema aastaga võrreldes 17 protsenti. Kuigi pandeemia ei ole veel läbi, saab juba kujunenud mustrite põhjal ka käesolevat reklaamiaastat ennustada.
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitnud Postimees Grupi juht Toomas Tiivel rääkis, et väljaande digitellimuste müük on järjepidevalt üle 50% aastas kasvanud ja trend jätkub, kuid samas ei jõua reklaamikäive sama hooga järgi, sest Facebooki käes on endiselt suurem osa reklaamiturust.
Meediaagentuuri Initiative esimese kvartali raportist selgub, et kuigi viiruse kõrge levik häirib meid endiselt, on õnneks näha olukorra paranemise märke. Tundub, et oleme uue olukorraga kiiresti kohanenud ja muutunud oludes tegutsemine on üha omasem.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.