Selle aasta tulemuste saavutamiseks tuleks järgmisel aasta digimeedia eelarvet 15-20 protsendi võrra tõsta, ütles Eesti suurima digiturunde ettevõtte Mediabrands Digitali tegevjuht Erki Heinsaar Äripäeva raadio hommikuprogrammi saates.
- Mediabrands Digitali juht Erki Heinsaar. Foto: Raul Mee
Küsimusele, kuhu tuleks tuleval aastal oma tähelepanu peamiselt suunata, vastas Heinsaar, et alustada tuleks äriliselt vaatest. "Uus aasta tuleb üleüldiselt väljakutseid pakkuv ja turunduse osas tuleks esiteks tähelepanu pöörata sellele, mis on turundustegevuse eesmärk - kas on selleks turu kaitsmine või võimaluste otsimine turuosa kasvatamiseks, mida tegelikult ongi kriiside ajal lihtsam teha," märkis ta ja lisas, et ka paljud nende kliendid plaanivad turuosa kasvatamiseks proportsionaalselt digimeedia eelarvet tõsta.
Seotud lood
Mediabrands Digitali juhi Erki Heinsaare sõnul duubeldavad nad selle aasta lõpuks oma käibe võrreldes koroonapandeemia algusega.
Lisatud agentuuritulu TOPi tabel
Äripäeva koostatud agentuuritulu TOPi esikolmikus figureerivad digiturunduse agentuurid – Mashamedia, Mediabrands Digital ja Nobel Digital.
Mediabrands Digitali juhi ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliikme Erki Heinsaare sõnul Metaverse'i tulek meid esialgu väga ei mõjuta. Lisaks rääkis ta, et Google Analytics 4 tulekuks peaks valmistuma juba eile ja tõi välja talle viimasel ajal enim silma jäänud digikampaaniad Eestist ja välismaalt.
Mitmed kogenud digimeedia asjatundjad rääkisid, millises suunas on digimaailm suundumas ja millega nii kaupmehed, turundajad kui ka tarbijad tulevikus arvestada võiksid. Muu hulgas arvati, et Google’i puhul on kolmandate osapoolte küpsiste kaotamisest loobumise näol tegemist sammuga turu monopoliseerimise suunas ning ainult performance’i kanalite kasutusega jääb edaspidi bränd nõrgaks.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.